Podoba produkčného elektromobilu Dacia Spring bola zrejme odhalená

6

V marci nám Dacia ukázala svoj prvý elektromobil Dacia Spring v koncepčnej podobe. Uniknuté patentové obrázky zrejme odhaľujú, ako bude vyzerať produkčná verzia.

Na model Dacia Spring sa teší mnoho elektromobilistov, nakoľko rumunská značka sľubuje, že pôjde o cenovo najdostupnejší elektromobil na európskom trhu.

Toto vozidlo v podstate vychádza zo spaľovacieho modelu Renault Kwid, ktorý bol vyvinutý s dôrazom na cenu pre indický trh. Elektrickú verziu sme mali možnosť najskôr spoznať prostredníctvom modelu určeného pre čínsky trh, kde sa predáva pod menom Renault City K-ZE.

Boli sme pritom zvedaví, či sa európska verzia bude od tej čínskej nejako odlišovať aj po stránke dizajnu. V marci predstavený koncept Dacie Spring naznačoval, že by to tak mohlo byť na úrovni detailov. A uniknuté patentové obrázky, ktoré zverejnil portál 12365auto, naznačujú, že produkčná verzia si zrejme ponechá niektoré odlišné prvky.

A to napríklad vzor prednej „masky“ typický pre vozidlá Dacia či „modernejšiu“ grafiku zadných svetiel. Na prvý pohľad vyzerá prvá elektrická Dacia na patentových snímkach podstatne „jednoduchšie“ ako predstavený koncept, čo nie je žiadnym prekvapením. Na druhej strane, s výnimkou kolies či dizajnových doplnkov a akcentov sa od konceptu zásadne nelíši.

Cieľom Dacie Spring však asi nie je, aby ohúrila svojim dizajnom. Koncern Renault sa v prípade tohto modelu s najväčšou pravdepodobnosť zameral na čo najnižšie náklady na vývoj a produkciu. Napriek tomu by však malo toto malé vozidlo ponúknuť parametre, ktoré sú dostatočné v rámci mestského využitia. Veď podľa Dacie ponúkne dojazd cez 200 km (WLTP).

Ďalšie možné špecifikácie

Rumuni nám žiaľ ohľadom elektromobilu Spring oficiálne toho zatiaľ moc neprezradili. Môžeme si však pomôcť nasledujúcimi špecifikáciami jeho čínskej dvojičky. Avšak len pre získanie predstavy, nakoľko nie je jasné, či bude mať európsky Spring identickú techniku.

  • Výkon: 33 kW
  • Krútiaci moment: 125 Nm
  • Max. rýchlosť: 105 km/h
  • Kapacita batérie: 26,8 kWh
  • Dojazd: 271 km (NEDC)
  • Rýchlosť nabíjania: Z 30 na 80 % za 30 min
  • Objem kufra: 300 l

V hre však môže byť možnosť, že pod „kapotou“ Dacie Spring nájdeme rovnaký či veľmi podobný pohonný systém ako v prípade chystaného Renaultu Twingo Z.E. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault Twingo Z.E. našťastie dostane aj lacnejšie verzie
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni
Ruský elektromobil Zetta s cenou od 5 200 € sa chystá do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Inak, nedávno unikli fotky testovacieho vozu v Rumunsku a písali, že má totožné parametre i výkon.. Takže vieme, že to nebude najrýchlejší stroj pod slnkom, ale bude najlacnejší…

      • Toto… je vysoko pravdepodobné, že to auto bude najlacnejšie a možno bude začínať od 10 000eur.. ak pôjdu politikou „ceny“, ako to v Dacii býva, a budeš si mocť vybrať, či chceš elektrické okná, klimu, a podobne, cena može byť prekvapením… Neviem či viete, ale Dacia a Renault sú momentálne v riadnom prúseri.. jednak sa im málo predávajú autá od začiatku roka a musia znižiť emisie modelov… takže na tomto el. aute síce budú prerábať, ale vinde ich to lacnejšie, než by mali platiť vysoké pokuty, a ak sa im to podarí tak masová výroba tohto auta môže urobiť divi medzi ľudmi aj značkami a cenami… je to niečo podobné ako keď VW ala Škoda dali vonku novú e-city go a tiež na tom prerábali, aj sa k tomu priznali…

        • Neviem co tu pises blbosti: „Neviem či viete, ale Dacia a Renault sú momentálne v riadnom prúseri.. jednak sa im málo predávajú autá od začiatku roka a musia znižiť emisie modelov“
          Predaj Renault -6,5% a Dacia +10,5% oproti vlanajsku. Emisie musia znizit vsetky automobilky.
          Skor sa bojim ci ta cena bude naozaj 10 000 Eur.
          Ako mozu prerabat na elektromobiloch ked tvrdia ze vyroba elektromobilu je lacnejsia ako klasicke auto. Automobilky to tvrdia iba preto aby sme ich lutovali.
          Vratime sa postupne o 100 rokov spat. Vtedy bolo luxusom mat auto a to bude aj o 5 -10 rokov. Lebo nove auto bude stat 30 000 Eur, a nato nebude mat kazdy.

  2. Majú problém s predajom áut, ale tento elektromobil nie a nie dodať na trh na ktorý už čakám pol roka nato aby som si ho kúpil a to už len koli kapacite batérie na domácu fotovoltaiku. Len som zvedavý čo to bude za sračka tá batéria ak bude auto stáť 10tisíc eur to bude naozaj cena dumpnutá natoľko, že niekde sa určite prejavý najslabší článok

Pridajte komentár