Fisker Ocean má byť najhoršie auto v testoch MKBHD. A sťažujú sa aj majitelia

5

Druhý ambiciózny automobilový pokus kontroverzného Henrika Fiskera, ktorý mal pôvodne navrhnúť dizajn Tesly Model S, zdá sa nezačal podľa plánov. Na elektrické SUV Fisker Ocean s dojazdom až 707 km (WLTP) a ďalšími zaujímavými parametrami, ktoré sa predáva aj v EÚ, sa valí kritika. A to zo strany majiteľov či známeho technologického recenzenta. A na tento model si posvietil aj americky bezpečnostný úrad.

Do príchodu koronavírusu a vysokej inflácie priali podmienky vzniku nových automobiliek, ktoré sa špecializujú na elektromobily. Aktuálna ekonomická situácia a s tým spojené spomalenie rastu predaja e-áut, je však presným opakom a automobilové startupy čelia finančným problémom.

Jedným z nich je aj ambiciózny Fisker, ktorý už predáva svoj prvý elektromobil Ocean. Na základe rôznych správ sa pritom zdá, že pre spoločnosť Fisker nie sú výzvou len financie a dopyt, ale aj samotný prvý model s dojazdom 440 až 707 km (WLTP), výkonom 205 až 410 kW či cenou cca 42 000 až 70 000 €, ktorý podľa všetkého trpí pomerne vážnymi „pôrodnými bolesťami“.

„Najhoršie auto“ v testoch MKBHD

Napríklad známy technologický recenzent Marques Brownlee známy ako MKBHD vo svojom teste označil toto elektrické SUV strednej triedy za najhoršie auto, aké doteraz recenzoval, informoval na základe jeho videotestu web Insideevs.

Brownlee najskôr pochválil model Ocean napr. za jeho dizajn, pohodlné sedadlá či nadštandardný priestor na zadných sedadlách. Avšak všetky pozitívne dojmy prebili najmä softvérové problémy. Spomína pritom napr. nespoľahlivý bezkľúčový systém pre vstup do vozidla, zle nakalibrovaný asistent rozjazdu do kopca, problémy so sťahovaním zadných okien v režime California či buggy v rámci jazdným módov.

A dobrý dojem nezanecháva ani to, že po zapnutí vozidla sa rozsvietia rôzne výstražné kontrolky. A tiež to, že nie je k dispozícii monitoring solárnej strechy vozidla, takže majiteľ nevie, či vôbec funguje.

Sťažnosti majiteľov

Portál Techcruch s odvolaním sa na interné dokumenty spoločnosti Fisker zas uvádza, že majitelia vozidiel hlásili najmä problémy so stratou výkonu a brzdnej sily, už spomínaným bezkľúčovým vstupom, senzormi sedadiel detegujúcimi pasažierov či prednou kapotou, ktorá sa môže otvoriť pri vysokých rýchlostiach.

fisker ocean

Zdroj: Fisker

Vyšetrovanie zo strany bezpečnostného úradu

Spomínanú stratu výkonu už oficiálne riešil aj americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Problém mal byť pritom vyriešený softvérovou aktualizáciou. A nedávno agentúra Reuters informovala, že NHTSA spustil ďalšiu sondu voči elektromobilu Fisker Ocean. Tentokrát kvôli hláseniam, že vozidlo nie je možné spoľahlivo dostať do parkovacieho režimu, čo môže viesť k neúmyselnému pohybu.

Fisker sľubuje nápravu

Nuž, začínajúce automobilky to nemajú jednoduché a sú náchylné na „pôrodné bolesti“. Svoje o tom vie napr. aj Tesla. Problémy však nemajú len startupy, ale aj tradičné automobilky. A to predovšetkým s elektromobilmi, v rámci ktorých sú v podstate takisto začínajúcimi výrobcami.

fisker ocean

Zdroj: Fisker

Niektorí výrobcovia však majú viac „pôrodných“ problémov ako iní. A Fisker zdá sa patrí k tým menej úspešným. Prvé vozidlo dodala spoločnosť zákazníkovi v máji minulého roku (a už vtedy sa objavili správy o problémoch), takže model nie je žiadnou horúcou novinkou. Fisker pritom doteraz uvoľnil niekoľko softvérových aktualizácií, čo však zjavne neodstránilo všetky závažnejšie problémy. Sľubuje však skorú novú rozsiahlu softvérovú aktualizáciu, ktorá má vyriešiť množstvo chýb.

Bude pritom zaujímavé sledovať, ako sa tento americký e-mobility startup popasuje s technickým problémami a tiež náročným ekonomickým prostredím. A to aj v kontexte ambicióznych plánov, ktoré zahŕňajú ďalšie elektrické modely, vrátane pomerne cenovo dostupného kompaktného crossoveru Pear, ktorý sa má vyrábať aj v Európe.

fisker ocean interier

Zdroj: Fisker

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cieľová cena Fiskeru Pear v EÚ je 32 900 €. Aj vďaka lokálnej výrobe
Fisker bližšie predstavil elektromobil Alaska a potvrdil odhadovanú cenu
Fisker Ronin s dojazdom takmer 1 000 km sa postaví aj Tesle Roadster 2. Pôjde však o drahšiu „limitku“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No to je to! V dobrej viere, že si kúpite BEV za dobrú cenu, a pritom aj podporíte konkrétny startup, skončíte ako uzlíček nervov na psychiatrii a bez peňazí na liečbu! ……………………………………..

Pridajte komentár