Dacia ponúkne elektrické Sandero. Dôraz kladie na nízku cenu

3

Subkompaktný hatchback Dacia Sandero dostane v rámci novej generácie aj plne elektrický pohon, avizuje šéf rumunskej značky. Novinka by sa pritom mohla pretransformovať na crossover.

Ako už vieme, Dacia sa s elektrifikáciou neponáhľa. Čo sa týka elektromobilov, vo svojom portfóliu má jediný model – malý mestský hatchback Dacia Spring. A aktuálne web Autocar na základe slov šéfa značky Dacia Denisa Le Vota informuje, že plne elektrický pohon dostane aj model Sandero.

Elektrická Dacia Sandero vyrastie rovnako ako napríklad chystaný koncernový elektromobil Renault 5 na platforme CMF-BEV od aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Sandero však zrejme ponúkne viac miesta a úžitkových vlastností ako francúzsky hatchback z rovnakého segmentu.

Zo slov šéfa Dacie tiež vyplýva, že elektrické Sandero rozhodne nebude patriť medzi lídrov svojho segmentu v oblasti dojazdu a nabíjania. Práve naopak. Na druhej strane, výhodou vozidla má byť najnižšia cena v triede.

Le Vot naznačuje, že cenovo dostupná Dacia Sandero EV bude vybavená batériou s pomerne nízkou kapacitou. Popri informovaní ohľadom modelu Sandero totiž uviedol, že ak by mohli nanovo urobiť elektromobil Dacia Spring, vybavili by ho batériou s polovičnou kapacitou, nakoľko priemerný majiteľ tohto vozidla najazdí denne cca 16 km. A tieto poznatky majú byť použité v rámci ďalšej generácie elektromobilov Dacia.

Možno „sodíková“ batéria

Dacia sa má v prípade svojich budúcich elektromobilov zamerať aj na nízku hmotnosť a zlacnenie chemického zloženie batérií. V tejto súvislosti šéf rumunskej značky uviedol, že možno použijú „sodíkové batérie“. Tým mal zrejme na mysli sodík-iónové batérie, od ktorých sa očakáva, že budú lacnejšie ako batérie LFP.

Šéfdizajnér Dacie David Durand zas naznačil, že nová generácia modelu Sandero bude jazdiť vyššie nad zemou. To by mohlo znamenať, že elektrická Dacia Sandero príde na trh ako crossover. A keď hovoríme o príchode na trh, modelu Sandero novej generácie sa máme dočkať v roku 2027 alebo 2028. Má ísť pritom o „vlajkonosiča  nízkonákladovej transformácie značky k bezemisnému modelovému radu“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia pracuje na novej generácii cenovo dostupného elektromobilu Spring
Dacia prekvapila koncepčným elektrickým offroadom Manifesto
Dacia Spring dostala novú verziu „Extreme“ s výkonnejším elektromotorom
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. „…modelu Sandero novej generácie sa máme dočkať v roku 2027 alebo 2028.“

    V roku 2028 sa možno dočkáme toho, že už nebude ani Renault, nie to ešte Sandero. Ale ktovie, Renault je štátna fabrika, možno dlhy štát vyrovná, alebo Renault sprivatizuje za 1 €.

  2. „…modelu Sandero novej generácie sa máme dočkať v roku 2027 alebo 2028.“

    V roku 2028 sa možno dočkáme toho, že už nebude ani Renault, nie to ešte Sandero. Ale ktovie, Renault je štátna fabrika, možno dlhy štát vyrovná, alebo Renault sprivatizuje za 1 €.

  3. Napadla ma takáto filozofia: Vývoj elektromobilov stojí na začiatku obrovské miliardy, ktoré menšie automobilky nemajú, a preto kým sa dá vyrábajú a zarábajú na klasických autách. To sa dá kým sa dá! Ich veľkým umením môže byť, začať investovať do nákupu technológií a komponentov pre BEV, až keď budú zrelšie, a mali by byť aj relatívne lacnejšie! Tiež jedna z možností, aj keď nie pre všetkých …….

Pridajte komentár