Ford nedávno predstavil elektrické novinky Explorer (kompaktné SUV) a E-Transit Courier (malá dodávka), avizuje F-150 Lightning (pickup) pre Európu a chystá dva menšie crossovery Puma a Capri. Čo vieme o pripravovaných elektromobiloch?
Automobilka Ford plánuje od roku 2030 ponúkať v Európe už len plne elektrické osobné vozidlá a od roku 2035 to bude platiť aj pre úžitkové vozidlá. Na ceste k týmto a ďalším e-mobility cieľom Američania investujú do roku 2026 celkovo 50 mld. $, ktoré majú okrem iného zabezpečiť výrobu 2 mil. elektromobilov do konca roka 2026. A na globálnej úrovni chcú, aby plne elektrické autá tvorili viac ako polovicu z celkovej produkcie spoločnosti.
Čo sa týka plne elektrických vozidiel, Ford aktuálne v Európe predáva SUV strednej triedy Mustang Mach-E a úžitkové vozidlá E-Transit a E-Transit Custom. Najbližšími elektromobilmi, ktoré pribudnú do európskeho portfólia Fordu, budú nedávno predstavené kompaktné modely Explorer (SUV na báze platformy MEB od VW) a E-Transit Courier (malá dodávka).
Ford E-Transit Courier
Ford Explorer sme si už predstavili v rámci článku, takže sa teraz v krátkosti povenujeme modelu Ford E-Transit Courier. Ford vo svojej tlačovej správe uvádza, že ide o plne elektrickú kompaktnú dodávku/van, ktorá sa začne vyrábať budúci rok. Ponúkne výkon 100 kW, max. nabíjací výkon 100 kW (nabitie z 10 na 80 % za menej ako 35 min), 11-kW palubnú nabíjačku (nabitie za 5,7 hod), nákladný priestor s objemom 2,9 m2 (pojme napr. 2 europalety), max. užitočné zaťaženie 700 kg, max. ťažnú kapacitu 750 kg či 5G konektivitu.
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
Nové elektrické crossovery Puma a Capri
Web Autocar na základe informácií od Fordu nedávno uviedol, že americká automobilka chystá elektrický subkompaktný crossover Ford Puma EV. Ten sa začne začiatkom budúceho roka vyrábať v Rumunsku, pričom vyrastie na rovnakej platforme ako model E-Transit Courier. Nepôjde pritom o dedikovaný elektromobil.
Očakáva sa tiež použitie rovnakej či podobnej techniky ako v prípade spomínanej malej dodávky. Tzn., že min. základná verzia by mohla mať výkon 100 kW (pohon prednej nápravy), nabíjací systém s podporou výkonu 100 kW (DC) či batériu s kapacitou 55 kWh.

Zdroj: Ford
Ford tiež od minulého roka avizuje športovo ladený elektrický crossover, ktorý by sa mal zrejme zaradiť niekde okolo nižšej strednej triedy. Podľa správy od Autocar by mal niesť meno Ford Capri a malo by ísť po modeli Explorer o druhý model značky, ktorý vyrastie na e-platforme MEB od VW. Jeho technika by sa pritom nemala výraznejšie líšiť od Exploreru, očakávať ale zrejme môžeme vyšší výkon top verzie.
Ford F-150 Lightning ide na prvý európsky trh
Automobilka Ford pred pár dňami prostredníctvom tlačovej správy informovala, že prvým trhom mimo Severnej Ameriky, kde ponúkne elektrický pickup Ford F-150 Lightning, bude Nórsko. A minimálne spočiatku tam bude dostupná len limitovaná edícia “ Lariat Launch Edition“.
- Zdroj fotografie: Ford
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
Tá ponúkne pohon oboch náprav, výkon 337 kW, krútiaci moment 1050 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 5 s, batériu s kapacitou 98 kWh (netto), ktorá sa má nabiť z 15 na 80 % za 39 min (max. podporovaný DC výkon 150 kW), dojazd 386 km EPA (podľa v Európe používaného cyklu WLTP to bude viac), užitočné zaťaženie 805 kg, ťažnú kapacitu 3 493 kg, funkciu napájania elektrických zariadení energiou z trakčnej batérie vozidla (max. výkon 2,3 kW) či predný 400-l kufor („frunk“).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford priznáva chyby v oblasti elektromobilov a chystá „radikálne zjednodušenie“
Cenová vojna elektromobilov sa blíži, pretože náklady klesnú, uvádza šéf Fordu
Ford predstavil svoj prvý „európsky“ elektromobil postavený na platforme od VW
2 komentáre
Ten FORD zatiaľ nie je v oblasti BEV moc presvedčivý !!! …
Neskutočne hlúpo si degradujú produkt konštrukčnou vadou, čo je predný náhon! Jednoducho za každú cenu nechcú robiť dobré elektrické autá. Ford má vo firme asi diverznú jednotku, ktorá zaručene likviduje budúcnosť firmy.