„Lacný“ Fiat Pandina mohol byť odhalený v rámci patentových obrázkov

6

Internet obleteli údajné patentové obrázky, na ktorých by mohol byť ďalší chystaný cenovo dostupný elektromobil zo segmentu B – Fiat Pandina. Ten by mal byť blízkym príbuzným Citroenu e-C3 s cenou od 20 000 € a predstavený bude v polovici tohto roka.

Zdá sa, že aj v Európe budú konečne v ponuke menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily kategórie M1. Také chystá aj značka Fiat, pričom prvým z nich by mal byť subkompakt menom Fiat Pandina.

Donedávna sa malo za to, že menší a lacnejší elektrický Fiat bude niesť historický názov Panda. Podľa nedávnych správ zo Srbska, kde sa bude podľa šéfa koncernu Stellantis tento elektromobil vyrábať, však má prísť na trh pod menom Pandina.

Dizajnové prvky z konceptu Centoventi?

Už skôr sa spomínalo, že chystaný lacnejší elektromobil bude po dizajnovej stránke čerpať aj z konceptu Fiat Centoventi, ktorý bol predstavený ešte v roku 2019. A obrázky, ktoré aktuálne obleteli internet, môžu odhaľovať, ako bude Fiat Pandina. Obrázky pritom zverejnil napr. aj web Motor1.

Aj keď koncept Centoventi bol hatchback a model na patentových obrázkoch je crossover či menšie SUV, môže tú byť istá podobnosť v rámci niektorých dizajnových prvkov. Či to stačí na to, aby sme vozidlo z patentových obrázkov mohli označiť za Fiat Pandina, nech každý posúdi sám.

Zrejme príbuzný Citroenu e-C3

Každopádne by nebolo prekvapením, keby bol Fiat Pandina elektrickým crossoverom segmentu B. Tak ako koncernový Citroen e-C3, ktorý sa už chystá na trh. Prekvapením by tiež nebolo, keby bola Pandina postavená na platforme Smart Car, a tak ako e-C3 ponúkla výkon 83 kW, 44-kWh LFP batériu, maximálny nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za 26 min.

Neoficiálne správy hovoria aj o tom, že Fiat Pandina má stať od 20 000 € (verzia s dojazdom 200 km WLTP), resp. od 23 000 € (verzia s dojazdom 320 km WLTP). Ide pritom o identické dojazdy a takmer identická cenovky ako v prípade Citroenu e-C3.

Nuž, uvidíme. Zrejme už 11. júla 2024, kedy má byť model Fiat Pandina oficiálne predstavený.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroën spustil predaj najlacnejšieho subkompaktného elektromobilu v Európe
Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Autá tejto veľkosti kupujú chudobní Európania, ako rodinné autá. Pri uvedených parametroch pomalého nabíjania, vysokej ceny a krátkeho dojazdu sú vhodné iba ako druhé auto do bohatších domácností.

    Nezabudnime však, že európske prístavy sú do prasknutia preplnené čínskymi autami a akosi o ne nie je záujem pre vysoké ceny. Pretlak stúpa a dvojnásobne predražené EV nemá kto kupovať. Ako na potvoru sa plnia u európskych dílerov sklady so spaľovákmi a tie sú tiež bez kupcov. Vypadá to na blížiacu sa dvojitú slučku smrti. Zmena technologickej paradigmy, kombinovaná s ekonomickou krízou.

    • Trh zrejme čaká na emobil veľkosti cca Oktávia alebo Karoq za cenu do 20 tis., teda bez zbytočných a predražujúcich prvkov. Automobilky však za túto cenu ponúkajú iba autá pre trpazlíkov bez batožiny a potom sa už aj v mainstream médiách „odborne“ pretriasa, že o emobily nie je záujem.

  2. Ja si pamätám rok 2017, keď na trh prichádzal KODIAQ od 21.500 a v plnke bol za 45.000! Porovnajme si to s dnešnými cenami KODIAQU, hlavne cenu od ! Ak aj toľko máme, chceme ich minút za auto?!!!! A to platí o cenách všetkých automobiliek.

Pridajte komentár