Elektrická Škoda za 20 000 eur údajne napokon nebude

10

Minulý rok bol v rámci koncernu VW Group schválený projekt malých cenovo dostupných elektromobilov. Vrátane modelu od značky Škoda s cenou začínajúcou na cca 20 000 eur. Aktuálne sa však objavila správa, že Česi sa tohto modelu vzdali.

O malých koncernových elektromobiloch s cenou okolo 20 000 eur sa hovorí už roky. A to ako o nástupcoch trojlístka VW e-Up, Škoda Citigoe iV a Seat Mii Electric, ktorý sa vyrábal v Bratislave. Má ísť pritom aj o odpoveď na očakávanú ofenzívu „lacných“ čínskych elektromobilov, ktorá však bola zdá sa nateraz obmedzená.

Škoda v ostatných rokoch viackrát uviedla, že skúma možnosť priniesť na trh malý elektromobil s cenou okolo 20 000 eur. A v máji minulého roku koncern VW Group oficiálne potvrdil, že bol schválený projekt „vstupnej elektromobility“, ktorý prinesie elektromobily za spomínanú cenu.

Nemecký koncern pritom uviedol, že projekt sa týka tzv. „Brand Group Core“, teda značiek VW, Škoda a Seat. 4 mesiace na to Škoda potvrdila, že chystá malý elektromobil „Small BEV“, ktorý vznikne v rámci „Brand Group Core“ a ktorý bude odhalený v roku 2027.

Obavy o ziskovosť?

Aktuálne Ecomento na základe správy od portálu Der Spiegel, ktorý sa odvoláva na hovorcu značky Škoda, informuje, že Škoda sa dištancuje od spomínaného projektu vstupných elektromobilov. Dôvodom majú byť obavy, že by tento model nebol ziskový. Podobne ako model Citigoe iV, na ktorom mala Škoda prerábať.

VW tento mesiac prvýkrát poodhalil dizajn chystaného 20-tisícového elektromobilu, ktorý by mohol niesť meno ID.1. Koncepčné vozidlo pritom ukáže budúci mesiac. A sériový model by mal prísť v roku 2027. Zdá sa teda, že model od značky VW je na ceste, pričom podľa Der Spiegel má ťažiť zo spolupráce VW Group s automobilkou Rivian. Tá má priniesť aj zníženie počtu riadiacich jednotiek vo vozidle, a tým znížiť náklady.

Aj tak sa však očakáva, že VW „ID.1“ prinesie zisk len niekoľko stoviek eur na vozidlo. VW má mať pritom lepšiu pozíciu z hľadiska cenotvorby ako Škoda. A Seat mal byť z projektu vstupného elektromobilu vyradený už skôr.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil od VW sa ukazuje aj na skiciach
Škoda už zrejme testuje svoj najväčší elektromobil „Space“
Škoda odkladá „elektrickú Octaviu Combi“ na neskôr
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Rasťo, Rasťo! Ty si ich vymákol! 🙂 Aj ja si to tiež myslím, že kým im Enyaq q Elroq budú ŠKODE vynášať, menšie BEV prenechajú VW a SEATU! 🙂 🙂 🙂

  1. Také auto bude Škode určite chýbať. Nerozumiem prečo do toho nejdú, plusom by boli úspory z rozsahu. Dodatočné náklady by boli minimálne. Podobne ako to dnes je pri Passat/Superb.

    • Domingez, Rasťo to to vystihol! Malé BEV nebude chýbať Škode, kým im budú dobre zarábať Enyaq a Elroq! To skôr bude chýbať zákazníkom, ak malé BEV od VW a SEAT nebudú dosť atraktívne a drahé!

Pridajte komentár