Koncern Hyundai predstavil svoje plány v oblasti elektromobility do roku 2025

11

Koncern Hyundai Motor, pod ktorý patria aj značky Hyundai, Kia a Genesis, predstavil v rámci stratégie „Strategy 2025“ svoje plány v oblasti elektromobility. Chce si pritom zabezpečiť postavenie lídra.

Spoločnosť Hyundai Motor Company oznámila podrobný plán, ktorý jej má zabezpečiť čelnú pozíciu v rámci mobility budúcnosti. Pomocou plánu, označeného ako Strategy 2025, bude spoločnosť rozvíjať inteligentné dopravné prostriedky (Smart Mobility Devices) a služby (Smart Mobility Services) ako svoje dva hlavné piliere podnikania. Synergie, vytvorené medzi týmito dvoma piliermi, majú pomôcť uskutočniť transformáciu z čistého výrobcu automobilov na poskytovateľa inteligentných riešení mobility (Smart Mobility Solution Provider).

Plány značky Hyundai v oblasti inteligentných prostriedkov mobility zahŕňajú širokú škálu skupín produktov, siahajúcich nad rámec automobilov, ako napríklad osobné vzdušné vozidlá PAV (Personal Air Vehicle), robotov a prostriedky mobility na posledný úsek cesty (Last-mile mobility). Hyundai posilní svoje výrobné možnosti tak, aby umožňovali výrobu produktov poskytujúcich zákazníkom neobmedzenú mobilitu.

670 000 elektromobilov ročne

Hyundai bude elektrifikáciu zameriavať predovšetkým na mladšie demografické skupiny a podnikateľský sektor cenovo dostupnými elektromobilmi na batérie (BEV), aby dosiahol množstevné úspory pri výrobe. Do roku 2025 spoločnosť plánuje predávať ročne 670.000 elektrických automobilov, z toho 560.000 elektromobilov s batériami (BEV) a 110.000 automobilov poháňaných palivovým článkom na vodík (FCEV).

Cieľom je elektrifikovať väčšinu nových modelov do roku 2030 na hlavných trhoch ako sú Kórea, USA, Čína a Európa, pričom rozvíjajúce sa trhy ako India a Brazília by mali nasledovať do roku 2035.

Značka Genesis uvedie na trh svoj prvý elektrický automobil v roku 2021 a následne v roku 2024 rozšíri svoju ponuku elektrických modelov. Aj vysoko výkonná modelová línia N plánuje uviesť SUV a elektrické vozidlá, aby ďalej zvýšila konkurencieschopnosť Hyundai Motor v oblasti elektrifikácie.

Špeciálna platforma pre elektromobily

Pre zvýšenie efektivity a zníženie nákladov pri vývoji vytvorí Hyundai globálnu modulárnu architektúru pre elektrické vozidlá. Prvé automobily skonštruované na tejto architektúre sa začnú predávať v roku 2024.

Na dosiahnutie celkových cieľov Hyundai vyčlení 61,1 triliónov KRW (cca 47,1 miliardy EUR) na výskum a vývoj do roku 2025, ako aj na ďalšie overovanie technológií budúcnosti. Z toho približne 20 triliónov KRW (cca 15 miliárd EUR) pôjde na technológie budúcnosti, vrátane elektrifikácie, autonómnej jazdy, umelej inteligencie, robotiky a nových energií.

hyundai elektromobilita plany

Zdroj: Hyundai

Zdroj: Tlačová správa (Hyundai)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai a Kia investovali kvôli elektromobilom do chorvátskeho startupu
Hyundai vyvíja technológiu pre úpravu výkonu elektromobilov cez mobil
Hyundai a Kia sa budú podieľať na budovaní európskej siete ultra-nabíjačiek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

11 komentárov

  1. Keby vynechali týchto 24 asistentov, zo svojich priemerne predajných elektromobilov by urobili hity:
    E call
    Automatické prepínanie diaľkových svetiel
    Elektronická parkovacia brzda
    Systém autonómneho núdzového brzdenia s ochranou chodcov a cyklistov
    Automatické uzamknutie vozidla pri rozjazde
    aut. odomknutie v prípade nárazu
    systém monitorovania mŕtveho uhla
    systém na upozornenie na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní
    Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu
    Systém na sledovanie únavy vodiča
    Informácia o maximálnej povolenej rýchlosti
    asistent sledovania dopravných značiek
    Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou
    Monitorovanie tlaku v pneumatikách
    Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie zrkadlá
    Elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá
    Dažďový senzor
    svetelný senzor
    Predné parkovacie senzory
    zadné parkovacie senzory
    Inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom
    imobilizér
    alarm
    Zadná parkovacia kamera

    • Myslím, že si úplne vedľa. To, čo si vymenoval, je dnes už bežný štandard aj v lacných modeloch, napr. parkovacie senzory, parkovacia kamera atď.
      Monitorovanie tlaku v pneumatikách je dokonca povinná výbava.
      Tieto veci sa už vyrábajú v obrovských sériach za pár centov. Takže zabudni na myšlienku, že keby to všetko tam nebolo, cena auta bude polovičná, alebo snáď tretinová. Nikdy v živote!
      A okrem toho, kto by si dnes kúpil elektroauto s výbavou Škody 100 z roku 1970?
      Nikdy nikto!!!

