Hyundai spustil predpredaj svojho najmenšieho a najlacnejšie elektromobilu Hyundai Inster na domácom trhu, kde nesie meno Casper Electric. Spoznali sme pritom okrem iného aj prvú cenovku tohto crossoveru zo segmentu A, ktorý sa v Európe postaví Dacii Spring. A zverejnené boli aj nové fotografie.
Špecifikácie
Hyundai predstavil elektromobil Inster cca pre 2 týždňami. Uviedol pritom, že ich novinka, ktorá vychádza zo spaľovacieho modelu Casper má rozmery 3 825 x 1 610 x 1 575 x 2 580 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a batožinový priestor 280 až 351 l v závislosti od polohy zadných posúvateľných sedadiel.
Hyundai Inster bude dostupný v 2 verziách. Tá základná ponúkne výkon 71,1 kW, krútiaci moment 147 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,7 s, maximálnu rýchlosť 140 km/h, 42-kWh batériu, odhadovaný dojazd cez 300 km (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnú nabíjačku.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Vyššie postavená verzia „Long-Range“ disponuje výkonom 84,5 kW, krútiacim momentom 147 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,6 s, maximálnou rýchlosťou 150 km/h, 49-kWh batériou, cieľovým dojazdom 355 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 120 kW, nabíjaním z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.
A aktuálne Juhokórejčania na domácom trhu spustili predobjednávky na vyššie postavenú verziu, ktorá nesie označenie „Inspiration“. Dozvedáme sa pritom aj to, že batéria vozidla má chémiu NMC. Dojazd tejto verzie podľa „prísnejšieho“ juhokórejského test. cyklu je pritom 315 km, čo je o 40 km menej ako v prípade test. cyklu WLTP.
Výbava a cena
V štandarde uvádzacej verzie „Inspiration“ by mala byť užitočná funkcia V2L, ktorá umožňuje napájanie el. zariadení elektrinou z trakčnej batérie vozidla. A aktuálne sa tiež dozvedáme, že výkon „zásuvky“ je 3,5 kW. V základnej výbave nájdeme aj dva 10,25″ displeje, navigáciu, „interaktívny volant“, ambientné osvetlenie, digitálny kľúč, systém bezdrôtového nabíjania smartfónu či množstvo jazdných asistentov.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Hyundai Inster v „uvádzacej“ verzii Inspiration sa dá aktuálne na domácom trhu predobjednať za cenu 31,5 mil. KRW, čo je po prepočte cca 21 000 €. Je pritom pravdepodobné, že európska cena bude vyššia. Každopádne, v zálohe je lacnejšia základná verzia, ktorej cena je zatiaľ neznáma.
Šéf českého zastúpenia už skôr uviedol, že Inster by sa mohol v Európe od konca tohto roka predávať za cca 22 000 €. Pre porovnanie, Dacia Spring z rovnakého segmentu, ale so slabšími parametrami, sa u nás predáva za cenu od 16 990 až 19 990 €.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší európsky elektromobil Citroen e-C3 má slovenský cenník
Vlajkový elektromobil značky Hyundai má prísť na trh koncom roka
Najlacnejší elektromobil od Seatu, Cupra Raval, sa už testuje na cestách
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Zbytočne predražené autíčko na baterku…..na dovolenku s tým aj tak nemôžeš ísť alebo na dlhšiu cestu…..a po meste dosť drahá záležitosť……
Teraz na konfiguratore Skoda Fabia (uplny social) zakladny motor, ziadna vybava, modra farba cca 19 tis€.
Monte carlo s dobrou vybavou 26 tis€ .
Nie su tie ceny až tak rozdielne od toho Hyundaia. Dnes už nestoji Fabia 7000€, ale podstatne viac.
Taketo male auticko je fakt len do mesta , ale v meste je často krat MHD rychlejsia a cena je neporovnatelne nižšia.
Ja so kúpil Fabiu v júli roku 2020 za akciovú cenu rovných 11.000 ! To boli časy! 🙂
A pritom aké škaredééééééééééééé!
Továreň Volkswagen v Bruseli môže zavrieť. Dopyt po elektromobiloch klesá
„https://…“
Mám pocit, že aj ty už budeš kdesi zavretý ……..
Predaje elektromobilov kazdorocne stúpaju. Jedine co klesa je dopyt po Q8 etron
Neskutočne nevkusné auto! Nechápem, ako prešlo až do štádia výroby! Nechcel by som ho ani zadarmo, lebo by som sa hanbil na ňom jazdiť !!! ……….