Fiat dnes oficiálne uviedol na európsky trh svoj cenovo najdostupnejší elektromobil Fiat Grande Panda Electric, keď nerátame „štvorkolku“ Topolino. Tento subkompaktný crossover je pritom jedným z najlacnejších plne elektrických modelov na európskom trhu. A talianska novinka ponúkne aj „unikátnu“ možnosť AC nabíjania.
Návrat do najúspešnejšieho segmentu
Fiat vo svojej dnešnej tlačovej správe uvádza, že sa vďaka modelu Grande Panda vracia do segmentu B, kde má byť už desaťročia európskym lídrom. A to vďaka vyše 23 mil. predaným vozidlám.
Taliani tiež uvádzajú, že Fiat Grande Panda je inauguračným modelom novej rodiny vozidiel, ktorá sa postupne predstaví v nasledujúcich rokoch. Základ týchto vozidiel bude pritom tvoriť koncernová multiplatforma Smart Car, ktorá bola pôvodne navrhnutá pre rozvojové trhy.
- Zdroj: Fiat
- Zdroj: Fiat
Jednoduchosť voľby
Dozvedáme sa tiež, že elektromobil Fiat Grande Panda Electric prichádza na trh v jednej verzii a dvoch stupňoch výbavy – „RED“ a „La Prima“. Fiat pritom uvádza, že pre zjednodušenie výberu si zákazník môže zvoliť už len farbu vozidla. To však nie je úplne pravda, keďže zákazník si môže tiež vybrať, či chce štandardnú 11-kW palubnú nabíjačku alebo 7-kW palubnú nabíjačku s integrovaným káblom.
Unikátna palubná nabíjačka
Menej výkonná nabíjačka je unikátna integrovaným „krúteným“ káblom, ktorý sa v prípade potreby vyberá z prednej časti vozidla (otvor sa nachádza medzi prednými svetlometmi). Toto riešenie je napr. v rámci nemeckého konfigurátora dostupné za príplatok 200 €.
Špecifikácie
Elektromobil Fiat Grande Panda Electric má rozmery 3,99 x 1,76 x 1,57 m (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2,54 m a batožinový priestor s objemom 361 l. Tento menší subkompakt pritom ponúka pohon prednej nápravy, výkon 83 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11 s, resp. z 0 na 50 km/h za 4,2 s, maximálnu rýchlosť 132 km/h, 44-kWh batériu, dojazd 320 km (WLTP), max. nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za 27 min.
Cena a štandardná výbava
Fiat uvádza, že model Grande Panda Electric, ktorý dorazí k dílerom v marci, začína na cene pod 25 000 €. Avšak nie všade. Na najväčšom európskom automobilovom trhu, v Nemecku, to je síce 24 990 €, ale napríklad v Holandsku stojí základná verzia o 1 000 € viac. Každopádne aj tak sa tento model radí k cenovo najdostupnejším elektromobilom na európskom trhu. Otázkou však môže byť, či ide o dobrú hodnotu za dané peniaze.
- Zdroj: Fiat
- Zdroj: Fiat
V štandardnej výbave modelu pre holandský trh okrem iného nájdeme LED osvetlenie, klimatizáciu, infotainment s 10,25″ centrálnym dotykovým displejom, 10″ digitálny prístrojový panel, možnosť bezdrôtovej integrácie systémov Apple Carplay a Android Auto, dva USB-C konektory, el. nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, el. ovládané okná, tempomat či asistenčné systémy vodiča.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia chystá elektrické Sandero. Zameriava sa na cenovú dostupnosť
Elektrická Kia Syros má prísť cca o rok. Stáť by mohla okolo 23 000 €
Elektrický crossover Fiat 600e dostal slovenský cenník
ODBER NOVINIEK
13 komentárov
je inauguračným modelom novej rodiny vozidiel, ktorá sa postupne predstaví v nasledujúcich rokov.
Skloňuje sa:
je inauguračným modelom novej rodiny vozidiel, ktorá sa postupne predstaví v nasledujúcich rokoch…
Vďaka za upozornenie.
Pán učiteľ, ide o obyčajný preklep.
Áno, ale aj o to, že sme pozorní čitatelia! 🙂
To už , keby sa blížila k cene dacie spring…..ale nie toto….
Pre koho je vlastne cieľová skupina ? Pre snobov je to lacné….pre chudákov príliš drahé…..stredná vrstva ide ešte do spaľovákov 🙂
Komu Grande, komu Pande! Mne ne Pande! 🙂
Na Slovensku stredná vrstava nexistuje.
Toto BEV má technické parametre najmenšieho a najlacnejšieho na trhu! Plní však len parametre najmenšieho, nie najlacnejšieho, lebo cena by mala začínať na 12.990 Eur!
Pre porovnanie, Skoda Fabia je rovnako velka, v strednej vybave s automatom a 85kW motorom, stoji 21,140 eur.
Za 5 rokov po 10000km/rok na benzine oproti elektrike usetrite 3600 eur ked dobijate doma. Ked dobijate na beznych 50kW dobijackach pri Lidli/Kauflande tak usetrite o nieco menej – 2250 eur za rovnake obdobie.
Plus uspory za servis / vymenu oleja kazdy rok.
Inak povedane, cena vlastnictva uz je na urovni beznych spalovakov!
To je super… len tých 20 litrov, ťa poprosím…
Aj desať by pomohlo! ….. 🙂 🙂 🙂
To aj realiťákovi povieš „Pekná ponuka, už len tých 200 tisíc Vás poprosím?“. Bez penez, do hospody nelez. V segmente nových áut s automatom má toto auto svoje miesto. V Taliansku pôjdu na dračku, v zbytku sveta asi nie.
fabia stoji menej, kamiq stoji 18 500 v akcii drive, už tretí mesiac ide v tejto cene…..a možem na nom jazdit ako aj doma, tak aj po celej Erope 🙂