      • Jozef M. … tak potom nerozumieš elektromobilom vôbec. Vďaka týmto systémom máš taký dojazd, ako pred 150 rokmi mali prvé elektro-koče. Vďaka samonosnej konštrukcií a deformačným zónam, taktiež je taký dojazd malý, aký bol kedysi.. Súhlasím s pánom vyššie, že ak by sme tieto systémy nemali, vedel by si kúpiť lacnejšie el. auto a dokonca spoľahlivejšie. Veď, nebuďme naivný, dnešné autá, preplnené všelijakou elektronikou nebudú mať takú dlhú životnosť na cestách – max. do 10 rokov… u niektorých výrobcov ani 5 rokov ??!?!!! Prečo v Číne potom dokážu vyrobiť prďous autíčko, ktoré má technologicky staršiu olovenú batériu a maximálny dojazd 150Km ?!?!?!!!!!

      • Ja som to myslel tak, že automobilky by mali ponúkať autá len s povinnou výbavou (merač tlaku v pneu môže teda byť) a to ostatné by mali nechať na zákazníkoch. Na to by sa mala pozrieť aj Štátna obchodná inšpekcia, či je to v poriadku, že nútia ľudí kupovať aj to, čo nechcú. A čo sa týka ceny – možno výroba asistentov, ako píšete, je za pár centov, ale ich predaj je už za stovky €.

    • Možná je část prvků fakt otravných, ale zrovna tak druhá část prvků je přesně takových, které bych v autě každopádně chtěl. Ano, zažil jsem před 30 lety auto „bez výbavy“, byla to moje Škoda 105 L, ale pochybuji, že bych to chtěl zpět 🙂

  2. Ja som za právo výberu.. Ak by to malo zlacnit auto o 7-10 tisíc, myslím, že ľudia (Slováci, Česi, Maďari, Poliaci,… ) by si to celkom isto vybrali.
    Ono je to zároveň veľký handikep, že sme v jednej únii, kde sú ceny auta prispôsobené bohatým krajinam, ktoré ich primárne kupujú. Postkomunistický trh kupuje jazdenky a tak by cena bez asistentov mohla byť pre nás zaujímavá a je jasné, že Nemec by si také auto nekúpil. Ale možno by sme sa čudovali. No proste možnosť výberu.
    Keď ale nad tým porozmýšľam, tiež by som nepredával dom, ktorý má hodnotu 100tis za 100tis, ak by som našiel kupcov, ktorí mi zaň isto zaplatia 200tis. Smutné tieto pravidlá biznisu 😉

  3. BTW, 105L som tiež vlastnil a sníval, že ho prerobím na elektro.. E-Favorit dokonca existoval, ale dojazd a cena ;(
    A tak mi nezostalo nič iné, než čakať až do r2020. Tragédia to je, ktorú ešte budeme ľutovať všetci, aj dnešní ropní fanatici a elektro-fóbi 😉

    • Ropné a uhoľné spoločnosti a vlády mali informácie o poškodzovaní klímy spaľovaním fosílnych palív už cca od r. 1970, ale neurobili skoro nič. Ani teraz, keď už to (aj doslovne) horí na celom svete, nerobia skoro nič (ale ohňostroje (asi na oslavu svojej nečinnosti) si neodpustia) a nebyť mládeže, zelených, mimovládok, Muska… aj pápež sa pridal…, neurobili by ani to málo, čo urobili. Neuveriteľné, Austrália sa dusí dymom z obrovských požiarov, ktoré zďaleka nie sú zvládnuté a politici do toho ešte pridajú dym z polhodinového ohňostroja! Mysleli si, že im to pridá na popularite, ale naopak! Austrálsky premiér prišiel do horiacej oblasti a ľudia ho vykričali a vyhnali. Desaťtisíce ľudí museli evakuovať, prišli o všetko, tieto škody z požiarov, sucha, ničivých búrok, stúpania hladiny oceánov… kto to zaplatí? Ropné a uhoľné spoločnosti? Politici a popierači? Nie, bežní daňoví poplatníci. Ako hovoria zelení, ochrana klímy je drahá, ale nerobiť ju je ešte oveľa drahšie.

      • Chod s tym strašením do kelu. Hlavne že elektromobilita zachrani ľadových medvedov, stuhnu ľadovce a pušte zarastu zeleňou. Som za ochranu klimy ale vyrobiť z toho nove naboženstvo je totalna blbosť. Čo nie je elektro je zleee… Prepač ale je to všetko o peniazoch a biznise. Som za vývoj ale s rozumom. Uz sme tu mali tych čo nam umelo pretlačali a hovorili ako je to pre nas super a skoncilo to na…

Pridajte komentár