Elektromobily sú menej náchylné na poruchy, hlásia asistenčné spoločnosti

1

Česká asociácia asistenčných spoločností vydala správu o zásahoch, ktoré súviseli s elektrickými vozidlami. Podľa nej sa ukazuje, že elektromobily sú menej náchylné na poruchy ako spaľováky. Spoľahlivosť teda nie je problém…

Podľa Českej asociácie asistenčných spoločností (ČAAS) hlásia asistenčné spoločnosti len okolo stovky asistenčných zásahov pri elektromobiloch ročne. Pripravujú sa však na ich nárast.

Menej áut na ceste, ale aj nižšia poruchovosť

Asistenčné spoločnosti, ktoré sú členmi ČAAS, realizujú v Česku ročne cca 300 000 asistenčných zásahov v rámci nehôd a porúch vozidiel. Zásahy pri elektromobiloch pritom tvoria len zlomok z celkového počtu. To je dané predovšetkým nízkym počtom týchto vozidiel na cestách, ukazuje sa však aj ich nižšia poruchovosť.

„Aj elektromobil je stále predovšetkým automobil, preto je veľká väčšina asistenčných zásahov principiálne zhodná so zásahmi u spaľovacích áut. V rámci ich porúch dochádza napríklad k defektom pneumatík alebo problémom s 12 V batériou a zamykaním vozidla,“ hovorí Vladimír Fuchs, šéf Europ Assistance a člen prezídia ČAAS.

Zásahy pri poruchách elektromobilov však majú svoje špecifiká. „Napriek tomu, že sú elektromobily konštruované s ohľadom na maximálnu ochranu posádky, záchranárov a ďalších zasahujúcich osôb pred úrazom elektrickým prúdom s vysokým napätím, sú technici starostlivo školení, ako pri tomto type zásahov postupovať,“ dopĺňa Marek Jaroš, člen prezídia ČAAS a šéf Global Assistance.

Pomer porúch a nehôd je pri súčasnom nízkom počte zásahov v rámci elektromobilov (do 100 zásahov ročne) porovnateľný ako pri ostatných typoch áut, a to 70:30.

„Problémy s dojazdom sa nepotvrdzujú“

Nárast počtu elektromobilov prináša nové požiadavky spojené s ich prevádzkou. Špecifickou službou pre tento segment bude možnosť nabiť batériu elektromobilu priamo v teréne, aspoň pre dojazd k najbližšej nabíjačke.

„Vďaka absencii spaľovacieho motora odpadá veľká skupina porúch, ako problémy so štartovaním, turbom, palivom či samotným motorom (rozvody, vstrekovanie atď.). Naopak, zatiaľ sa nepotvrdzujú problémy s dojazdom elektromobilov, evidované sú len jednotky prípadov vybitej hlavnej batérie,“ uvádza Zbigniew Macura, prevádzkový riaditeľ Allianz Partners pre severnú a východnú Európu a viceprezident ČAAS.

Postup pri dopravnej nehode elektromobilov je rovnaký ako v prípade spaľovacieho vozidla. Pri havarovaných elektrických autách spravidla nehrozí riziko explózie, treba brať však do úvahy, že pokiaľ vozidlu začne horieť batéria, tak teplota rýchlo dosiahne veľmi vysoké hodnoty a nie je v moci motoristu vozidlo uhasiť svojpomocne. K vozidlu, ktoré tlie alebo horí, je preto nevyhnutné privolať hasičov.

Zdroj: Tlačová správa (ČAAS)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?
Elektromobily a hybridy dopadli v crash testoch IIHS lepšie ako spaľováky
Odborník hasičského zväzu „porovnal“ požiare elektromobilov a spaľovákov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

  1. Iste. Táto správa ani nie je ničím mimoriadna ani neočakávaná.
    Je to skôr zlá správa pre majiteľov autoservisov. Práce im bude len a len ubúdať.
    Ja im samozrejme do ďalšej práce prajem veľa zdravia a pracovných úspechov, ale do ďalšej práce budú potrebovať hlavne odborne vyškolený personál a potrebné technické vybavenie.
    Zatiaľ môžu ale kľudne spávať, zatiaľ sa sem stále valia a predávajú kvantá ojazdených spaľovákov…

Pridajte komentár