Paradox: „Fiat Chrysler“ kraľuje v podieli predaných e-áut, vďaka Tesle

0

Nové emisné limity, spájanie flotíl automobiliek a korona-kríza poriadne zamávali s predajnými štatistikami áut v Európe, pričom zoskupenie „Fiat Chrysler-Tesla“ dosiahlo pozoruhodné čísla v oblasti elektrických vozidiel (39 % podiel v rámci vlastnej flotily). A to koncern Fiat Chrysler nepredal na starom kontinente jediný elektromobil.

Koncern Fiat Chrysler sa minulý rok dohodol so spoločnosťou Tesla na tom, že jej elektromobily budú môcť byť započítané do spoločnej európskej flotily vozidiel. To mu pomôže splniť nové emisné normy EÚ, čím sa vyhne obrovským pokutám. Nebude to však zadarmo, FCA má totiž vyplatiť Tesle 1,8 miliardy €.

Pravidlá Európskej únie umožňujú spájať flotily výrobcov automobilov, vrátane ich emisií. Tým napríklad dokážu automobilky ako Volkswagen, Škoda a SEAT kompenzovať emisie flotíl Audi a Porsche, v rámci koncernu Volkswagen Group.

No a táto možnosť je veľmi účinnou barličkou, ktorú sa rozhodol využiť aj koncern Fiat Chrysler (FCA), keď sa v tejto veci spojil so spoločnosťou Tesla. A výsledok je už od začiatku viac ako zaujímavý a paradoxný. V mesiaci marec totiž FCA spoločne s Teslou vykázali 39 % podiel registrovaných vozidiel s elektrickým pohonom, uvádza organizácia Medzinárodná rada pre čistú dopravu (ICCT) vo svojej správe.

2 z 5 áut boli elektrické

Dá sa teda povedať, že takmer 2 z 5 predaných modelov „FCA“ sú čisto vďaka Tesle plne elektrické, keďže nevieme o tom, že taliansko-americký koncern predával v tomto období v rámci Európy elektromobily a plug-in hybridy, ktoré sa započítavajú do štatistík „elektrických vozidiel“.

Tomuto „paradoxnému“ číslu vďačí FCA okrem Tesly aj novému koronavírusu, ktorý začal ovplyvňovať trh práve v marci. Medziročne bolo totiž v tomto mesiaci zaregistrovaných o 52 % áut menej. Na druhej strane, darilo sa elektrickým vozidlám, ktoré si napriek korona-kríze v 1. kvartáli polepšili v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka viac ako 2-násobne (z 3 na 7 %), a to v oblasti podielu na trhu.

V marci pritom dosiahli celkový európsky trhový podiel 10 %, čo znamená, že každý desiaty zaregistrovaný automobil v mesiaci marec bol elektromobil alebo plug-in hybrid (v pomere cca 50:50).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na platformách od Tesly by mohli vyrásť aj elektromobily koncernu Fiat Chrysler
Kým neprišla Tesla Model S, toto bol najpredávanejší americký elektromobil
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár