Revolučný posun: Súboj novej a pôvodnej generácie Formuly E | VIDEO

2

Formula E sa teší čoraz väčšej priazni, pričom 5. sezóna začne o necelý mesiac. Tá bude revolučná najmä vďaka úplne novému monopostu Formula E gen2, ktorý ponúkne atraktívny dizajn, 2-násobný dojazd a vyššiu rýchlosť. Jeho rýchlosť si pritom môžeme overiť v rámci reálneho súboja s pôvodným modelom na testovacej trati.

Technológie využiteľné v bežných elektromobiloch

Nová sezóna nás zavedie do 10 miest na 4 kontinentoch. Vedenie šampionátu hovorí, že závody sú okrem iného aj prezentáciou technologického pokroku v oblasti elektromobility. A ten nie je samoúčelný, nakoľko v rámci Formuly E testujú výrobcovia bežných elektromobilov či poskytovatelia mobility aj technológie, ktoré sa určite dostanú do bežných vozidiel. Jedná sa tak o akési vývojové a testovacie laboratórium.

Najskôr súboj na papiery

Ešte pred samotným vzájomným súbojom oboch generácií monospostov Formuly E uvádzame pre získanie lepšej predstavy základné špecifikácie oboch modelov. Obrovským medzigeneračným posunom je zdvojnásobenie kapacity batérie, čo prinieslo aj 2-násobný dojazd. Vďaka tomu bude nová sezóna prvou, v ktorej bude možné odjazdiť celý pretek na jednom monoposte. Doteraz museli piloti meniť svoje vozidlá v polovici pretekov za iné, plne nabité.

Prvá generácia Formuly E disponovala výkonom 190 kW, maximálnou rýchlosťou 225 km/h a bližšie nešpecifikovaným zrýchlením zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy. Novinka disponuje výkonom 200 kW, pričom krátkodobo môže byť jej výkon zvýšený na 250 kW. Dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h, „stovku“ má pokoriť za 2,8 sekundy.

Závodné disciplíny

Súboj oboch generácií Formúl E sa odohral na pretekárskom okruhu v Doningtone, kde väčšina tímov testuje svoje monoposty. Za volant toho pôvodného sa posadil šampión Formuly E zo sezóny 2016/2017 Lucas di Grassi. Novinku mal na starosti ďalší pretekár šampionátu, Antonio Felix da Costa. Menovaní piloti pomerili svoje vozidlá v rámci zrýchlenia z 0 na 100 km/h, zrýchlenia z 0 na 150 km/h a následného zastavenia a drag race na 250 metrov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Monoposty zo šampionátu Formula E sú na predaj. Koľko stoja?
Predstavený bol závodný špeciál Tesla Model S P100DL EPCS V2.3
Šialené! Elektrické Audi RS3 porazilo Porsche 911 GT2, aj keď cúvalo

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Formula E/Youtube

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Bolo by zaujímavé vidieť ako sa na okruhu naháňajú s Roadsterom 2. Myslím že ten revolučný posun formuly by po pár kolách vyzeral až tragikomicky.

Pridajte komentár