Ford predstavil ďalší elektromobil navrhnutý pre Európu. Ponúkne dojazd až 627 km

6

Automobilka Ford dnes predstavila nový elektromobil Ford Capri. Ide o kompaktný crossover navrhnutý pre Európu, ktorý má nadväzovať na rovnomenný model z minulosti.

„Oslavujeme našu minulosť a zároveň znovuobjavujeme našu budúcnosť. Vozidlo, ktoré mohol postaviť len Ford. Legenda je späť,“ píše americká automobilka ohľadom predstaveného 5-dverového crossoveru, ktorý vyrástol na e-platforme MEB od VW Group, pričom pôvodný model Capri bol 3-dverovým kupé.

Ford Capri – špecifikácie

Nový Ford Capri je podľa výrobcu „kupé SUV“ s rozmermi 4 634 x 1 872 x 1 626 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 767 mm a batožinovým priestorom 572 l. Nám pritom najmä zboku pripomína crossovery Polestar 2 a Aiways U6.

Na začiatok budú dostupné 2 verzie elektromobilu Ford Capri. Verzia „Long Range RWD“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, batériu s kapacitou 77 kWh (netto), dojazd 627 km (WLTP), max. nabíjací výkon 135 kW, nabitie z 0 na 80 % za 28 min či 11-kW palubnú nabíjačku.

ford capri

Zdroj: Ford

Verzia „Long Range AWD“ disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 286 kW, krútiacim momentom 679 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,3 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh (netto), dojazdom 592 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 185 kW, nabíjaním z 0 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.

Výbava a cena

V štandardnej výbave elektromobilu Ford Capri nájdeme napr. 14,6″ centrálny dotykový displej infotainmentu s vertikálnym posúvaním a možnosťou bezdrôtovej integrácie systémov Android Auto a Apple CarPlay, bezkľúčové otváranie a zapínanie, 2-zónovú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá, sedadlo vodiča s masážnou funkciou a pamäťou, vyhrievaný volant či indukčnú nabíjačku pre smartfón.

Informácie ohľadom dostupnosti či ceny elektrickej novinky sme v aktuálne zverejnených tlačových dokumentoch od Fordu nenašli. V konfigurátore pre nemecký trh sa však uvádzajú ceny od 50 911 € (Long Range RWD), resp. 54 831 € (Long Range AWD). A budúci rok príde na trh verzia „Standard Range“ s cenou od 44 950 €.

Zdroj: Ford 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford Explorer vstupuje do predaja. V základe je lacnejší ako Škoda Enyaq
Ford chystá konkurentov pre „lacnú“ Teslu a Číňanov. A avizuje elektrickú Pumu
Šéf Fordu píše: „Priznanie petrolheada. Milujem elektromobily a nemá to nič spoločné s politikou“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Nabijaci vykon 135kw je na nove auto smiesne, jedine ze krivka bude taka plocha ze to potiahne na aspon 100kw do 70% co teda pochybujem.
    Na druhej strane moje EV a realne skusenosti, ma take iste maximum a krivka nieje zdaleka plocha a ked som cestoval do Talianska a nabijal na Teslach, tak som skoro nikdy nestihal – dojest ranajky, ist na kavu, nakupit v outlete, stale som sa musel ponahlat aby som neplatil pokutu za zaberanie miesta. Cize aj s takym vykonom nabijania som spokojny, ale viem ze vela ludi chce samozrejme nabit cim skor s cim takisto suhlasim. Cize ok, moze byt, ale uz by som cakal viac.

  2. Viditeľné prasa on

    Ukázali ho na Top Gear YouTube kanáli, Ford Explorer je viac-menej VW ID.4, a toto Capri je VW ID.5, prípadne si nájdite video „FIRST LOOK: Ford’s Capri Is Back! Only It’s Not A Capri. Or A Ford…“ (bojím sa už niekam dávať linky heh)

  3. Najväčším nedostatkom tohto auta je jeho meno. Všetci budú riešiť, že to už nie je Capri, ako si Ford dovolil to meno použiť atď. A to najmä ľudia, ktorí v živote nevlastnili originálne Capri ani by si reálne žiadne kupé od Fordu nekúpili.
    Za mňa je dizajn veľmi podarený. Dojazd aj nabíjacie výkonu sú pre mňa úplne vyhovujúce, reálne cestu dlhšiu ako 400-500 km absolvujem asi tak 1x za rok. S technikou z ID.5 Ford nič nepokazil. Pri výbere môjho prvého elektroauta bude určite jedným z kandidátov na kúpu (pravdepodobne budúci rok…)

    • Neviem koľko ľudí z cieľovej skupiny si vôbec pamätá pôvodný Ford Capri, alebo v nich vyvolá nejaké porovnávanie. Aj ty si zrejme túto nostalgiu prekonal, keď sa chystáš urobiť tak vážny krok v živote! 🙂 …..

Pridajte komentár