Americká značka Dodge patriaca pod koncern Stellantis nedávno uviedla na trh novú generáciu svojho ikonického modelu Charger. Prvýkrát aj v elektrickej verzii (Daytona R/T, resp. Daytona Scat Pack). Podľa výrobcu pritom ide o prvé a jediné elektrické muscle car na svete. A tento elektromobil sa v tomto roku dostane aj na európsky trh.
Nový Dodge Charger je modelom novej generácie, keďže vyrástol na úplne novej koncernovej platforme STLA Large. A ako aktuálne informoval portál Carscoops, „prvého elektrického muscle car na svete“ sa dočkajú aj trhy mimo S. Ameriky. Na začiatok minimálne Európa a Blízky východ.
Dodge Charger príde do Európy vo všetkých verziách. Tzn. v dvoj a štvordverových s elektrickým pohonom aj so spaľovacími motormi. A to v 2. polovici tohto roka, potvrdil pre Carscoops koncern Stellantis.
- Zdroj: Dodge
- Zdroj: Dodge
Dodge Charger – špecifikácie elektromobilu
Dodge predstavil svoju novinku v priebehu minulého roka, a tak poznáme mnohé špecifikácie vozidla. Elektrické verzie nesú meno Dodge Charger Daytona R/T a Dodge Charger Daytona Scat Pack. Pohonný systém funguje na 400-V architektúre a obe pohonné jednotky vozidla majú výkon po 250 kW a krútiaci moment po 425 Nm.
Systémový výkon základnej verzie elektromobilu Charger Daytona R/T je 340 kW. A ten je možné krátkodobo zvýšiť na 369 kW. Vyššie postavená verzia má výkon 439 kW, resp. 499 kW, ktorý zabezpečí zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za cca 3,3 s.
Obe verzie sú vybavené 100,5-kWh batériou s NCA článkami. Tá zabezpečí dojazd 496 km (zrejme podľa „prísnejšieho“ amerického cyklu EPA), resp. 388 km v prípade výkonnejšej verzie. Batéria by mala podporovať max. nabíjací výkon 350 kW a z 20 na 80 % sa nabije „za niečo vyše 24 min“.
Európske ceny modelov Dodge Charger Daytona R/T a Dodge Charger Daytona Scat Pack zatiaľ nepoznáme. Domáce ceny, od 59 595 $ (cca 57 000 €), resp. 73 190 $ (cca 70 000 €) pravdepodobne bez DPH, však naznačujú, že aj európski zákazníci budú musieť siahnuť hlbšie do vrecka.
- Zdroj: Dodge
- Zdroj: Dodge
- Zdroj: Dodge
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis avizuje „sírové“ batérie pre vysoký dojazd a rýchle nabíjanie za polovičnú cenu
BMW M a Mercedes-AMG poodhalili elektromobily novej generácie
Elektromobily s dojazdom 800 km či rýchlym nabíjaním má priniesť nová platforma od Stellantisu
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Som velmi zvedavy ako zvladnu sklbenie elektrickeho auta s Muscle car. Ak sa budu snazit s elektrickou verziou napodobnit spalovacie verzie, tak to asi nema velku sancu. Ale ak by to zobrazli od podlahy a vyzdvyhli by tu elektricku stranku s tym, ze tam nebudu pchat „umely“ zvuk a „umele“ prevody ako Ionik 5N tak to mozno bude mať šancu na uspech.
100,5kWh je celkom slušna baterka, aj nabijaci vykon sa zda byt v poriadku, tak už len to nepokašľať nejakou spalovacou vystrednosťou.
Cielova skupina nie su mlade rodiny, takze dojazd a spotreba nebudu hlavne parametere. Skor si myslim, že velmi zavazi ci tam bude rezim „palenie penumatik na parkovsiku“
Je už nejake ine auto na tejto STLA Large platforme?
prazdna hmotnost 2650 kg, tj. uboha hodnota pre akekolvek „sportove“ auto.
Throttle House to vyhlasili ako jeden z prepadakov roka (‚vyhral‘ to cybertruck hehe).
Som velky fanusik BEV, ale nie za kazdu cenu. Co je moc to je moc, a tych kil tam rozhodne je moc!
To vieš! Príťažlivosť zemská, to nie je ako príťažlivosť ženská!
Batéria 100 kWh v muscle car bude mať osud nádržky na splachovacom WC!

Dodge Charger ma 70l nadrz v kazdej verzii. Ale spotreba je od 8l/100km od tej najslabsej verzie az po 17l/100km po HellCat. takze pri najsilnejsej verzii ma dojazd cca 420km.
Tie auta nie su na to aby s nimi clovek jazdil kazdy den do prace. Muscle cars su na to aby sa v sobotu vecer slo zabavit s kamaratmi. Takzvany „Kundolap“.
Nikto sa nikdy nepytal na veľkosť nadrže, skor zoderieš gumy alebo havaruješ ako vyprazdniš nadrž.
Ďakujem za tvoju odpoveď! Máš pravdu! Len s tou spotrebou si veľký optimista!
Spotreba bude skôr od 15 do 35 litrov pri tej „zabave“! 
No a 100 kWh baterku „spáchneš“ ešte rýchlejšie!

A prečo má takú vysokú hmotnosť? 100kWh batéria by mala byť okolo 600-700 kg.
Veľmi mi vizážou pripomína americkú klasiku tejto triedy (muscle car) zo 70 – tych rokov, kam patrili okrem Dodge aj modely Ford Mustang, Chevrolet (napr. Camaro, Corvette), Pontiac a iné.
Takže – kto má rád túto triedu a navyše sa trochu rád predvádza – je tu presne doma.