Čínske automobilky sú hlavnou konkurenciou, nie Toyota či GM, hovorí šéf Fordu

4

Šéf Fordu je ďalším významným predstaviteľom automobilového priemyslu, ktorý otvorene priznal obavy z čínskej konkurencie. Pripojil sa tak napr. k Elonovi Muskovi, Sandymu Munrovi či šéfom ďalších tradičných automobiliek.

Agentúra Reuters aktuálne upozornila na slová šéfa Fordu, Jima Ferleya, ktoré zazneli nedávno na podujatí Morgan Stanley Sustainable Finance Summit. „Myslím, že za hlavného konkurenta považujeme Číňanov, nie GM alebo Toyotu. Číňania sa stanú veľmocou,“ povedal Farley.

A dodal, že Čína má jedny z najlepších technológií batérií a dominuje výrobe elektromobilov. Podľa neho sú pritom najväčšími „víťazmi“ spomedzi čínskych automobiliek spoločnosti BYD, Geely, Great Wall Motors, Changan a SAIC.

Šéf Fordu tiež priznal, že je veľmi ťažké konkurovať Číňanom z hľadiska výrobných nákladov. Položil pritom rečnícku otázku, ako im môže Ford konkurovať, keď majú 5-násobný objem produkcie. Upozornil tiež na to, že čínske automobilky expandovali na európsky trh, pričom ich predaje stúpajú.

Musk upozorňuje na Číňanov už roky

Farley rozhodne nie je jediný, ktorý upozorňuje na čínske automobilky a dáva im kredit. Elon Musk sa na túto tému vyjadruje už roky. V ostatnom období pritom napr. uviedol, že má „veľký rešpekt pred mnohými čínskymi automobilkami,“ ktoré sú poháňané modernými technológiami a ktoré prinášajú pokročilú konektivitu či inteligentné funkcie, vrátane autonómneho riadenia.

„Úprimne poznamenávam, že čínske automobilové spoločnosti sú najkonkurencieschopnejšie na svete, najmä preto, že niektoré sú veľmi dobré v softvéri,“ dodal šéf Tesly. Následne povedal, že len málokto si uvedomuje, že Čína je svetovým lídrom vo výrobe energie z obnoviteľných zdrojov a v rámci elektrických vozidiel.

BYD už dávno nie je na smiech

Aktuálne Musk reagoval na rozhovor z pred 11 rokov, v ktorom smiechom spochybnil vtedajšiu konkurencieschopnosť dnešného druhého najväčšieho výrobcu elektromobilov, a to spoločnosť BYD. Uviedol pritom, že autá tejto spoločnosti sú dnes vysoko konkurenčné.

Číňania majú „nakopávať zadky“

Veľký kredit dal čínskym elektromobilom aj uznávaný odborník na automobilový priemysel, Sandy Munro. Ten napríklad už skôr uviedol, že tradičné automobilky v rámci elektrifikácie zlyhali a teraz musia doháňať zameškané. Preto si myslí, že niektoré z nich „budú nakopané čínskymi automobilkami do zadku“. Vyzdvihol pritom spoločnosti ako NioXpeng, BJEV či Geely.

Obavy majú aj ďalšie automobilky

Obavy z čínskych automobiliek v ére elektrifikácie vyjadrili napr. aj vrcholný predstavitelia Stellantisu, Renaultu či Hondy. Šéf Hondy na nedávnom brífingu spoločnosti povedal, že ich vedenie bolo nemilo prekvapené tým, čo videlo na aprílovom autosalóne v čínskom Šanghaji.

Toto podujatie malo totiž podľa Mibeho ukázať, že čínski výrobcovia elektromobilov sú pred Hondou viac, ako očakávali. A dodal: „Premýšľame o spôsoboch, ako im vzdorovať. Ak sa tak nestane, túto súťaž prehráme. Uvedomili sme si, že mierne zaostávame, ale sme odhodlaní zvrátiť situáciu.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Sú Nemci a Briti otvorení kúpe čínskych áut/elektromobilov? | Prieskum Carwow
Porovnanie cien elektromobilov v Európe, Číne a USA. Číňanom môžeme len závidieť
Čínski výrobcovia áut rastú aj na globálnom trhu a stávajú sa hrozbou pre tradičné automobilky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. USA a EU urobili v minulosti veľa strategických chýb v obchodovaní s Čínou! Kupovali sme s nízkym alebo žiadnym clom za nízke ceny často nekvalitný spotrebný tovar, a neskôr sme dali Číňanom technológie, aby nám lacno vyrábali mnohé dôležité, ba aj strategické výrobky. Oni nelenili, a máme tu to, čo nás do budúcnosti bude veľmi mrzieť !!!! …………….

  2. Pažravé krajiny chceli čínsky trh, zakladali spoločné podniky s komunistami, odovzdali technológie (a čo neodovzdali, to si čínske firmy zobrali) a teraz plačú nad rozliatym mliekom.

    • Nič nechápeš, daj si vakcínu slobody a nebudeš potrebovať auto. Nebyť Činy už dávno je tu zavedený Schwabova vízia sveta – nebudeš nič vlastniť a budeš šťastný. Čína sa kúpiť nedala, kde sú tie slávne podniky z čias „slobodného“ Československa dnes? Prečo neplačeš nad nimi ty technologik…

Pridajte komentár