To, že subkompaktný elektrický crossover Citroen e-C3 sa stane najlacnejším elektromobilom z Európy, je známe už dlhšie. Až doteraz sme však nepoznali jeho slovenské ceny. A aktuálne sme tiež spoznali výbavu, s ktorou prichádza na slovenský trh.
Čoraz viac výrobcov avizuje a chystá menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily pre Európu. A jedným z prvých, ktorý uvedie takýto model na trh, bude Citroen. A to vďaka modelu e-C3, ktorý sa už čoskoro začne vyrábať v Trnave.
Po modeli Dacia Spring s rozmermi 3 737 x 1 583 x 1 513 x 2 423 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) sa pritom e-C3 stane druhým najlacnejším elektromobilom na európskom trhu a zároveň najlacnejším elektromobilom z Európy (Spring sa vyrába v Číne) či najlacnejším elektromobilom zo segmentu vyššieho ako A.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj ilustračnej fotografie: Citroen
Základné špecifikácie
Citroen e-C3 okrem väčších a praktickejších rozmerov (4 010 x 1 760 x 1 570x 2 540 mm) disponuje aj serióznejšími technickými parametrami ako Dacia Spring. Na začiatok totiž ponúkne výkon 83 kW, krútiaci moment 120 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, LFP batériu s kapacitou 44 kWh, dojazd 321 – 326 km (WLTP), max. nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za 26 min.
Slovenské ceny
Nemôže prekvapiť, že model e-C3 bude drahší ako Dacia Spring. A aktuálne už vieme porovnať aj slovenské ceny oboch spomínaných cenovo dostupnejších elektromobilov. Citroen e-C3 totiž dostal slovenský cenník. Ten pritom ukazuje, že vozidlo u nás stojí od 23 490 € (variant „YOU“) / 27 490 € (variant „MAX“), resp. 26 490 € po odpočítaní aktuálneho uvádzacieho bonusu.
Pri využití financovania kúpy vozidla cez finančné služby Citroenu sa na oba varianty vťahuje bonus vo výške 500 €. A zákazníci pri kúpe vozidla získajú aj nabíjaciu kartu ZSE Drive s kreditom 500 €. Pre porovnanie, o triedu menšia a po viacerých stránkach „slabšia“ Dacia Spring u nás stojí od 16 900, 18 900, resp. 19 900 € v závislosti od variantu. Cenový rozdiel medzi týmito vozidlami sa pritom zníži budúci rok, kedy pride na trh model e-C3 s dojazdom 200 km (WLTP) za avizovanú cenu 19 990 €.
Výbava
Ako sme už naznačili, elektromobil Citroen e-C3 bude dostupný v 2 variantoch, ktoré sa líšia len výbavou. Základný variant „YOU“ v štandarde ponúka napr. 16″ oceľové disky, LED svetlomety, dokovaciu stanicu pre smartfón, odpruženie Citroen Advaced Comfort, zadné parkovacie senzory, manuálnu klimatizáciu, el. ovládané predné okná, el. parkovaciu brzdu, nabíjací kábel („level 3“), 7,4-kW palubnú nabíjačku či niekoľko jazdných asistentov.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
Vo vyššom stupni výbavy „MAX“ nájdeme napr. 17″ disky z ľahkých zliatin, strešné lišty, zatmavené zadné okná, 10,25″ centrálny dotykový displej, 3D navigáciu, podporu bezdrôtovej integrácie systémov Apple CarPlay a Android Auto, indukčnú nabíjačku pre smartfóny, špeciálne komfortné sedadlá, el. sklopné a vyhrievané sp. zrkadlá, dažďový senzor, aut. klimatizáciu, aut. prepínanie diaľkových svetiel či zadnú cúvaciu kameru.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
Za príplatok je dostupná napr. za 3-fázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW (+500 €). Klamaním však môže byť nemožnosť priplatiť si za centrálny dotykový displej v rámci základnej verzie. Vodič je tak v tomto prípade odkázaný na dok pre smartfón, ktorý sa po nainštalovaní príslušnej aplikácie premení na zariadenie umožňujúce prístup k hudbe, rádiu, hovorom a navigácii prostredníctvom vlastného zariadenia. Základné ovládanie aplikácie je pritom možné aj cez tlačidlá na volante.
Zdroj: Citroen
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil väčšieho brata modelu e-C3 s cenou od 27 400 €
Hyundai predstavil svoj najmenší a najlacnejší elektromobil – Inster
Citroen e-C3 je najlacnejším elektromobilom z EÚ. Ako to výrobca dosiahol?
ODBER NOVINIEK
20 komentárov
Odhadovaná cena LFP baterry packu je pod 100€/kWh. Cena batérie by mala teoreticky byť 4.400 €. Malé mestské auto sa predáva za 23.490 € bez displeja a s oceľovými diskami. Čo je ukryté v tej zvyšnej cene 19.000 €?
V tej zvyšnej cene 19000 € je nenažranosť manažmentu a akcionárov. Prémie, bonusy, podnikové dôchodky, firemné autá za milióny, odstupné… spolu to vychádza v desiatkach miliónov € pre každého z najvyššieho poschodia. Aj zamestnanci si chcú prísť na svoje, 4-dňový prac. týždeň pri zachovaní (zvýšenej) mzdy, jednozmenná prevádzka, dovolenky…
Asi preto ze BEV su dnes este stale maloseriovky, mensie uspory z rozsahu a vyssie naklady na dodavatelske retazce. Aj ked tomuto modelu by malo pomahat ze sa robi aj ako ICE verzia. Tiez by som cakal nizsiu cenu. Ale nemyslim ze maju vyssiu marzu ako pri ICE, je skor bezne ze BEV robia s nizsou alebo zapornou marzou
Obycajna benzinova C3 so silnejsim motorom, nez zaklad a aut. prevodovkou, zacina od 18000. To az taky rozdiel nie je . Porovnavajte cenu toho, co sa najviac podoba vybavou.
