V Ženeve bola predstavená revolučná generácia Formuly E. Poznáme kompletné špecifikácie

0

Budúca sezóna Formuly E bude v znamení revolučných zmien, ktorých hlavným nositeľom bude úplne nový monopost Formula E gen2. Ten sa nám aktuálne predstavil na autosalóne v Ženeve. Jeho technologické novinky prinesú nové pravidlá pretekov a väčšiu divácku atraktivitu.

Prvé čo si na novom monoposte všimnete je samozrejme úchvatný dizajn a lá Batmobil. Najpodstatnejšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Významný posun v technológiách elektrického pohonu umožnil implementáciu batérie s dvojnásobným dojazdom oproti súčasným monopostom. Vzrástla aj maximálna rýchlosť, a to na 280 km/h, pričom sa odhaduje, že vhodným nastavením je možné atakovať rýchlosť 300 km/h.

Informačné LED pásy na monopostoch

Zdvojnásobenie dojazdu vozidla umožní odjazdenie celých pretekov na jednom vozidle. To bude obrovská zmena, keďže aktuálne je nutné v strede závodov meniť monoposty. O väčšiu divácku atraktivitu sa okrem dizajnu a vyššej rýchlosti postarajú aj špeciálne info-LED pásy integrované do vozidiel. Na základe konkrétnych farieb budú môcť diváci sledovať stratégiu jazdcov. Rozpoznať bude možné aktuálny režim výkonu a ďalšie informácie súvisiace so závodom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi ukázalo v Ženeve elektromobil e-tron quattro, ktorý príde na trh ešte tento rok
Nový elektromobil od Rimac je najrýchlejším autom sveta. Pokorí aj Teslu Roadster
Porsche predstavilo krásny koncept elektrického crossoveru. Stane sa snom aktívnych ľudí?

Obrovský pokrok len za 4 roky

„Je neuveriteľné, aký pokrok sa dosiahol vo Formule E len za 4 roky. Zdvojnásobenie dojazdu a zvýšenie výkonu je obrovským úspechom. S podporou toľkého množstva výrobcov bude Formula E aj naďalej významne tlačiť na vývoj technológií elektrických vozidiel,“ povedal Jean Todt – prezident FIA.    

Nuž, máme sa na čo tešiť. Veď okrem nových monopostov a pravidiel pribudnú do šampionátu renomovaný výrobcovia ako BMW, Porsche, Mercedes-Benz a Nissan.

Formula E gen2 – špecifikácie

Dĺžka: 5 160 mm
Šírka:  1 770 mm
Výška: 1 050 mm
Rázvor: 3 100 mm
Svetlá výška:  maximálne 75 mm
Minimálna hmotnosť vrátane jazdca: 900 kg (batéria: 385 kg)
Maximálny výkon: 250 kW (335 k)
Maximálny výkon v závodnom režime: 200 kW (270 k)
Maximálna regenerácia výkonu: 250 kW
Maximálna rýchlosť: 280 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 2,8 sekundy
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport (18″)
Brzdy: Brembo (278 mm vpredu, 263 mm vzadu)

Zdroj: Formula E

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár