„Prvé elektrické muscle car na svete“ sa chystá aj na európsky trh

8

Americká značka Dodge patriaca pod koncern Stellantis nedávno uviedla na trh novú generáciu svojho ikonického modelu Charger. Prvýkrát aj v elektrickej verzii (Daytona R/T, resp. Daytona Scat Pack). Podľa výrobcu pritom ide o prvé a jediné elektrické muscle car na svete. A tento elektromobil sa v tomto roku dostane aj na európsky trh.

Nový Dodge Charger je modelom novej generácie, keďže vyrástol na úplne novej koncernovej platforme STLA Large. A ako aktuálne informoval portál Carscoops, „prvého elektrického muscle car na svete“ sa dočkajú aj trhy mimo S. Ameriky. Na začiatok minimálne Európa a Blízky východ.

Dodge Charger príde do Európy vo všetkých verziách. Tzn. v dvoj a štvordverových s elektrickým pohonom aj so spaľovacími motormi. A to v 2. polovici tohto roka, potvrdil pre Carscoops koncern Stellantis.

Dodge Charger – špecifikácie elektromobilu

Dodge predstavil svoju novinku v priebehu minulého roka, a tak poznáme mnohé špecifikácie vozidla. Elektrické verzie nesú meno Dodge Charger Daytona R/T a Dodge Charger Daytona Scat Pack. Pohonný systém funguje na 400-V architektúre a obe pohonné jednotky vozidla majú výkon po 250 kW a krútiaci moment po 425 Nm.

Systémový výkon základnej verzie elektromobilu Charger Daytona R/T je 340 kW. A ten je možné krátkodobo zvýšiť na 369 kW. Vyššie postavená verzia má výkon 439 kW, resp. 499 kW, ktorý zabezpečí zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za cca 3,3 s.

Obe verzie sú vybavené 100,5-kWh batériou s NCA článkami. Tá zabezpečí dojazd 496 km (zrejme podľa „prísnejšieho“ amerického cyklu EPA), resp. 388 km v prípade výkonnejšej verzie. Batéria by mala podporovať max. nabíjací výkon 350 kW a z 20 na 80 % sa nabije „za niečo vyše 24 min“.

Európske ceny modelov Dodge Charger Daytona R/T a Dodge Charger Daytona Scat Pack zatiaľ nepoznáme. Domáce ceny, od 59 595 $ (cca 57 000 €), resp. 73 190 $ (cca 70 000 €) pravdepodobne bez DPH, však naznačujú, že aj európski zákazníci budú musieť siahnuť hlbšie do vrecka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis avizuje „sírové“ batérie pre vysoký dojazd a rýchle nabíjanie za polovičnú cenu
BMW M a Mercedes-AMG poodhalili elektromobily novej generácie
Elektromobily s dojazdom 800 km či rýchlym nabíjaním má priniesť nová platforma od Stellantisu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Som velmi zvedavy ako zvladnu sklbenie elektrickeho auta s Muscle car. Ak sa budu snazit s elektrickou verziou napodobnit spalovacie verzie, tak to asi nema velku sancu. Ale ak by to zobrazli od podlahy a vyzdvyhli by tu elektricku stranku s tym, ze tam nebudu pchat „umely“ zvuk a „umele“ prevody ako Ionik 5N tak to mozno bude mať šancu na uspech.
    100,5kWh je celkom slušna baterka, aj nabijaci vykon sa zda byt v poriadku, tak už len to nepokašľať nejakou spalovacou vystrednosťou.
    Cielova skupina nie su mlade rodiny, takze dojazd a spotreba nebudu hlavne parametere. Skor si myslim, že velmi zavazi ci tam bude rezim „palenie penumatik na parkovsiku“ 😀
    Je už nejake ine auto na tejto STLA Large platforme?

  2. prazdna hmotnost 2650 kg, tj. uboha hodnota pre akekolvek „sportove“ auto.
    Throttle House to vyhlasili ako jeden z prepadakov roka (‚vyhral‘ to cybertruck hehe).
    Som velky fanusik BEV, ale nie za kazdu cenu. Co je moc to je moc, a tych kil tam rozhodne je moc! 😀

    • Dodge Charger ma 70l nadrz v kazdej verzii. Ale spotreba je od 8l/100km od tej najslabsej verzie az po 17l/100km po HellCat. takze pri najsilnejsej verzii ma dojazd cca 420km.
      Tie auta nie su na to aby s nimi clovek jazdil kazdy den do prace. Muscle cars su na to aby sa v sobotu vecer slo zabavit s kamaratmi. Takzvany „Kundolap“.
      Nikto sa nikdy nepytal na veľkosť nadrže, skor zoderieš gumy alebo havaruješ ako vyprazdniš nadrž.

      • Ďakujem za tvoju odpoveď! Máš pravdu! Len s tou spotrebou si veľký optimista! 🙂 Spotreba bude skôr od 15 do 35 litrov pri tej „zabave“! 🙂

        No a 100 kWh baterku „spáchneš“ ešte rýchlejšie! 🙂 🙂 🙂

  3. Veľmi mi vizážou pripomína americkú klasiku tejto triedy (muscle car) zo 70 – tych rokov, kam patrili okrem Dodge aj modely Ford Mustang, Chevrolet (napr. Camaro, Corvette), Pontiac a iné.
    Takže – kto má rád túto triedu a navyše sa trochu rád predvádza – je tu presne doma.

Pridajte komentár