Super, konečne niečo rozumné, teraz aby nasledovala konkurencia. Som zvedavý na reálne testy eC3 vs. DF Box. Toto je konečne auto, ktoré je reálne použiteľné pre veľkú populáciu a cenovo to síce nie je ešte úplne ono, nie je až o toľko drahšie ako napr. Fabia s automatom.
Ale malo by byť lacnejšie, lebo aj výrobne je lacnejšie! …..
Už tieto Citroeny e-C3 by mali mať ceny začínajúce 1-ničkou a nie 2-kou!
Nekupovať!, a pritom volám: „Proletári všetkých krajín, spojme sa“! 🙂
Prečo práve nekupovať? Tí, čo na to majú, si to kúpiť môžu. Keby nikto tieto autá nekupoval, tak by to naozaj dopadlo tak ako si podaktorí želajú – celá elektromobilita by skončila a automobilky by vyrábali už len spaľováky. Prirodzený pokles cien nastáva vtedy, keď sa tovar kupuje, zapája sa ďalšia konkurencia a ceny sa tlačia dole. Viď cenová vojna BEV v číne minulý rok – to nebolo kvôli nezáujmu, ale tým, že sa automobilky snažili nalákať kupujúcich.
Keď nikto nebude BEV kupovať, tak sa síce lacno vypredajú sklady, ale automobilky prestanú investovať do vývoja a vykašlú sa na to.
Keď klesá odbyt, ceny idú dole. Výrobcovia sú nútení vyvíjať lacnejšie technológie. Automobilky sa na to nemôžu vykašlať, lebo konkurencia ich zničí. Už sa na to raz vykašlali a Musk a Číňania im riadne nakopali zadok. Druhý krát si to už nemôžu dovoliť.
Tak tak.
Chlapče, chlapče! Zle to vidíš! BEV sú predražené, lebo si z nich automobilky urobili módny tovar !!! Nik s „hundrošov“ nie je proti BEV, ale ich vysokým cenám! Polepši sa! 🙂
S tým chlapče už prosím prestaň, lebo je to trápne. Každá nová technológia je zo začiatku drahšia. Treba jednoducho vydržať. Ani klasické automobily neboli pred desiatkami rokov úplne lacné. Naši rodičia boli radi keď si mohli kúpiť vôbec nejaké auto do rodiny, teraz sú bežne 2 autá v rodine. S BEV sa aktuálne vraciame späť v minulosti – auto si dovolia len „vyvolení“, podobne ako pred X desiatkami rokov. Akurát je v súčasnosti alternatíva v podobe lacnejších spaľovákov.
BEV sú predražené? To sa dá povedať o všetkom. Ceny dole tlačí hlavne konkurencia, nie nezáujem ľudí o kúpu. Ja som rád za každý dostupnejší model, čím viac, tým lepšie.
Tie ceny sú stále uletené, oproti čínskym +100%. CATL avizoval podľa správy tu na magazíne, že budúci rok zníži ceny batérií o 58 %. Pán Bakša, vieme, čo je s dotáciami na elektromobily? Ministerstvo hosp. ich malo oznámiť do konca júna.
Pozor táto informácia je v európskych novinách nesprávna, možno je šírená aj úmyselne. Výrazné zníženie sa má stať tento rok a už minulý bola pod úrovňou 60 USD/kWh! Odporúčam pozrieť kedy dal rozhovor šéf CATL (2023). Tento rok má byť pod 40 USD/kWh a možno dokonca pod 38 USD/kWh. Hranica parity sa udávala pred piatimi rokmi 80 alebo 100 USD/kWh. Nezabudnite však prirátať šialenú infláciu. Parita bola definitívne dosiahnutá už v roku 2023!
Tento rok je o komplexnej dominancii EV nad ICE. Ceny EV sú nižšie, lowcost LFP majú dobíjanie po 10 min a dojazd aj 1000km.
V čínskych médiách je už hlavná téma komercializácia solid state batérií a batérie pre letectvo. Automobilky s EV sú z praktického hľadiska vyriešené. Nie však v stále viac zaostávajúcej Európe…
Ak máš pravdu, tak mám pravdu aj ja!
Ktosi, tam hore na politickom nebi ľudí bez zodpovednosti za svoje rozhodnutia a činy, si vysníval GREEN DEAL, a automobilky od nás vyberajú vstupné !!!
stále drahé …snobi sa vyvažaju v teslach a žobrota nema ani na daciu …….takže planeta nadalej bude zasieraná starými šrotmi……
Snobi sa vyvážajú na Porsche, Mercedesoch, BMW, Ferrari… a hlavne na spaľovacích verziách. Na Teslách jazdia zodpovední ľudia.
Ha, ha, ha! Ty si ale idealista! 🙂
Asi tak nejak!
A preto: Nekupovať!, a pritom volám: „Proletári všetkých krajín, spojme sa“! 🙂
auto s parametrami starimi par rokov…(infotainment, nabijacia rychlost a pod….) ale ako stvrte auto do rodiny mozno ano….
ja nepotrebujem ani tri 😀