Čínske elektrické SUV GAC Aion LX cieli vďaka novej batérii na dojazd 1 000 km (NEDC)

2

Čína chrlí jeden elektromobil za druhým, pričom tie začínajú mať čoraz zaujímavejšie parametre. A to aj z hľadiska dojazdu. Dôkazom toho je tiež SUV strednej triedy GAC Aion LX s novou batériou, ktoré sa aktuálne podrobuje testom na cestách, pričom na domáci trh má prísť koncom roka.

Niektorí považujú dojazd 1 000 km za psychologickú hranicu, ktorá definitívne zmetie zo stola termín „úzkosť z dojazdu“. A aj keď takýto dojazd drvivá väčšina vodičov nepotrebuje a zrejme nikdy nevyužije v rámci jazdy bez prestávky, pre istú skupinu motoristov to môže byť zlomový bod. Aj preto niektorí výrobcovia elektromobilov cielia na dojazd 1 000 km.

No a jedným z nich je aj čínska automobilka GAC, ktorá rozšíri ponuku batérií pre svoje elektrické SUV strednej triedy Aion LX o verziu s kapacitou 150 kW. A práve táto batéria má zabezpečiť dojazd 1 000 km. Tu treba ale zdôrazniť, že výrobcovia pôsobiaci v Číne to majú pri dosahovaní „magického“ 1 000-km dojazdu jednoduchšie ako napr. v Európe či USA, keďže v rámci najväčšieho automobilového trhu sveta sa stále používa zastaralý „optimistický“ testovací cyklus NEDC.

Každopádne aj táto hodnota by mala priniesť vysoko nadštandardný reálny dojazd. Vo všeobecnosti sa dá predpokladať okolo 750 km v rámci kombinovanej prevádzky. No a výsledky testov GAC Aion LX naznačujú, že k 1 000-km dojazdu sa je možné priblížiť za istých okolností.

V rámci testu 904 km

Podľa oficiálnej tlačovej správy výrobcu, na ktorú upozornil portál CarNewsChina, v „zmiešaných jazdných podmienkach“ čínskeho veľkomesta, v rámci čoho sa dá predpokladať aj využitie úsekov s vyššou max. rýchlosťou, pri vysokej teplote (36 st. C) a vlhkosti (90 %), ako aj zapnutej klimatizácii, malo testovacie vozidlo dosiahnuť dojazd 904 km, čo neznie zle.

Ako sme už spomínali, nová verzia elektromobilu GAC Aion LX dostane novú batériu s kapacitou 150 kWh. Tá však nie je zaujímavá len z hľadiska kapacity, ale aj energetickej hustoty batériových článkov 280 Wh/kg a katódy na báze kremíka, presnejšie oxidu kremičitého.

V porovnaní s aktuálne používanou technológiou to prináša zníženie hmotnosti o 14 % a zníženie objemu o 20 % po prepočte na 1 kWh.

gac aion lx interier

Zdroj: GAC

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špičkový čínsky elektromobil Nio ET7 s dojazdom 1 000 km bol predstavený
Tesla: Súčasné modely ponúknu dojazd cca 700 km, nové modely až 1 000 km
Mercedes-Benz oznámil elektromobil s dojazdom cez 1 000 km a transformáciu na „elektromobilku“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Vypadá to tak, že budúci rok viaceré prémiové čínske automobilky budú mať k dispozícii 150kWh batérie. K tomu musíme pridať zvyšujúcu sa účinnosť celkového hospodárenia s energiou a prechod na 800V aj u lacných masových čínskych modelov, ako napríklad BYD EA1, X Dream…

    Ak budú mať dobré ceny, bude to veľké lákadlo pre časť Európanov, ktorí si nepotrpia na klasické značky. Viď úspech Dacie.

    • Kľudne by som šiel aj do čínskeho vozidla, pokiaľ to bude SUV veľkosti minimálne RAV4-ky či CRV-čka, s reálnym dojazdom min. 600 km v reálnej prevádzke, čiže 4 cestujúci, nejaká batožina, klíma či kúrenie, jazda po okreskách + diaľnici normálnym tempom (u mňa cca 80-90 km/h a 110 – 120 km/h), rýchle nabíjanie, samozrejme spoľahlivosť a bezpečnosť plus komfort. V tom prípade je mi úplne jedno, či je to z Nemecka, Číny, alebo kľudne aj z Kene či Bangladéša. Ak bude spĺňať moje požiadavky, značka absolútne nerozhoduje, beztak značná časť ceny je práve značka. A ak by sa im to podarilo, tak nejaké e-trony, MB EQx, Tesly, sa môžu ísť akurát tak pásť. Ale osobne som zvedavý ešte aj na BMW iX. Dizajnovo celkom fajn, láka ma ale hlavne tým dojazdom, možnosťou nekoženého interiéru, celkom fajn autíčku, teda až na tie bezrámové dvere, sumu za značku, pár drobností ešte. Ale ak by sa podarilo napríklad aj takej Honde elektrické CRV alebo Toyote elektrická RAV 4-ka, či Subaru elektrický Forester s výborným dojazdom, tak samozrejme tiež uvažujem silno o tom. A áno, ako píšu v článku, tak patrím medzi tých, ktorí požadujú čo najväčší dojazd. Ak investovať do drahého auta, tak musí spĺňať moje požiadavky. A v kvôli stavu nabíjacej infraštruktúry na Slovensku je dlhý dojazd viac ako potrebný.

Pridajte komentár