„Nemecká Tesla pre masy“ ukazuje „terénnu“ a „športovú“ verziu svojho 1. elektromobilu

4

Spočiatku sebavedomý nemecký e-mobility stratup e.GO Mobile čelil v nedávnej dobe existenčným problémom. Zdá sa však, že by to už mohlo byť za ním, čoho dôkazom môže byť predstavenie nových verzií („Cross“ a „Sport“) jeho prvého elektromobilu e.GO Life.

Šéf spoločnosti e.GO Mobile Guenther Schuh na margo Tesly a jej šéfa koncom roka 2018 povedal: „Potreboval som Teslu ako vzor. Sú skvelou ukážkou toho, ako sa môže startup či jednotlivec presadiť v takomto náročnom priemysle.“

Do roku 2022 pritom nemecký startup (vznik: 2015) plánoval dosiahnuť objem výroby na úrovni 100 000 ks elektromobilov ročne, čo sa Tesle podarilo po 13 rokoch od založenia. Nemci by však mali mať v tomto smere výhodu, a to vďaka väčšiemu dopytu po elektromobiloch, ako tomu bolo počas prvých rokoch existencie Tesly, ako aj podstatne cenovo dostupnejšiemu modelu e.Go Life.

Nateraz je však otázne, či v e.GO Mobile neprehodnotili svoje plány, potom čo im kvôli problémom so spustením výroby ich prvého elektromobilu hrozil bankrot. Situácia v spoločnosti sa však už zrejme stabilizovala, čoho dôkazom by mohlo byť minulomesačné predstavenie a aktuálne „teasovanie“ dvoch nových variantov mestského modelu e.GO Life, a to „Cross“ a „Sport“.

Známe špecifikácie

Malý 3-dverový hatchback bude podľa tlačovej správy dostupný aj v limitovanej verzii s názvom e.GO Life Cross. Výrobca hovorí o tomto modeli ako mestskom úžitkovom vozidle a zároveň čistom úžitkovom vozidle. Jeho rozmery sú 3,41 x 1,82 x 1,66 m (dĺžka x šírka x výška).

O jeho pohon sa bude starať elektromotor s výkonom 72 kW. Ten bude dopovaný batériou, ktorá má väčšiu kapacitu ako batéria najvyššej verzie bežného variantu e.GO Life 60 (využiteľná kapacita: 21,5 kWh). Pohotovostná hmotnosť tohto 4-miestneho modelu sa zastaví na hodnote 1 280 kg.

„Športový“ model e.GO Life Sport disponuje výkonom 80 kW, športovým podvozkom, „väčšou batériou“, 17-palcovými zliatinovými kolesami, športovými sedadlami a „presklenou“ kabínou. Obe novinky je už možné predobjednať. Podľa portálu Ecomento by mali stáť až okolo 30 000 €. Varianty bežnej verzie pritom vyjdu na 17 900 až 21 900 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Autíčko musí človeka niečím osloviť. Napríklad úžasnými parametrami. Ak nám nevadí cena, pochopiteľne.
    Alebo – úžasnou cenou. Ak nám nevadia parametre, stačí predstava, že budem mať za pár „éčiek“ funglovku.
    Prečítal som si článok 2 x a rozmýšľam, čím by ma asi tak oslovilo toto autíčko. Žeby dizajn?
    No, ja fakt neviem…

  2. D obry vtip ,ze pre masy v roku 2021.Co bude potom v roku Tesla ktora bude mat podobne auticko do mesta za 15 000$podobnych rozmerov s dvojnasobnym dojazdom.Alebo ked o par tyzdnov Tesla po battery day ohlasi cenu najlacnejsieho modelu 3 za 25000$….

Pridajte komentár