Automobilka Ford dnes oficiálne predstavila svoj ambiciózny elektromobil Ford Mustang Mach-E. Ako už jeho názov napovedá, inšpiráciu našiel v najpredávanejšom športovom kupé na svete, modeli Mustang. Americký výrobca pritom sľubuje podobné jazdné zážitky.
Ford uvádza, že ich elektrické SUV je určené pre novú generáciu majiteľov Mustangu. „Je rýchle. Je zábavné. Je to sloboda,“ dodáva výrobca, pričom naznačuje, že by tento model mohol byť pre neho rovnako dôležitý ako Model-T, vďaka ktorému sa presadili spaľováky na úkor elektrických a parných automobilov.
Americká automobilka o modeli Ford Mustang Mach-E hovorí, že ide o SUV. Zdá sa však, že by mu viac sadlo označenie crossover. Tento elektromobil sa pritom ťažko segmentuje aj z hľadiska rozmerov. Veď na dĺžku (4 712 mm) a šírku (1 881 mm) sa podobá Tesle Model 3 (stredná trieda). Rázvor kolies (2 984 mm) má však dokonca o niečo väčší ako Model S a Model X. Na výšku meria 1 597 mm.
Čo sa týka batožinového priestoru, jeho objem sa podľa oficiálne prezentovaných údajov značne líši od hodnôt z nedávneho informačného „úniku“. Predný kufor má totiž objem 100 l, zadný 402 l. Po sklopení zadných sedadiel je možné rátať s 1 420 litrami.
- Zdroj fotografie: Ford
- Zdroj: Ford
Pohonná jednotka
O pohon elektrickej novinky od Fordu sa starajú elektromotory s permanentným magnetom. Zákazníci budú mať na výber verzie s pohonom zadnej (RWD) a oboch náprav (AWD). „Zadokolky“ ponúknu výkon 190 kW (štandardná batéria), resp. 210 kW („rozšírená“ batéria) a krútiaci moment 415 Nm (zrýchlenie z 0 na 100 km/h: pod 8 s).
„Štvorkolky“ zas budú disponovať výkonom 190 kW (štandardná batéria), resp. 248 kW (rozšírená batéria) a krútiacim momentom 565 Nm (zrýchlenie z 0 na 100 km/h: pod 7 s). V ponuke bude aj verzia GT – 342 kW, 830 Nm (zrýchlenie z 0 na 100 km/h: pod 5 s).
Batéria a dojazd
Ako sme už naznačili, Ford Mustang Mach-E bude dostupný s dvoma kapacitne odlišnými batériami. Štandardná (verzia Standard Range – „SR“) disponuje kapacitou 75,7 kWh, pričom má zabezpečiť cieľový dojazd 450 km (RWD), resp. 420 km (AWD) podľa cyklu WLTP.
Verzia Extended Range (ER) ponúka kapacitu 98,8 kWh. Vďaka nej má byť vozidlo schopné „cieľového“ dojazdu 600 km (RWD), resp. 540 km (AWD). Najvýkonnejšia GT verzia má zvládnuť na jedno nabitie 500 km (WLTP).
- Ford Mustang Mach-E. Zdroj: Ford
- Ford Mustang Mach-E. Zdroj: Ford
- Zdroj ilustračnej fotografie: Ford
Nabíjanie
Ford Mustang Mach-E bude podporovať rýchlonabíjanie výkonom 150 kW. Výrobca pritom uvádza, že za 10 min nabíjania na takejto nabíjačke bude možné získať dojazd do 93 km (WLTP). V prípade verzií SR hovorí o nabití z 10 na 80 % za 38 min.
Cez domáci wallbox od Fordu máme očakávať zisk 62 km za hodinu nabíjania (platí pre verziu „ER RWD“). Li-ion batérie sú integrované do podlahy medzi oboma nápravami a sú vybavené aktívnym kvapalinovým systémom chladenia a vyhrievania. Ford na ne poskytuje záruku 8 rokov alebo 160 000 km.
Systémy
Ford Mustang Mach-E bude vybavený novou generáciou palubného systému SYNC so strojovým učením, aby sa sám dokázal prispôsobiť potrebám vodiča. Kooperovať bude s 15,5 “ centrálnym displejom a 10,2″ digitálnym prístrojovým panelom. Podporovať bude aj Apple CarPlay, Android Auto a AppLink.
