Čínske „high-tech“ elektromobily HipHi dostali európske cenovky

7

Zrejme najprémiovejšia čínska značka elektromobilov HipHi, patriaca pod automobilku Human Horizons, ktorá sa prezentuje ako „high-tech“ spoločnosť, uvádza na európsky trh svoje „futuristické“ elektromobily HipHi Z a HipHi X. Aktuálne pritom zverejnila aj európske ceny.

Čínska spoločnosť Human Horizons sama seba popisuje ako „poprednú spoločnosť v oblasti novej mobility a inteligentných jazdných technológií“. A jej prvé dva modely, veľké futuristické SUV či crossover s netradičným riešením dverí a veľké „ultra-futuristické digitálne GT“ sa už chystajú aj na európsky trh.

HipHi X

Výrobca na svojom webe zverejnil špecifikácie medzinárodných verzií svojich prvých dvoch modelov. Vďaka tomu vieme, že elektrické SUV HipHi X ponúka rozmery 5 200 x 2 062 x 1 618 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 150 mm, pohon oboch náprav, výkon 440 kW, krútiaci moment 820 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s, batériu s kapacitou 97 kWh či dojazd 460 km (WLTP).

Spoločnosť Human Horizons už skôr uviedla, že toto vozidlo ako prvé ponúkne vývojársky otvorenú softvérovú architektúru, úplný bezdotykový vstup aj vďaka rozpoznávaniu tváre, ISD (Intelligent Signal Display), grafické programovacie rozhranie, prispôsobiteľný kokpit, schopnosť tvorby poézie, obrazov a hudby na báze AI, parkovací systém s autonómiou úrovne 4 či technológiu 5G-V2X.

HipHi Z

V prípade novšieho „ultra-futuristického digitálneho GT“ HipHi Z Číňania uvádzajú, že ponúka rozmery 5 036 x 2 018 x 1 439 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 150 mm, pohon oboch náprav, výkon 494 kW, krútiaci moment 820 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s, batériu s kapacitou 120 kWh či dojazd 555 km (WLTP).

Pri predstavení modelu výrobca uviedol, že v rámci vozidla nájdeme napríklad plochy „Star-Ring ISD“, ktoré pozostávajú zo 4 066 komunikačných LED diód, dvere vybavené inteligentným interaktívnym systémom ISD a ultra-širokopásmovou bezdrôtovou komunikačnou technológiou, aktívne otvory v prednej mriežke prepojené so zadným spojlerom a krídlom, ktoré automaticky upravujú aerodynamiku vozidla či „HiPhi Bota“ – spoločníka na báze umelej inteligencie.

hiphi z

Zdroj: Human Horizons

A aktuálne sme spoznali aj európske ceny modelov HiPhi Z a HipHi X. Veľké SUV začína napr. v Nemecku na sume 109 000 € (6-miestna verzia), resp. 123 000 € (4-miestna verzia). A športový elektrický sedan stojí od 105 000 €.

hiphi z hiphi x

Zdroj: HipHi

Okrem nemeckých zákazníkov sa ako prví v rámci Európy dočkajú aj Nóri. Dodávky vozidiel majú byť spustené v 3. kvartáli tohto roku. Následne chce automobilka Human Horizons expandovať aj v rámci ďalších trhov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO uviedlo na trh elektrický „kombík“ navrhnutý pre Európu. Poznáme už aj ceny
Neta S je ďalší čínsky elektromobil s dojazdom cez 1 000 km (CLTC)
Prenasledovateľ Tesly, čínsky BYD, predstavil extrémny offroad aj hyperšport pod novou e-značkou
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Aj Číňania poznajú a spievajú nám pesničku: „Aj tí naši píjavali aj my píjať budeme, aj tí naši zbíjavali, aj my zbíjať budeme !!!“ 🙂 🙂 🙂

  2. Že im nie je trápne s takou cenou, dizajnom a názvom otravovať európsky trh. Tak škaredé, drahé a hlavne čínske auto si veľa záujemcov v EU nenájde.

    • Autá nie sú až tak škaredé, ale sú to rozmerové dinosaury, a ceny vyššie ako za živé dinosaury! Na zlepšenie nášho životného prostredia treba menšie, a hlavne lacnejšie BEV !!!

    • Pokiaľ budú dosahovať spoľahlivosť európskych značiek a vyriešia servis, tak záujem určite bude. Európske automobilky budú mať problém.

Pridajte komentár