Lacnejšia „Škoda Enyaq od Fordu“ dostala slovenský cenník

8

Ford Explorer, ktorý vyrástol na platforme VW MEB a je príbuzným elektromobilov Škoda Enyaq či VW ID.4, dostal slovenský konfigurátor a ceny. A podľa cenníka je to aktuálne najlacnejší model spomedzi kompaktných elektrických SUV na báze MEB na našom trhu.

Európsky elektrický Ford Explorer má rozmery 4 568 x 1 871 x 1 630 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 767 mm a max. objem batožinové priestoru 536 l, resp. 1 422 l po sklopení zadného radu sedadiel. A v rámci slovenského trhu je už dostupný jeho konfigurátor, v ktorom nájdeme viacero verzií.

Dostupné verzie a ceny

Najskôr bude základnou verziou model s pohon zadnej nápravy, výkonom 150 kW, max. krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,5 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, 79-kWh batériou (netto), dojazdom 544 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 185 kW, nabitím z 10 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnou nabíjačkou. Tento model bude dostupný od septembra 2024 do januára 2025 za cenu od 47 490 €, resp. 44 990 s aktuálnym cenovým zvýhodnením.

Budúcoročný základ

Od začiatku budúceho roku nahradí horeuvedený model verzia s pohon zadnej nápravy, výkonom 125 kW, max. krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,7 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, 52-kWh batériou, dojazdom 384 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 145 kW, nabitím z 10 na 80 % za 25 min či 11-kW palubnou nabíjačkou. Cena modelu začína na 40 390 €, resp. 37 990 € s aktuálnym cenovým zvýhodnením. Parametrami porovnateľný VW ID.4 pritom u nás stojí od 44 990 €, resp. 41 990 € po aktuálnej zľave.

Ďalšia „zadokolka“ v ponuke má výkon 210 kW, max. krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 77-kWh batériu (netto), dojazd 572 – 602 km (WLTP), max. nabíjací výkon 135 kW, nabíjanie z 10 na 80 % za 28 min či 11-kW palubnú nabíjačku. Jej cena začína na 48 990 €, resp. 46 490 € v aktuálnej akcii. Parametrami porovnateľné modely Škoda Enyaq (aktuálny základ na slovenskom trhu „Enyaq 85“) a VW ID.4 u nás stoja od 52 030 €, resp. 47 990 / 44 990 € (po zľave).

Top verzia

Vrcholná verzia elektromobilu Ford Explorer ponúkne pohon oboch náprav, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 679 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 79-kWh batériu (netto), dojazd 532 – 566 (WLTP), max. nabíjací výkon 185 kW, nabíjanie z 10 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnú nabíjačku. A to za cenu od 52 990 €, resp. 50 290 € v aktuálnej akcii. Parametrami porovnateľné modely Škoda Enyaq a VW ID.4 sa na Slovensku predávajú za cenu od 54 300 €, resp. 49 990 / 46 990 € (po zľave).

Štandardná výbava

Čo sa týka štandardnej výbavy modelu Ford Explorer, výrobca vyzdvihuje predĺženú záruku na 5 rokov / 150 000 km, LED svetlomety, 5,3″ prístrojový LCD panel, 14,6″ centrálny displej infotainmentu, bezkľúčový vstup a zapínanie, el. ovládané, vyhrievané a sklopné sp. zrkadlá či inteligentný adaptívny tempomat.

V základe tiež nájdeme vyhrievané a el. nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a masážnou funkciou, zadnú parkovaciu kameru, systém SYNC4 s bezdrôtovou integráciou Apple CarPlay a Android Auto, automatickú 2-zónovú klimatizáciu či 19″ disky z ľahkých zliatin.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford predstavil ďalší elektromobil navrhnutý pre Európu – model Capri s dojazdom až 627 km
Škoda uvádza na trh cenovo dostupnú verziu elektromobilu Enyaq
Modernizovaný VW ID.3 s dojazdom až 604 km má kompletný slovenský cenník
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. 52 kWh akumulator je na prve auto malo. Vidno to v bazaroch. Je ich tam plno a za celkom dobre ceny. Ludia sa ich zbavuju. A ako druhe auto v rodine je to drahe. Toť môj pohľad na vec.

  2. Zlomový moment pre autá s malou baterkou bude rýchle dobíjanie, aspoň 4C. Našťastie sa k tomuto cieľu pre malé a lacné autá blížime.

Pridajte komentár