Automobilka Fiat ohlásila radikálnu zmenu. Do konca tohto desaťročia sa stane čisto elektrickou. Jej transformácia samozrejme začne skôr.
Fiat je ďalším výrobcom áut, ktorý „prepne“ na čisto elektrické modely. Pred sebou však má kus roboty, nakoľko v jej aktuálnej ponuke nájdeme jediný čistokrvný elektromobil, aj to len „mestského“ zamerania, ktorý výrobca označuje ako „nový Fiat 500„.
Nová generácia tohto malého modelu je už dostupná len s čisto elektrickým pohonom. Napriek mestskému zameraniu nepatrí zrovna k najlacnejším modelom, nakoľko si sním Fiat veril v rámci prémiového segmentu. A to sa odzrkadlilo aj na cenovke (cca od 25 000 €), ktorá z neho rozhodne nerobí elektromobil pre masy.
Takým však má byť podľa správ z nedávnej minulosti model, ktorý vzíde z konceptu Centoventi. V podstate by malo ísť o novú generáciu modelu Panda, o ktorej šéf značky Olivier Francois minulý rok povedal, že predstavuje ďalší prístup k elektrifikácii. Model na báze Centoventi má byť menej tradičným, minimalistickým a lacnejším „ľudovým“ vozidlom, ktoré vyrastie na rovnakej platforme ako nový Fiat 500.
Lepšia dostupnosť elektromobilov
Aktuálne Fiat tvrdí, že chce zlepšiť dostupnosť elektromobilov, vrátane vylepšenia nabíjacej infraštruktúry. Nič iné mu v podstate ani neostáva, keďže si stanovil pomerne agresívny transformačný cieľ. Do roku 2030 chce sa mať totiž iba čisto elektrické portfólio, vrátane väčších ako „mestských“ modelov, uviedol šéf talianskej spoločnosti, na čo upozornil Autocar. S postupným vyraďovaním modelov so spaľovacím motorom pritom plánuje začať od roku 2025.
Vznik koncernu Stellantis zrejme Fiatu uľahčí túto transformáciu, nakoľko sa v rámci neho budú zdieľať aj platformy určené pre elektromobily. Nová automobilka len nedávno prezentovala svoje plány v oblasti elektromobility, v rámci ktorých chystá 4 „e-platformy“ či viacero tovární na batérie.
Taliani aktuálne tiež uviedli veľmi dôležitú vec. Chcú sa totiž zamerať aj na zlepšenie dostupnosti nabíjacích staníc pre komunity, ktoré nemajú prístup k „domácemu“ nabíjaniu, napríklad obyvateľov bytoviek. A oznámili aj úsilie v rámci rozširovania rýchlonabíjacích staníc.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
4. najväčšia automobilka chystá elektromobily s dojazdom až 800 km
Ford sa v rámci Európy pretransformuje na čisto elektrickú značku
Audi ukončilo vývoj spaľovacích motorov, MINI sa stane „elektromobilkou“
Honda chce v budúcnosti predávať už len elektromobily a chystá solid-state batérie
7 komentárov
A čože sa stalo? Takýto náhly prechod na „pravú vieru“? U Fiata dosť ťažko očakávateľné… Žeby marketingový ťah? V zmysle známeho: budeme rozprávať to, čo chcete počuť?
To su take nezmysly…to by stalo kolko miliard, ak nie desiatok miliard…
„Chcú sa totiž zamerať aj na zlepšenie dostupnosti nabíjacích staníc pre komunity, ktoré nemajú prístup k „domácemu“ nabíjaniu, napríklad obyvateľov bytoviek. A oznámili aj úsilie v rámci rozširovania rýchlonabíjacích staníc.“
Chcu ukazat ze kurvitka sa daju vyrabat aj s barerkou?
Ale veď to som čítal o FIATe už asi pred rokom…
Zaujímavé z čoho žije FIAT veď nemá ani SUV, ktoré roky letí a okrem verzií 500-ky ani žiadne poriadne auto.
Nie som kritik fiatu – obidve autá čo som zatiaľ mal boli/sú FIATy. Ďalší už zrejme nebude – nie je z čoho si vybrať.
Podľa správ, ktoré čítame, zavládla u automobiliek „nezdravá panika prechodu na čisto elektrické vozidlá“! Takáto panika nevládne u tých, ktorí budujú nabíjacie stanice!!! Okrem toho nastane nedostatok všetkých surovín pre batérie, čo okrem prudkého zvyšovania ich cien, povedie k nedostatku batérií „pre všetkých“, a budú odstávky vo výrobe, tak ako teraz kvôli elektronike !!!! ……….. a tie fronty na nabíjačkách !!!
P.S. Ak nemám, resp. nebudem mať pravdu, budem len rád, a sa aj rád verejne ospravedlním!
Nie je to nič iné, len otázka prežitia. Malé BEV autá sú už dnes lacnejšie na výrobu, ako ICE. Fiat ako špecialista na malé mestské autá nemá inú možnosť, iba ak zaniknúť…
Mimochodom plán výroby Wuling Hongguang Mini EV na budúci rok 2022 je 1 200 000 áut ( pre predstavu, zhruba toľko sa optimistickým odhadom predá BEV v EU tento rok kumulovane). A pripravujú sa na výrobu kabrioletu a dvojmiestnej (ešte kratšej) verzie.
A teraz si porovnajme schopnosť škálovať výrobu a odvodzovať rôzne verzie BEV Wulingu a Fiatu, PSA a Renaultu (špecialisti na malé autá). A zistíme, že je to ako porovnávať olympijského šampióna so slimákom….
Preto EU automobilky sa neradi chvália plánovaným množstvom výroby BEV na najbližšie roky (tvrdé čísla, holé fajty). Vychádzajú zjavne nepríjemne….