Najlacnejší elektromobil od NIO sa chystá na európsky trh

4

Nová značka Firefly patriaca pod čínsku automobilku NIO prezradila ďalšie informácie ohľadom svojho prvého eponymného elektromobilu. A tie sa týkajú aj tohtoročného príchodu na európsky trh. Objavila sa tiež prvá zmienka o európskej cene.

Automobilka NIO pri predstavení značky Firefly uviedla, že tá bude konkurovať značkám Smart a MINI. Očakávať pritom máme menšie a prémiovejšie modely. Ako však nedávno informoval portál Elektroauto-news na základe správy od Automobilwoche vychádzajúcej zo slov šéfa Firefly, prvý elektromobil značky je zameraný na zákazníkov citlivejších na cenu.

Podľa prvých správ bol tento model vyvinutý s ohľadom na európsky trh, ktorý mal byť prvým, kde sa bude predávať. To sa však zmenilo zrejme kvôli zavedeniu dodatočných ciel na elektromobily dovážané z Číny, ako aj nie najlepším predajom áut značky NIO v Európe.

Odhalené špecifikácie

Predaj subkompaktného elektrického hatchbacku či crossoveru Firefly s rozmermi 4 003 x 1 781 x 1 557 x 2 615 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) začne najskôr v domácej Číne, a to 19. apríla. Nová značka toho počas premiéry svojho prvého elektromobilu moc neprezradila, aj vďaka dokumentom MIIT však už vieme nasledovné.

firefly

Zdroj obrázku: NIO via Carnewschina.com

Firefly ponúkne batožinový priestor s objemom 1 250 l po sklopení zadných sedadiel, „frunk“ s objemom 92 l, výkon 105 kW, maximálnu rýchlosť 150 km/h, LFP batériu od spoločnosti Sunwoda s kapacitou 42,1 kWh a dojazd 420 km podľa „žičlivejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC.

Príchod do Európy a možná cena

Firefly už skôr prezradil predpredajovú cenu na domácom trhu, a to 148 800 RMB (cca 18 600 €). A aktuálne Elektroauto-news spomína možnú cenu na nemeckom trhu okolo 27 000 – 28 500 €. Pre porovnanie, podobne veľké MINI Aceman s kapacitne takmer rovnakou batériou sa u nás predáva za cca 35 000 až 42 000 €. Čo sa týka dostupnosti elektromobilu Firefly v Európe, napr. na nemecký trh má prísť na jeseň.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Konkurent Tesly Model Y od čínskeho NIO sa chystá na európsky trh
Menší e-crossover MINI Aceman odhalil slovenské cenovky
NIO uviedlo na trh svoju vlajkovú loď ET9 so 600-kW nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Mne sa páči všetko, teda okrem EU ceny samozrejme 😉 Sympatické auto a konečne nejaký z menších modelov. Dizajnovo však tuším dosť pajcovali Hondu E, ešte aj tá „limetková farba“ a čierna strecha na drzovku 🙂

  2. Jojo, dost sa to podoba honde, ale je to aj v eu za polovicnu cenu predrazenej imidzovky hondy. V kazdom pripade, mne sa paci extremne a myslim, ze mam celkom europsky vkus, takze ak by to vedeli so ziskom i v eu predavat trebars za 22k, tak sa im to urcite v eu rozbehne vo velkom.

Pridajte komentár