Oficiálne: Prvý elektromobil Dacia príde v rokoch 2021-22 v podobe mini-SUV

7

Konečne je to oficiálne. Dacia potvrdila príchod svojho prvé elektromobilu na trh, a to v období rokov 2021 – 2022. Jeho pracovný názov je Dacia Urban City car. Mohlo by ísť o najlacnejší elektromobil na európskom trhu.

Pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov, ukázal koncern Renault časovú os pre svoje chystané elektrifikované modely, upozorňuje Insideevs. Z nej vyplýva, že tento rok sa dočkáme plne elektrickej verzie modelu Twingo, plug-in hybridných verzií modelov Capture a Megane a hybridnej verzie modelu Clio.

dacia urban city

Zdroj: Renault via Insideevs.com

V rokoch 2021 až 2022 zas máme očakávať úplne nový plne elektrický model na báze platformy CMF, úplne nový plug-in hybridný model, plug-in hybridnú verziu existujúceho modelového radu, 3 nové hybridy a 1 hybridnú verziu existujúceho modelového radu.

Pravdepodobne „európska“ verzia modelu K-ZE

Zrejme najočakávanejším modelom však bude prvý elektromobil značky Dacia, ktorý nesie pracovný názov Dacia Urban City car. K nemu Renault síce nič neprezradil, na základe doterajších správ a indícií však takmer s určitosťou pôjde o verziu elektromobilu Renault City K-ZE, ktorý sa pomerne nedávno začal predávať v Číne, a ktorého európsku verziu nám Renault prisľúbil už dávnejšie.

To by znamenalo, že pôjde o malé mestské „SUV“, ktoré vyrástlo na základoch modelu Dacia Sandero/Renault Kwid (indický trh). Renault City K-ZE pritom disponuje 26,8 kWh batériou, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 271 km (NEDC).

Batériu je možné nabíjať ako striedavým (palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW), tak aj jednosmerným prúdom z verejných rýchlonabíjačiek, pričom nie je známy maximálny využiteľný výkon. Z 30 na 80 % sa má nabiť za 30 min.

Elektromotor poháňajúci prednú nápravu disponuje výkonom 33 kW (44 k) a krútiacim momentom 125 Nm. Maximálna rýchlosť malého elektromobilu so zvýšenou svetlou výškou (jej hodnotu žiaľ nepoznáme) sa zastaví na 105 km/h.

Hodnota batožinového priestoru dosahuje veľmi slušných 300 litrov. Oficiálne rozmery modelu City K-ZE nie sú známe, môžeme si však pomôcť mierami spaľovacieho súrodenca Renault Kwid: 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Možná cena Dacie

Základný model City K-ZE stojí v Číne necelých 8 000 € (po prepočte). Je však dostupný aj vo „vyšších“ variantoch s cenou 8 600 a 9 300 €. V prípade uvádzaných cien sa pritom nespomína či ide o sumy po či pred dotáciami. V rámci jeho výbavy nájdeme infotainment s 8″ dotykovým displejom, navigáciu, internetové pripojenie (4G s Wi-Fi), online hudbu, cúvaciu kameru, manuálnu klimatizáciu, systém monitorovania tlaku v pneumatikách či mobilnú aplikáciu s telemetrickými funkciami.

Spomínaných „čínskych“ cien sa však v prípade modelu „Dacia Urban City car“ určite nedočkáme. Minimálne kvôli podstatne vyšším bezpečnostným štandardom, ktoré musia spĺňať vozidlá predávané v EÚ. A to si vyžiada zmeny, ktoré nebudú zadarmo.

Portál Automobilwoche v decembri uviedol, že podľa jeho zdrojov z prostredia automobilky by mala európska verzia elektromobilu Renault City K-ZE stáť okolo 15 000 €. Tým by sa teda elektrická Dacia stala jednoznačne najlacnejším plne elektrickým automobilom kategórie M1 na európskom trhu. Nuž, uvidíme neskôr…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Dacia by mohli byť o 20 % lacnejšie ako konkurencia
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra
Toyota chystá mini-elektromobil s ľahko „znovu-použiteľnou“ batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Stále tvrdím ,že Dacia -Renault je jediná automobilka v europe,ktorá sa stará o masy.Ostatné automobilky sa starajú hlavne o podnikatelov a solventnejších zákazníkov,vrátane Čechov a Nemcov!Pri zárobkoch 700 -900 eur vo výrobných závodoch na Slovensku-pre radových zamestnancov na výrobných linkach,je to jediná dostupná forma,ako si kúpiť elektroauto s pomerne dosť velkým priestorom pre posádku aj kufrom.Nech to bude čím skôr a za prijatelnú cenu.Dacia diky!!!

    • Ano – tieto značky majú aj vo svojej filozofii uvedené: Mobilita pre všetkých.

      Nie ako to praktizujú mnohé iné, kde zrejme vychádzajú zo sloganu: Mobilita – iba pre vyvolených.

      Vidíme to jasne u nás, ako sa s tým nakladá už 30 rokov. Vo finále za dane tých chudobnejších vrstiev, ktoré sa cez povinné odvody skladajú na to, aby aj manželka, syn a prípadne ešte aj milenka podnikateľa, mohli neobmedzene využívať posledný športový model (každý jeden aspoň za 45.000 bez dph) – a s priemernou spotrebou benzínu 15 L/100. Však čo, o to si ponížime základ dane.
      Kedy to chcete zásadne zmeniť ?!? S ohľadom na dane, ale s ohľadom aj na životné prostredie.

Pridajte komentár