Modernizovaný Ford Mustang Mach-E má vyšší dojazd, rýchlejšie nabíjanie či lepšie zrýchlenie

4

Automobilka Ford zmodernizovala svoje elektrické SUV/crossover strednej triedy Ford Mustang Mach-E, ktoré bolo vyvinuté ako priamy konkurent pre Teslu Model Y. Vďaka tomu tento model ponúkne vyšší dojazd, rýchlejšie nabíjanie, vyšší krútiaci moment či lepšie zrýchlenie.

Elektrické SUV strednej triedy Ford Mustang Mach-E je na trhu od roku 2021. A aktuálne prešiel tento model ďalšou modernizáciou. Tá pritom priniesla vylepšenia aj v najdôležitejších oblastiach ako dojazd a rýchlosť nabíjania.

Vyšší dojazd

Ford uvádza, že dojazd sa im podarilo zvýšiť vďaka novému elektromotoru a ďalším „vychytávkam“. Verzia s kapacitne menšou batériou (75,7 kWh) a pohonom zadnej nápravy „RWD“ si pritom podľa odhadov Fordu polepšila o 20 % na 403 km podľa „prísnejšieho“ test. cyklu EPA. Súčasná nemodernizovaná verzia pre európsky trh ponuka dojazd 470 km (WLTP).

ford mustang mach-e

Zdroj: Ford

O 20 % vyšší dojazd očakáva Ford aj v prípade verzie „RWD“ s kapacitne väčšou batériou (98,7 kWh). To znamená 515 km (EPA). Súčasná európska verzia pritom ponúka 600 km (WLTP). A výkonná verzia GT s pohonom oboch náprav si má polepšiť o 10 % na 451 km (EPA). Súčasná európska verzia dosahuje 490 km (WLTP).

Rýchlejšie nabíjanie

Modernizácia elektromobilu Ford Mustang Mach-E priniesla aj zrýchlenie nabíjania. Kapacitne väčšia batéria sa podľa Fordu po novom z 10 na 80 % nabije za cca 36,2 min, čo má predstavovať zlepšenie o takmer 20 %, resp. 8,8 min. V prípade menšej batérie má byť nabíjanie rýchlejšie o 5,7 min, pričom z 10 na 80 % to po novom trvá 32,3 min.

ford mustang mach-e

Zdroj: Ford

Lepšie zrýchlenie ako Tesla Model Y

Ford sa tiež chváli, že Mustang Mach-E teraz vďaka vylepšenej verzii GT porazí v rámci zrýchlenia z 0 na 60 mph (97 km/h) Teslu Model Y Performance či elektrické Porsche Macan 4. A to časom 3,3 s (Model Y: 3,5 s). 1/4 míle pritom dosiahne za 11,8 s, a to pri rýchlosti 184 km/h.

Za rýchlejšou akceleráciou má byť upgradované termálne modelovanie, upravené riadiace algoritmy, ako aj vylepšený elektromotor, ktorý má nižšiu hmotnosť a vyšší krútiaci moment, a to až o 136 Nm.

Zdroj: Ford

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford Explorer vstupuje do predaja. V základe je lacnejší ako Škoda Enyaq
Ford chystá konkurentov pre „lacnú“ Teslu a Číňanov. A avizuje elektrickú Pumu
Ford priznáva chyby v oblasti elektromobilov a chystá „radikálne zjednodušenie“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Od modernizovaného Ford Mustang Mach-E sa samozrejme očakáva vyšší dojazd, rýchlejšie nabíjanie či lepšie zrýchlenie. Bude to však stačiť zákazníkom?! Modernizácia ceny nebude?! …..

    • Zlepšili system chladenia/kurenia? alebo spravili len kozmeticke zmeny z vonku a zmenili motor?
      Stači si pozriet YT video „Mach-E Thermal System Nightmare“ a kazdy pochopi kolko bije. Ani anglicky netreba vediť. Stači pozrieť ako rozoberaju Ford Mustang mach-e a vyťahuje tie hadice, hadičky z toho auta a potom ukaže to iste z Tesly a v tom moment užas :D.

Pridajte komentár