Konečne je to oficiálne. Dacia potvrdila príchod svojho prvé elektromobilu na trh, a to v období rokov 2021 – 2022. Jeho pracovný názov je Dacia Urban City car. Mohlo by ísť o najlacnejší elektromobil na európskom trhu.
Pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov, ukázal koncern Renault časovú os pre svoje chystané elektrifikované modely, upozorňuje Insideevs. Z nej vyplýva, že tento rok sa dočkáme plne elektrickej verzie modelu Twingo, plug-in hybridných verzií modelov Capture a Megane a hybridnej verzie modelu Clio.
V rokoch 2021 až 2022 zas máme očakávať úplne nový plne elektrický model na báze platformy CMF, úplne nový plug-in hybridný model, plug-in hybridnú verziu existujúceho modelového radu, 3 nové hybridy a 1 hybridnú verziu existujúceho modelového radu.
Pravdepodobne „európska“ verzia modelu K-ZE
Zrejme najočakávanejším modelom však bude prvý elektromobil značky Dacia, ktorý nesie pracovný názov Dacia Urban City car. K nemu Renault síce nič neprezradil, na základe doterajších správ a indícií však takmer s určitosťou pôjde o verziu elektromobilu Renault City K-ZE, ktorý sa pomerne nedávno začal predávať v Číne, a ktorého európsku verziu nám Renault prisľúbil už dávnejšie.
To by znamenalo, že pôjde o malé mestské „SUV“, ktoré vyrástlo na základoch modelu Dacia Sandero/Renault Kwid (indický trh). Renault City K-ZE pritom disponuje 26,8 kWh batériou, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 271 km (NEDC).
Batériu je možné nabíjať ako striedavým (palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW), tak aj jednosmerným prúdom z verejných rýchlonabíjačiek, pričom nie je známy maximálny využiteľný výkon. Z 30 na 80 % sa má nabiť za 30 min.
Elektromotor poháňajúci prednú nápravu disponuje výkonom 33 kW (44 k) a krútiacim momentom 125 Nm. Maximálna rýchlosť malého elektromobilu so zvýšenou svetlou výškou (jej hodnotu žiaľ nepoznáme) sa zastaví na 105 km/h.
Hodnota batožinového priestoru dosahuje veľmi slušných 300 litrov. Oficiálne rozmery modelu City K-ZE nie sú známe, môžeme si však pomôcť mierami spaľovacieho súrodenca Renault Kwid: 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).
- Renault K-ZE. Zdroj fotografie: Renault
- Renault City K-ZE. Zdroj: Renault
- Renault K-ZE. Zdroj: Renault
Možná cena Dacie
Základný model City K-ZE stojí v Číne necelých 8 000 € (po prepočte). Je však dostupný aj vo „vyšších“ variantoch s cenou 8 600 a 9 300 €. V prípade uvádzaných cien sa pritom nespomína či ide o sumy po či pred dotáciami. V rámci jeho výbavy nájdeme infotainment s 8″ dotykovým displejom, navigáciu, internetové pripojenie (4G s Wi-Fi), online hudbu, cúvaciu kameru, manuálnu klimatizáciu, systém monitorovania tlaku v pneumatikách či mobilnú aplikáciu s telemetrickými funkciami.
Spomínaných „čínskych“ cien sa však v prípade modelu „Dacia Urban City car“ určite nedočkáme. Minimálne kvôli podstatne vyšším bezpečnostným štandardom, ktoré musia spĺňať vozidlá predávané v EÚ. A to si vyžiada zmeny, ktoré nebudú zadarmo.
Portál Automobilwoche v decembri uviedol, že podľa jeho zdrojov z prostredia automobilky by mala európska verzia elektromobilu Renault City K-ZE stáť okolo 15 000 €. Tým by sa teda elektrická Dacia stala jednoznačne najlacnejším plne elektrickým automobilom kategórie M1 na európskom trhu. Nuž, uvidíme neskôr…
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Dacia by mohli byť o 20 % lacnejšie ako konkurencia
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra
Toyota chystá mini-elektromobil s ľahko „znovu-použiteľnou“ batériou
7 komentárov
Je to tu… uz sporim peniazky.
Neskorrrrro toto sa malo predávať už včera soudruzi z Francúzska.
Keby začali, keď začal Musk s Teslou, boli by majstri sveta.
Nebojte sa …… bude sa čoskoro vyrábať.
Len čo sa Renault spamätá z umelo vyvolaného problému (uväznenie šéfa v Japonsku a narušenie obchodných vzťahov s Nissan).
Stále tvrdím ,že Dacia -Renault je jediná automobilka v europe,ktorá sa stará o masy.Ostatné automobilky sa starajú hlavne o podnikatelov a solventnejších zákazníkov,vrátane Čechov a Nemcov!Pri zárobkoch 700 -900 eur vo výrobných závodoch na Slovensku-pre radových zamestnancov na výrobných linkach,je to jediná dostupná forma,ako si kúpiť elektroauto s pomerne dosť velkým priestorom pre posádku aj kufrom.Nech to bude čím skôr a za prijatelnú cenu.Dacia diky!!!
Ano – tieto značky majú aj vo svojej filozofii uvedené: Mobilita pre všetkých.
Nie ako to praktizujú mnohé iné, kde zrejme vychádzajú zo sloganu: Mobilita – iba pre vyvolených.
Vidíme to jasne u nás, ako sa s tým nakladá už 30 rokov. Vo finále za dane tých chudobnejších vrstiev, ktoré sa cez povinné odvody skladajú na to, aby aj manželka, syn a prípadne ešte aj milenka podnikateľa, mohli neobmedzene využívať posledný športový model (každý jeden aspoň za 45.000 bez dph) – a s priemernou spotrebou benzínu 15 L/100. Však čo, o to si ponížime základ dane.
Kedy to chcete zásadne zmeniť ?!? S ohľadom na dane, ale s ohľadom aj na životné prostredie.
To je stale vysoka cena za auticko na baterky….