Fiat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Grande Panda

8

Automobilka Fiat pri príležitosti osláv svojho 125. výročia okrem iného predstavila aj svoj cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1, ktorým je subkompaktný crossover Fiat Grande Panda.

Model Grande Panda bol podľa Fiatu vyvinutý na základe troch pilierov: taliansky dizajn, globálna platforma a dôraz na lokálne trhy. Inšpirovaný mal byť Pandou z 80. rokov – „automobilom pre každú príležitosť a každého zákazníka“. Nová Panda má byť pritom vozidlom navrhnutým pre široké masy.

Výrobca tvrdí, že Fiat Grande Panda sa od svojej konkurencie v segmente B odlišuje „jedinečnou kompaktnosťou“ a efektívnym využitím vnútorného priestoru. Rozmery 3,99 x 1,76 x 1,57 m (dĺžka x šírka x výška) ho pritom majú radiť pod priemer svojej triedy. Batožinový priestor ponúka objem 361 l a v rámci palubnej dosky sa nachádzajú úložné priestory s celkovým objemom 13 l, vrátane 3-litrovej priehradky.

Technika

Model Grande Panda vyrástol na koncernovej platforme Smart Car/STLA Smart navrhnutej pôvodne pre rozvojové trhy a pre rôzne druhy pohonu. Elektrická Panda tak nie je dedikovaným elektromobilom, pričom dostupná bude aj hybridná verzia modelu.

Neprekvapí, že základná technika má rovnaké špecifikácie ako koncernový bratranec Citroen e-C3. Fiat aktuálne zverejnil výkon – 83 kW, kapacitu batérie – 44 kWh a predbežný nehomologovaný dojazd – 320 km (WLTP). Model e-C3 pritom ponúka krútiaci moment 120 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, max. nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za 26 min.

Špeciálny nabíjací kábel a displeje

Fiat Grande Panda obsahuje integrovaný nabíjací kábel pre nabíjanie striedavým prúdom, a to výkonom max. 7 kW. Kábel má špirálovitú formu a vyhradené špeciálne miesto pod prednou kapotou. Toto riešenie podľa Fiatu zjednodušuje proces pripojenia a odpojenia vozidla k nabíjačke a má sa vďaka nemu predísť zašpineniu kábla.

fiat grande panda

Zdroj: Fiat

Fiat tiež prezradil, že model Grande Panda bude vybavený 10″ digitálnym prístrojovým panelom vodiča a 10,25″ centrálnym dotykovým displejom infotainmentu. Nie je však známe, či pôjde o štandard. Pripomíname pritom, že koncernový bratranec Citroen e-C3 má namiesto prístrojovej dosky niečo ako head-up displej a v základe dok pre smartfón namiesto displeja infotainmentu.

Cena

Elektrický Fiat Grande Panda bude podľa výrobcu začínať na cene necelých 25 000 €. Pre porovnanie, spomínaný koncernový bratranec Citroen e-C3 sa v konfigurácii so 44-kWh batériou a dojazdom 326 km (WLTP) u nás predáva od 23 490 €. A neskôr má byť dostupná základná verzia s dojazdom 200 km (WLTP) a cenou od cca 20 000 €. Takže je možné, že aj Grande Panda príde neskôr v cenovo dostupnejšej verzii.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
Najlacnejší európsky elektromobil Citroen e-C3 má slovenský cenník
Elektrický crossover Fiat 600e dostal slovenský cenník
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Primerane veľký malý BEV, a nie škaredý ako je Hyundai Inster! Len sa pomýlili v cene, ktorá má začínať na 15.000,– . Taliani jedni talianskí! Stále počítajú v lírach! 🙂 ……………..

        • Kolkokrat za rok toto clovek vyuzije? To je rovnaky argument, ako obhajovat kupu kombika tym, ze naraz odvezies celu rodinu na dovolenku. Zbytok roka vozis vzduch.

          • aj ked iba parkrat do roka na dovolenku alebo na dlhsiu cestu…….bez toho dojazdu bude vzdy elektromobil len ako druhe alebo tretie auto v rodine…..

          • ANONYM on 13 JÚLA, 2024 9:55 PM -> Presne naopak. Radsej si na tie dve cesty prenajmem vhodne a pohodlne auto a cely zvysok roka jazdim na EV. BTW, este nikdy som nesiel na dovolenku viac, ako 300km bez zastavky. A kazda taka zastavka trvala minimalne pol hodinu. Za taky cas pohodlne dobije kazde priemerne EV.

        • Preboha, potiahnúť vo Fábii 700 km na jeden záťah ? To považujem za začínajúcu formu masochizmu. Kedysi som šiel firemnou do Poľska cez 400 km a po návrate som ju odovzdával so slovami, že na tomto už nikdy na služobku nepôjdem.

Pridajte komentár