Dacia chystá elektrické Sandero. Zameriava sa na cenovú dostupnosť

8

Máme tu zdá sa definitívu ohľadom modelu Dacia Sandero v plne elektrickej verzii. Zo slov šéfa značky totiž vyplýva, že model sa chystá, pričom sme sa tiež dozvedeli nakedy. A Dacia sa aj v tomto prípade zameriava na cenovú dostupnosť.

Dacia potvrdila záväzok ponúkať do roku 2035 len elektrické vozidlá. V tomto smere má však čo robiť, nakoľko má vo svojom portfóliu jediný elektromobil. A to už dobre známy Spring. A ďalším bude elektrická Dacia Sandero, uvádza portál Carmagazine na základe slov šéfa značky, ktoré zazneli na nedávnej tlačovej konferencii.

Dacia Sandero je napredávanejším modelom značky a jedným z najpredávanejších áut na európskom trhu. Nemôže tak prekvapiť, že si „Rumuni“ patriaci pod koncern Renault vybrali tento model v rámci ďalšieho kola elektrifikácie. Obzvlášť. keď segment B, do ktorého Sandero patrí, je jedným z najobľúbenejších na starom kontinente.

O plne elektrickom Sandere sme zo strany Dacie začali počúvať od roku 2023. A aktuálne sa zdá, že tento model je definitívne na ceste. A to v rámci novej generácie modelu, ktorá podľa šéfa Dacie Denisa Le Vota príde na trh ku koncu roku 2027.

Známa platforma aj koncernová technika

Napriek tomu, že má ísť o novú generáciu, aj novinka vyrastie koncernovej, resp. aliančnej platforme CMF-B, ktorá debutovala v roku 2019. A plne elektrická verzia bude využívať jej novšiu odvodeninu prispôsobenú pre batériové elektromobily, ktorú Renault aktuálne volá AmpR Small. Znalým sa pritom vybavia elektromobily Renault 5 E-Tech, Renault 4 E-Tech či Alpine A290, ktoré sú prvými modelmi používajúcimi túto platformu.

Le Vot aktuálne uviedol, že si tento rok vyberú špecifikácie modelu, pričom majú k dispozícii koncernovú techniku. Tzn., že Dacia Sandero EV bude mať z hľadiska základnej technológie veľa spoločného napr. s modelom Renault 5 E-Tech.

Možno sodíková batéria

Podstatným rozdielom v prípade Sandera môže byť technológia batérie. Šéf Dacie totiž aktuálne tak ako v roku 2023 spomína možnosť použitia sodíkových batérií. Hovorí pritom, že tejto technológii sa vyčíta nízka energetická hustota, avšak tieto batérie sú podľa neho lacné. A to je pre Daciu podstatné.

Le Vot tiež zopakoval, že ani v prípade elektrického Sandera sa nebudú snažiť ponúknuť to najlepšie, čo je k dispozícii v rámci e-mobility technológií. Zostávajú totiž verní svojmu „poslaniu“ ponúkať cenovo dostupnú mobilitu. Šéf Dacie už v roku 2023 naznačil, že máme očakávať kapacitne neveľkú batériu. A šéfdizajnér značky v tom období dodal, že nová generácia Sandera bude jazdiť vyššie nad zemou. Dočkať by sme sa tak mohli crossoveru, možno na spôsob súčasného modelu Sandero Stepway.

dacia sandero

Zdroj ilustračnej fotografie (Sandero Stepway 2024): Dacia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault uviedol na trh lacnejšiu verziu elektromobilu 5 E-Tech
Dacia zvažuje lacnejšie elektromobily. A v hre sú aj e-kompakty
Renault predstavil „najuniverzálnejší elektromobil segmentu B“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Len nech tam nedajú príliš malú baterku. Keby tam dali aspoň 50 kWh baterku, nech sa to dá použiť aj na dlhšie cesty, potom by sa to bolo auto na bežné jazdenie aj na výlety.

    Len ten rok 2027 je hrozne ďaleko. To už môže byť aj náš trh zaplavený čínskymi mini modelmi. Takže, chcem auto veľkosti Sandera (príp. väčším) s aspoň 50 kWh batériou hneď teraz za rozumnú cenu.

        • Martinko! Dacia je mi svojim životopisom, postupnými zlepšeniami, a špeciálne viacerými dizajnovými prvkami sympatická! prejavili sa to však aj na cenách. Spring mal byť predsa len lacnejší, a predalo by sa ho oveľa viac! Potom by mohlo byť aj BEV Sandero s cenou o 6 až 8 tis. rovnako úspešnejšie! Ale, ale, ale! …..

          • Proste mali dať na trh väčšie 5 miestne auto (väčšie ako Spring). Leafu sa predalo 650 000 kusov, mohli sa inšpirovať.

Pridajte komentár