Plug-in hybridná Toyota prešla na elektrinu 1 943 km vďaka elektrifikovanej vozovke

5

Spoločnosť Electreon, ktorá spolupracuje aj s automobilkou Toyota, uskutočnila 5-dňový test svojej technológie dynamického bezdrôtového nabíjania integrovaného do vozovky, resp. cestnej komunikácie. Dosiahnutý mal byť pritom svetový rekord, ktorý sa týka dojazdu elektrického vozidla.

Napriek neustálemu pokroku v oblasti batérií a nabíjania, vďaka čomu sú elektromobily čoraz použiteľnejšie a komfortnejšie, neutíchajú snahy o komercializáciu tzv. elektrifikovaných ciest, resp. dynamického bezdrôtového/indukčného nabíjania, čo umožňuje nabíjať vozidlá počas jazdy.

Medzi lídrov v tejto oblasti patrí izraelský startup Electreon, ktorý nedávno podpísal dohodu o spolupráci s automobilkou Toyota. Tá sa týka najmä vývoja „bezdrôtovej súpravy pre vozidlá“, resp. prijímača, ktorý dokáže na báze indukcie prijímať energiu z elektrifikovanej cesty.

Toyota pritom poskytla vozidlo pre demonštračnú skúšku technológie dynamického bezdrôtového nabíjania od spoločnosti Electreon. Konkrétne išlo o plug-in hybridný model RAV4 PHEV vybavený batériou s kapacitou 18,1 kWh, ktorá má zabezpezpečiť čisto elektrický dojazd 75 km (WLTP) na jedno plné nabitie akumulátoru.

Test systému dynamického bezdrôtového nabíjania pozostávajúceho z „vysielača“ integrovaného do vozovky, resp. cesty a „prijímača“ integrovaného v rámci podvozku vozidla pritom v rámci 200 metrov dlhého testovacieho okruhu s elektrifikovanou vozovkou ukázal, že vozidlo s kapacitne malou batériou môže jazdiť nepretržite aj niekoľko dní, pričom dokáže prejsť mnohonásobne väčšiu vzdialenosť ako pri jazde po bežnej ceste.

1 943 km za 100 hod

V rámci testu jazdila Toyota RAV4 PHEV čisto na elektrickú energiu 100 hodín, pričom najazdila 1 943 km. A to má byť podľa spoločnosti Electreon svetový rekord z hľadiska jazdného času a prejdenej vzdialenosti elektrického vozidla. V rámci 200-metrového skúšobného okruhu bola elektrifikovaná štvrtina jeho dĺžky a počas testu sa vystriedalo za volantom až 56 vodičov. Čas ich striedania bol jediný, kedy vozidlo stálo. Takže test musel prebiehať pri veľmi nízkej rýchlosti.

elektrifikovana vozovka test dojazd electreon

Zdroj: Electreon

Spoločnosť Electreon tiež informovala, že svoju technológiu nainštaluje v centre amerického mesta Detroit ešte toto leto. Podrobnosti však neuviedla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najdlhšia elektrifikovaná cesta nabíjajúca autá za jazdy bola dokončená. Spoznali sme detaily
Nabíjanie elektromobilov za jazdy vďaka elektrifikovanej ceste testuje aj Stellantis
Nová technológia cesty nabíjajúcej elektromobily za jazdy používa magnetizovateľný betónODBER NOVINIEK

Zdroj: Electreon

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Zaujímavé. Akurát tak trochu „odtrhnuté od reality“.
    Čo tým chcel „básnik (Toyota) povedať“? 100 hodín, 56 vodičov, 200 m okruh, priemerná rýchlosť 20 km/h…
    Každý vodič tam jazdil priemerne 1 hodinu 47 minút. Určite to nikto nedal na jedenkrát, to by mu z toho zrejme šiblo na mozog.
    Otázka znie, že keď je to neustále „dopované“ elektrickou energiou (ako napríklad trolejbus alebo električka, ale bezdrôtovo), prečo to jazdilo iba 100 hodín, a nie napríklad 200 alebo 5000 hodín?
    Na druhej strane je však treba povedať, že je to možno úplný začiatok úplne novej éry elektromobility. Minimálna „baterka“ na neelektrifikované úseky a vjazd do garáže…
    Ktovie. Jeden fakt nikdy nevie…

  2. niejedolezite on

    akoze myslienka zaujimava..mne sa strasne paci to, ze islo o
    PEH a nie cisto EV..to by Toyota musela mat, ale nema…ich bz4x stoi za kocku, je to drahe v podovnani s napr. ID4 alebo Y a navyse je to predokolka, co je uz uplna somarina pri EV
    ale nechajme Toytou si mysliet, ze urobila dieru do svera v elektromobilite…

  3. Taketo vyuzitie by bolo vhodne na dialnicu, ak by predlzilo terajsim ev dojazd cca 200-300km,tak uz je tam zaujimavy nabeh dialnicnou 130kou cca 500-600km

  4. Nemyslim si ze tento experiment ukazuje životaschopnost aktivnych ciest. Usek dlhy 200m, to ukazauje samo o sebe ze vybudovať taku cestu je drahe a samotna udrzba bude už uplny extream. Ved je problem udrzat vo vyhovujucom stave samotnu cestu z obycajneho asfaltu, alebo betonu.
    Vyskum v tejto oblasit nam moze priniest pohodlne staticke nabijanie, bez konektorov a tucnych kablov. Zaparkujem a nabijam.

  5. Ak sa batérie dostanú na a nad 500Wh/kg hmotnosti a nabíjanie na 10 až 20 min., pravdepodobne to prevalcuje aj úsekové nabíjanie na elektrifikovanej vozovke! Veď uvidíme!

Pridajte komentár