Hyundai nedávno potvrdil, že pracuje na menšom elektromobile s cenou začínajúcou okolo 20 000 €. Tento model tak má zrejme konkurovať chystanému trojlístku od VW Group či Renaultu 5. A aktuálne sa objavila správa, že sa máme tešiť aj na druhý podobný, ale robustnejší elektrický model od Hyundaiu.
Ako sme informovali, Hyundai hovoril o sub-kompaktnom elektromobile už minulý rok. Vtedy globálny šéf marketingu kórejskej automobilky, Thomas Schemera, povedal, že by mohol vyrásť na novej e-platforme E-GMP, ktorá je základom aj pre modely Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6. Podľa Schemeru totiž „má zmysel rozšíriť všetky výhody súvisiace s touto platformou na menšie vozidlá.“ Šéf marketingu spoločnosti Hyundai dodal, že v prípade ceny sa chcú priblížiť k 20 000 € alebo túto hranicu pokoriť.
Minulý mesiac marketingový šéf Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, zas uviedol, že jeho spoločnosť pracuje na malom elektromobile, ktorý bude dostupný pre európsky trh. A dodal: „Každý v odvetví vie, že v prípade tohto druhu vozidla je cieľom cena 20 000 €“.
Niet teda pochýb o tom, komu chcú Kórejci týmto modelom konkurovať. Koncern Volkswagen Group totiž už dlhšiu dobu avizuje elektromobily veľkosti modelov VW Polo či T-Roc, ktoré budú začínať na cene okolo 20 000 €. A tie chystajú hneď 3 značky – Volkswagen, Škoda a Cupra. A mimo hry v tomto segmente nechce zostať ani Renault, ktorý chystá podstatne lacnejšieho nástupcu modelu Zoe, ktorým bude Renault 5.
Nové informácie
Portál Autocar aktuálne prichádza so správou, že Hyundai nechystá len jeden cenovo dostupnejší elektromobil, ale hneď dva. A to s počiatočnou cenou, ktorá sa pohybuje pod 20 000 €. Jeden z nich by mal byť „mestským“ modelom a ten druhý jeho robustnejším variantom. Že by bol jeden hatchback a druhý jeho SUV/crossover variantom, podobne ako v prípade očakávaných modelov od značky VW („ID.1 a „ID.2“)?
Hyundai mal podľa Autocar tiež potvrdiť, že chystané malé elektromobily budú vybavené elektromotorom od spoločnosti BorgWarner. Ten má poskytnúť škálovateľný výkon až do 135 kW. A začiatok výroby týchto modelov má byť naplánovaný na polovicu budúceho roku, resp. koniec roka 2024.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5
8 komentárov
zujimava cena je do 3000 ecok
Lebo minister hospodárstva ponuke za Vodík, no tento plyn je veľmi nebezpečný, nakoľko je bez chuti a zápachu a je veľmi výbušny a horľavú, spomeňme si na vzducholoď Hindenbirk, ktorá pred pristátím zhorela za 13 sekúnd, zachránili sa len tí, covyskocili po výbuchu Vodíka, ale mnohí sa dolamali, že boli mrzaci a neskôr na následky umreli. Aby sme mohli na Slovensku plnohodnotné prevádzkovať elektromobilu musíme postaviť EKE (Atómovú elektráreň Kecerovce 2x1000Mw), urobiť rozvody 440 kV, trafostanicu a stojany na benzinkach pre elektromobily a potom sa môžeme baviť o rozvoji elektrobilizmu na Slovensku. Boli sme na Tom pred rokmi dobre, no Dzurinda predal Mochovce Emeli, V1 zrušil kokot, keď sa do modernizácie vrazilo niekoľko miliárd Ak. Ak príde znovu do politiky, vlastnoručne ho xadrhnem, lebo je to najväčšia špina, čo poškodila Slovensko vcetne VSZ Košice !
Vy ste celý Hindebirk , pomylený truľo, ktorý sa tvári ako inteligent. Od Dzurindovej vlady nebola lepšia , boli tu len sami amateri a komunisticki zlodeji a hlupáci …
Sa zobud Martin, z inflaciou, ktora tu je a este par rokov bude, si za 3000 kupis sotva bicykel (samozrejme ne-elektro).
20k sice nie je malo, ale pri cenach benzinu 2e aj cenach najlacnejsich spalovakov od 15k sa 5tisicovy rozdiel na spotrebe zotrie behom 2 rokov. Ono sa staci len naucit trosku pocitat a nerobit zo seba frajera, ktory „dokaze“ prejst na supu 1000km.
Ak patris medzi 99% slovakov (cechov), tak najzadis denne pod 100km. A tak ti dojazd 1000km bude na prd.
Nemusim sa zobudit….ked mozu v Cine jazdit na elektromobiloch za tri tisic ecok….tak aj chcem !
Dnes ludia sa obavaju ci budu mat na zakladne veci ako su energie,voda….
Preto moja predstava lacneho elektromobilu je opodstatnena !
nech konecne spravia auto za 30000 – 35000. 20000 auta su vhodne tak zo sidliska do prace a na nakup. a potom tu mame 50000 auta a tie si tak moze dovolit bezny clovek a nic medzitym..
Malé a „lacné“ BEV sú v súčasnosti tie najpotrebnejšie pre to, čo majú prinášať !!! Znižovanie emisií. Realita však nie je tak priaznivá. Všetci výrobcovia najradšej vyrábajú tie najväčšie, najsilnejšie a najdrahšie verzie svojich BEV, na ktoré sa spotrebuje, a ktoré spotrebujú najviac energie!
Chváľme Hyundai, že hlási malé BEV, a dúfajme, že čoskoro prídu na trh pre obyčajných smrteľníkov !!!
Problém je cena batérie, ktorá sa ľahšie schová v cene premiovky… Keď väčšina ľudí s denným nájazdom 50km požaduje dojazd 1000km za 10tisic eur..