Elektrický Fiat Panda sa postaví čínskym konkurentom, hovorí šéf značky

9

Fiat konečne začína rozširovať svoje elektrické portfólio. A jeho ďalším modelom bude menší cenovo dostupnejší elektromobil, ktorý sa stane nástupcom „ľudového“ modelu Panda. Benchmark jeho konkurencieschopnosti sa pritom mení z Dacie Spring na „čínske elektromobily„.

Fiat prišiel so svojím prvým novodobým elektromobilom v roku 2013. Elektrická verzia modelu 500 bola pritom určená pre kalifornský trh. Na nový model sme potom čakali roky. Aktuálne sa však zdá, že Fiat sa začína venovať elektrifikácií naplno. Je pritom najvyšší čas, keďže do roku 2027 chce predávať už len elektromobily.

Fiat pomenoval novú konkurenciu

Po nedávno predstavených plne elektrických modeloch 600e a Topolino bude ďalším elektromobilom značky elektrický nástupca modelu Panda. A ako aktuálne informuje Carscoops na základe vyjadrení šéfa značky Fiat Oliviera Francoisa pre Quattroruote, týmto modelom sa chcú Taliani patriaci do koncernu Stellantis postaviť čínskym elektromobilom.

Francois pritom povedal, že „môžu a musia vyvinúť riešenie, ktoré Číňanov dostane do ťažkostí“. Toto vyhlásenie prichádza v čase, kedy si automobilový priemysel čoraz viac uvedomuje hrozby zo strany čínskych výrobcov elektromobilov. A to najmä kvôli nižším cenám vozidiel.

Riešením zo strany Fiatu má byť elektromobil, ktorý vzíde z konceptu Fiat Centoventi predstaveného v roku 2019. Ten bude s najväčšou pravdepodobnosťou niesť meno Fiat Panda „EV“. Stane sa tak nástupcom rovnomenného cenovo dostupného modelu značky s pomerne bohatou históriou.

Lacnejší ako konkurenti

Šéf Fiatu ešte v auguste hovoril, že „elektrická Panda“ bude vozidlo „bez zbytočných príkras“ s cenou pod 25 000 €, aby mohlo konkurovať modelu Dacia Spring, ktorá je aktuálne najlacnejším elektromobilom kategórie M1 na európskom trhu. Sme pritom zvedaví, či zmena zamerania na čínsku konkurenciu stlačí cieľovú cenu vozidla hlbšie pod spomínaných 25 000 €.

Veď Dacia Spring u nás stojí od 21 500 € a napr. chystaný koncernový model Citroen e-C3 má začínať na cene 22 000 až 23 000, a to sú „Európania“. Francois pritom už skôr povedal, že v prípade modelu Fiat „Panda EV“ pravdepodobne dôjde k „synergii“ s modelom Citroen e-C3, minimálne na úrovni platformy.

A aktuálne šéf Fiatu hovorí, že vďaka prístupu „menej je viac“ chcú dosiahnuť nižšiu cenu ako v prípade konkurencie, aj keď sa vozidlo bude vyrábať v Európe – „možno v Taliansku“. Nuž sme veľmi zvedaví, čo napokon Fiat ponúkne. Na to si však zrejme ešte počkáme, keďže podľa skorších informácií má byť „Fiat Panda EV“ predstavený v júli 2024.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Škody hovoril o elektromobile za menej ako 20 000 €
Hyundai testuje malý elektromobil, ktorý by mohol stáť okolo 20 000 €
Citroën e-C3 by mohol stáť od 22 000 – 23 000 €. Jeho prototypy sa už testujú na cestách
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

    • Napr. Moskvič 3 alebo Geometry C.
      Nie sú z Číny ale z Ruska a Bieloruska.
      Takže by to nemal byť problém. To je Európa.
      Neviem ale, ako sú na tom so sledovaním „obsahu kabíny“.

  1. Nie som priaznivec práve tohoto dizajnu, a ani napr. MINI. Nič mi pri pohľade na tento FIAT z nosa nelieta, hodný asi bude viac ako 3 tis., Moskvič 3 alebo Geometry C je vzdialená vidina bez príťažlivosti, tak čo do tej doby, kým sa ukáže niečo poriadne?! Len čakať, a čakať, a čakať …… 🙂

  2. „bez zbytočných príkras“ mal konkurovat Springu ktory uz je holy bosy a Panda mala ponuknut menej a teraz ked chcu konkurovat cinanom ponukne teda este menej a co zostane? Iba motor, bateria, kolesa, volant a sedadla? 🙂 A mozno budu tak konkurovat sucasnym v EU nadsadenym cinanom a co ak cinan este znizi cenu, lebo ma z coho spustat? Vyhodia este sedadla? 🙂

    • Číňan si urobí, čo uzná za vhodné. Kontroľuje totiž svetový trh s vzácnymi zeminami.
      Rus je tiež z obliga. Autá ako si ich predstavujeme my, „nepotrebuje“. A surovín má dostatok pre celý svet, keby čosi.
      USA sú kapitola sama o sebe. Nemajú nič a všetko.
      A my, „Európania“ ešte stále nevieme, čo vlastne chceme… keby chceme Lítiové batérie – v mori je lítia až, až – nedokážeme ťažiť/separovať :-), a tie vzácne zeminy…
      Všetko je to o hodnotách. Tie sú momentálne krásne viditeľné v rámci LPGTDITA3+ agendy.
      Pokiaľ sa necháme viesť tímito Alfaidiotmi, bude to tak vyzerať aj v automobilovom priemysle…
      A generácia Európanov po nás už nebude potrebovať žiadne autá, bude stačiť 3D render vytvorený umelou inteligenciou…

    • Si zabil Taur 😉
      Spring je fakt poriadne orezavatko.
      Mne ale pride logickejsie zamerat sa na lepsi sw, podla prikladu tesly. Hlavne navigacia a odhad dojazdov. Zbytok si myslim nikoho, kto hlada male auto do mesta prilis nezaujima.
      Teda samozrejme okrem ceny.. A tu pri malom spalovaku ocakava zakaznik niekde medzi 12-15k, a pri EV by davalo este ekon.zmysel 15-19k. Vsetko, co je nad, je mimo mysu.
      Preco napr.skoda vedela pred 4rokmi predavat citigoE za 17-18k a dnes uz nevie?
      Tato nenazranost VW nakoniec bude stat daleko viac.
      Takze orezany fiat, dajme tomu z dojazdom 250km wltp, bude konkurencie schopny, ak bude za max19-20k. A aj to si ho kupia len firmy na rozvoz pizze a kurierske spol.

Pridajte komentár