Elektromobil Ford Puma Gen-E sa v SR zmestí pod 30 000 €

8

Subkompaktný elektrický crossover Ford Puma Gen-E dostal slovenský cenník a odhalil ďalšie svoje špecifikácie. V aktuálnej akcii sa ako jeden z mála elektromobilov zmestí pod 30 000 €.

Ford nedávno predstavil plne elektrickú verziu svojho najpredávanejšieho modelu v Európe, ktorým je crossover Puma patriaci do segmentu B. Uviedol pritom, že je to historicky najlepšia Puma. A to aj vďaka doteraz najzábavnejšiemu jazdnému prejavu. A vyzdvihol tiež úspornosť elektrického pohonu.

Ford Puma Gen-E – špecifikácie

V rámci predstavenia americká značka uviedla, že elektromobil Ford Puma Gen-E má zadný batožinový priestor s objemom až 523 l („pri vzpriamených zadných sedlách“) a 43-l „frunk“. Taktiež sme sa dozvedeli, že ponúka výkon 124 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8 s, odhadovaný dojazd 376 km (WLTP), odhadovanú spotrebu 13,1 kWh/100 km, maximálny nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 10 na 80 % za cca 23 min, resp. zisk dojazdu 124 km počas 10 min nabíjania.

Aktuálny technický list, ktorý je súčasťou slovenského cenníka, odhalil aj rozmery 4 214 x 1 805 x 1 555 x 2 588 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Elektrická verzia je tak o niečo dlhšia a o máličko vyššia ako spaľovák. Spoznali sme tiež typ náhonu – predný, krútiaci moment – 290 Nm, maximálnu rýchlosť – 160 km/h, výkon palubnej nabíjačky – 11 kW či upresnený krátkodobý nabíjací výkon – zisk dojazdu 135 km počas 10 min nabíjania. A potvrdený bol pôvodne odhadovaný čas nabitia z 10 na 80 % – 23 min.

Ceny a štandardná výbava

V slovenskej ponuke sú 2 varianty modelu Ford Puma Gen-E. Základný ponúka dojazd 376 km (WLTP) a s aktuálnym cenovým bonusom stojí od 29 990 € (inak 34 490 €). Lepšie vybavený variant „Premium“ s dojazdom 364 km (WLTP) začína aktuálne na Slovensku na cene 31 890 € (inak 36 590 €). Slovenský cenník je platný od 1. januára 2025 a zahŕňa zvýšenú DPH (23 %).

V štandardnej výbave elektrickej novinky od Fordu, na ktorú sa vzťahuje záruka 5 rokov alebo 100 000 km (na batériu je to 8 rokov alebo 160 000 km), pritom okrem iného nájdeme:

– 17″ disky kolies z ľahkých zliatin
– FULL LED predné a zadné svetlomety
– Bezdrôtové zrkadlenie pre iPhone a Android
– Automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel
– Bezdrôtové nabíjanie pre smartfón
– Rádio-navigáciu s 12″ dotykovým displejom a mapami
– Digitálny kokpit s 12,8″ displejom
– Parkovaciu kameru a zadné parkovacie senzory
– Automatickú klimatizáciu
– FordPass – prepojenie vozidla so smartfónom
– Zatmavené zadné sklá a zadný spojler
– Ambientné osvetlenie interiéru
– Inteligentný tempomat s rozpoznávaním značiek
– Automatické svetlá aj stierače s dažďovým senzorom
– Elektricky ovládané predné a zadné okná
– Predkolízny asistent a systém udržiavania jazdného pruhu
– Bezkľúčové zapínanie vozidla tlačidlom

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila svoj najmenší a najlacnejší elektromobil pre Európu
Prvý elektromobil značky Alfa Romeo už má aj slovenský cenník
Menšie elektro-SUV od vietnamského Vinfastu odhaľuje európske cenovky
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Batéria 44 kWh. Celkový dojazd 376 km podľa WLTP odráža kombinovaný jazdný cyklus a dojazd 277 km podľa WLTP Extra High odráža jazdu po diaľnici – oba testy sa vykonávajú v kontrolovaných podmienkach s okolitou teplotou 23 stupňov Celzia a bez klimatického alebo elektrického zaťaženia.

    • Čo máte stále s tým náhonom? Autá v nižšej cenovej kategórii budú mávať predný náhon. pri drahších BEV by mi to možno vadilo, ale vôbec to nie je na škodu. Pre tých, čo chcú od BEV športovú jazdu, tak je určite zadný náhon nutnosť. Ale nikdy som nemal auto so zadným náhonom (ani spaľovák, ani BEV) a necítim, že by som bol o niečo ukrátený. Navyše, najefektívnejšie autá v triede B majú predný náhon.

      Vy si za zadný náhon kľudne priplaťte, ale netreba rovno kritizovať predný náhon, že je to blbosť. Pri autách do 30k je jedno či majú predný alebo zadný náhon.

      • A v čom ty chytrák? Mám najazdené s predným náhonom asi 1,5 milióna km… So zadným asi 150000 km a Quattro asi 200000 a až na Quattro originál od Audi ktoré je fakt perfektná 4 kolka a samostatná kategória pri ktorej by som už zostal, som neobjavil žiadne výhody zadného náhonu… A pre vašu informáciu môj dlhodobý priemer je cez 120 km/h… bez nehody čo by stála za zmienku. Už desiatky rokov, takže niečo o jazde viem. Nezávisle od náhonu vyžmýkam z akéhokoľvek auta maximum. Od Fabie 1.2 HTP po hocaký športiak… Podľa mňa je jedno aký má auto náhon. Problém je medzi volantom a sedačkou… Nie každý sa dokáže prispôsobiť a zvládnuť hociaké auto… Ale ľahšie je riešiť náhon než seba… A zneje to tak akože vie o čom hovorí… V realite to neriešim nikdy. Oťukám sa s autom za pár minút a prispôsobím sa. Dovolím si tvrdiť, že kľudne vyhrám preteky civilných áut sám s predokolkou medzi všetkými zadokolkami a rovnako sám so zadokolkou medzi predokolkami… Tvrdím aj že na Fabii 1,2 HTP na ktorej som skoro 20 rokov nejazdil už, porazím neprofesionálneho pretekára s akoukoľvek zadokolkou do 500 koní… P.S.: to už sa stalo… A môžete si myslieť čo len chcete…

  2. Chválim nastavenú cenu, len škoda, že nedali aj verziu s väčšou batériou. Takto mi v kategórii „rozumne veľké“ auto stále vychádza najlepšie Citroen e-C4. Za mierny príplatok podobne vybavené auto, ale s lepšou spotrebou a dojazdom o 50 km dlhším.

    Aj ID.3 má zaujímavú cenu, aktuálne za 30990, len u VW človek nedostane u základných modelov nejakú extra výbavu.

    Elroq má v základnej verzii s väčšou baterkou o 50 km nižší dojazd než Ford Puma a je navyše drahší. Kia EV3 má šialenú cenu. MG4 s dojazdom ako Ford Puma je o min. 5000 drahší.

    Keby do Pumy dali ešte väčšiu baterku, tak by to mohol byť môj favorit 🙂

Pridajte komentár