SR sa dočká prvej batériovej „gigafactory“ vďaka čínsko-slovenskému podniku

7

Slovenská spoločnosť Inobat, čínsky batériový gigant Gotion a Ministerstvo hospodárstva SR oznámili podpis memoranda ohľadom výstavby továrne na batérie pre elektromobily s vysokou produkčnou kapacitou. Spoločný čínsko-slovenský podnik Gotion InoBat Batteries (GIB) tak významne napreduje.

Nie je tomu dávno, čo sme informovali, že Slovensko je v hre o svoju prvú batériovú „gigafactory“ vďaka vzniku spoločného podniku slovenskej spoločnosti Inobat, ktorá sa špecializuje na výskum, vývoj a výrobu batérií pre elektromobily a batériové úložiská a jedného z najväčších výrobcov batérií na svete, čínskej spoločnosti Gotion High-Tech.

Spoločný podnik Gotion InoBat Batteries vtedy oznámil, že hľadá lokalitu pre svoju továreň na batérie v rámci strednej Európy. Jej cieľom pritom bude uspokojiť dopyt zo strany európskych zákazníkov spoločnosti Gotion, ktorým sa aktuálne dodávajú batérie z čínskych fabrík. Medzi týchto odberateľov patrí aj VW, ktorý je s podielom takmer 25 % najväčším akcionárom čínskej spoločnosti. A Gotion zas pomerne nedávno získal 25-% podiel v spoločnosti Inobat.

Potešiteľné je, že spoločnosť Gotion InoBat Batteries si pre svoju továreň na batérie napokon vybrala Slovensko. Aktuálne boli zverejnené aj prvé detaily. Táto batériová „gigafactory“ vznikne v Šuranoch a mala by vygenerovať cca 1 500 pracovných miest.

Potenciálne až 40 GWh

Zainteresované strany hovoria o najmodernejšej továrni svojho druhu na svete, ktorá bude mať nulovú uhlíkovú stopu. Továreň na výrobu batérií pre elektromobily zaberie plochu 65 ha a v rámci prvej fázy má dosiahnuť produkčnú kapacitu 20 GWh ročne. Celkový potenciál sa pritom odhaduje na 40 GWh. Štart produkcie sa očakáva v 2. kvartáli 2026 a dosiahnutie plne produkčnej škály v roku 2027.

„Gotion InoBat Batteries je jedinečným príkladom silného partnerstva medzi rýchlo sa rozvíjajúcim startupom so špičkovými skúsenosťami v rozvoji projektov a znalosťami slovenského kontextu a technologickým lídrom schopným poskytnúť plný rozsah technológie a výrobné kapacity na zvýšenie výroby. Spoločne sme schopní umiestniť Slovensko a Európu do stredu zelenej ekonomiky,“ uviedol šéf slovenskej spoločnosti InoBat, Marián Boček.

Nemalo by pritom ostať len pri „baterkárni“. Spoločnosť Gotion totiž už skôr uviedla, že v rámci chystanej stredoeurópskej továrne plánuje vybudovať „najväčšiu európsku agro-solárnu elektráreň“, aby sa zabezpečil čisto „zelený“ zdroj energie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský InoBat dal otestovať svoju novú batériu s rýchlym nabíjaním a vysokou e-hustotou
Polestar odhalil elektrické modely „5“ a „6“. Budú sa vyrábať na Slovensku?
V SR sa bude vyrábať elektrický Land Rover Defender a Volvo nasadí v SR Giga press ako Tesla
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Reči sa hovoria, chlieb sa je! Možno, že tento projekt je aj za stiahnutím sa VW z výstavby batériovej gigafactory v Európe. Nespochybňujme už význam InoBatu, a želajme si úspešný projekt !!!

    • Áno, treba byť opatrný a neopakovať chyby petrolhadov.
      Bude to náročné – s touto technológiou je tu šanca zažiť ozajstnú slobodu.
      Ibaže to si väčšina nevie a ani nechce predstaviť. Sú 30 rokov pripravovaní na digitálny koncentrák, vymyté biorobotické mozgy.
      U nás v robote sorošbandasalarahamba už rozširuje poplašné správy, že tam prijímajú iba Ukrajincov, že baterky strašne vybuchujú, aké je to všetko nerecyklovateľné… Pravdepodobne chodia v slipoch a chľastajú syntetický petrol…

Pridajte komentár