O bezkľúčové otváranie a zapínanie vozidla sa postará systém, ktorý umožňuje komunikáciu smartfónu a palubného systému vozidla prostredníctvom Bluetooth. Záložným riešením je zadanie kódu cez „klávesnicu“ na B-stĺpiku pre vstup a zadanie kódu cez centrálny displej na zapnutie vozidla.
Potešiteľné je, že Ford sa inšpiroval Teslou a pre model Mustang Mach-E ponúkne aktualizácie na diaľku (OTA). Americká automobilka pritom sľubuje vylepšovanie vozidla, napríklad aj možnosť zvýšenia jeho výkonu.
- Ford Mustang Mach-E. Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
Dostupnosť a cena
Cena elektromobilu Ford Mustang Mach-E začína na nemeckom trhu na sume 46 900 € (SR, RWD). „SR AWD“ bude stáť od 54 000 € a „ER AWD“ od 62 900 €. „Prvá Edícia“, ktorá bude dostupná do konca roka 2020, vyjde min. na 66 800 € (ER, AWD). Variant GT zatiaľ svoju cenu nemá. Všetky verzie, okrem prvej „limitky“, budú dostupné „od konca roku 2020“ (platí pre nemecký trh).
Zdroj: Ford
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aké elektromobily môžeme očakávať v najbližšej dobe od Fordu?
Ford postaví na platforme od VW zrejme aj druhý elektromobil
Elektrický Ford Mustang s 900 koňmi poslúži na testovanie novej technológie
7 komentárov
Cena zaujimava, skoda ze ma ten teslacky interier.
Interier trochu lepsi nez tesla ale stale des
Milý Ford Mustang Mach-E!
Príjemne si ma prekvapil.
Cenou.
Dojazdom.
Rýchlym nabíjaním 150 kW.
Držím Ti palce!
Pre tých mladších pripomínam, že Ford Mustang si zahral „poprednú rolu“ v kultovom filme Bullitov prípad (1968), v hlavnej úlohe STEVE Mc QUEEN.
Bol to prvý film na svete, kde bola hlavná dejová línia automobilová naháňačka.
Film mal neskutočne kolosálny úspech. (Doporučujem vyhľadať v archíve a pozrieť.)
Následne sa s podobnými filmami „roztrhlo vrece“, ale… Ale Bullitov prípad bol jednoducho prvý…
S dojazdom ? V realite ludia pocitajte s o dost nizsim dojazdom ako sa uvadza. BMW i3 mam 61 tis km , pisany dojazd 160 km, realita leto 130-150 km, zima 90-120 km. Este mam teslu X 75 kw bateria, 65 tis som najazdil, pisu 417 km, realne leto 300 km zima 240 km. Takze si to dobre rozmyslite aky skutocny dojazd potrebujete…. Na bmw ak pojdem po dialnici 150 km/h prejdem 65 km a na tesle ak pojdem 200 km/h prejdem 140 km na plnu bateriu… Pisem podla mojich aut !!!
Myslim ze ford nebude v tomto lepsi ako Tesla.
Vďaka za radu, ale už sa dosť vie, že dojazd závisí na rýchlosti a teplote. Aj u spaľovákov je to tak, že čím rýchlejšie ide, tým viac spotrebuje. Dojazd sa udáva za priemerné bežné rýchlosti, takže žiadne strachy, nikto bežne nechodí 200 km/hod.
Držme sa pri zemi. Prečo tlačiť na pílu a hnať EV po diaľniciach (ktoré EV moc nevoňajú) nepovolenou rýchlosťou 150, resp. 200 km/h, aby som si dokazoval, že to má malý dojazd v nereálnych podmienkach?
Dá sa namietať, že v Nemecku na diaľniciach nie je obmedzená rýchlosť, ale …
Na mnohých úsekoch nemeckých diaľnic je obmedzená rýchlosť na 120, resp. 100 km/h. A tam, kde obmedzená rýchlosť nie je, spravidla sa kolóny áut pohybujú rozhodne nižšou ako želateľnou rýchlosťou.
Chcete si vyskúšať „neobmedzenku“? Nech sa páči. V noci zo soboty na nedeľu máte šancu.
A do vetra nekecám. Pracujem v Nemecku už 5 rokov…
Jazdím po nemecku. A dá sa jazdiť v klude…