Čínske značky porazili aj Mercedes a Teslu v domácom prieskume spokojnosti

3

Analytická spoločnosť J.D. Power vykonala medzi čínskymi zákazníkmi prieskum spokojnosti s autami do zásuvky. Mohlo by sa pritom zdať, že spokojnosť s čínskymi značkami rastie, kým v prípade svetových výrobcov klesá. Dve čínske značky pritom prekonali Mercedes či Teslu.

Vývoj predajov v Číne naznačuje, že popularita domácich výrobcov áut, predovšetkým elektrických a plug-in hybridných, rastie na úkor tradičných automobiliek. Čoraz viac z nich má pritom problém s dopytom na tomto najväčšom automobilovom trhu sveta.

V kontexte toho môže byť zaujímavý aj aktuálny prieskum spokojnosti medzi čínskymi majiteľmi elektromobilov a plug-in hybridov, ktorí majú vo vlastníctve vozidlo 2 až 12 mesiacov. Analytická spoločnosť J.D. Power vykonala prieskum na vzorke 8 733 respondentov, pričom skúmala zákaznícke skúsenosti v oblasti nákupu vozidla, jeho používania a popredajných služieb.

Číňania si polepšili

Celkové skóre spokojnosti s autami do zásuvky oproti minuloročnému prieskumu vzrástlo zo 770 na 772 bodov z 1 000 možných bodov. Podľa J.D. Power dosiahli najlepšie priemerné skóre čínske startupy, a to 783 bodov. Tradičné čínske značky si medziročne polepšili zo 764 na 767 bodov. Medzinárodné značky síce dosiahli skóre 776 bodov, to však znamená medziročný pokles o 3 body.

NIO a Li Auto s najvyšším skóre

Spoločnosť J.D. Power rozdelila výsledky svojho prieskumu do dvoch častí. V rámci prvej vyhodnotila spokojnosť s domácimi značkami, druhá sa týkala medzinárodných značiek. Skóre pritom môže naznačovať, že spokojnejších čínskych zákazníkov majú značky NIO a Li Auto ako značky Mercedes a Tesla, ktoré získali najlepšie skóre medzi medzinárodnými značkami.

Medzinárodné značky síce v priemere stále dosahujú lepšie skóre ako domáce, trend však zdá sa hrá v prospech čínskych značiek, ktoré mali v prieskume omnoho väčšie zastúpenie.

Samozrejme, relevantnosť a objektívnosť takýchto prieskumov môže byť otázna, a to aj s ohľadom na metodiku. Spolu s ďalšími dátami, štatistikami, výskumami či štúdiami však môžu tvoriť skladačku, ktorá naznačuje vývojové trendy. A tie ukazujú významný vzostup čínskych výrobcov áut.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dôvera Nemcov voči čínskym elektromobilom rastie | Prieskum
Čínske automobilky majú získať veľkú časť globálneho trhu. Ako si stoja v EÚ?
Japonské automobilky sa musia zmeniť, aby ich nezničili Číňania, varuje šéf Afeely (Honda + Sony)
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. V minulosti sme dali Číňanom technológie a zákazky, a oni neváhali, a činorodo pracovali. Firmy v USA a EU si pár desaťročí mastili kapsy, a v opojení prispali na vavrínoch, a teraz nie a nie precitnúť do reality, a niet tej sily, čo by túto „elitu“ v ich vedení rozprášila!

  2. J.D. Power prichádza so závermi ,,po funuse“. Čínsky zákazníci majú často už niekoľko generácií elektrických čínskych áut a vracajú sa. Podobné konštatovanie môžeme aplikovať aj na Austráliu, tam však Číňania prerazili hlavne s lacnými spaľovacími SUV a dnes sú na rade EV. Austrálsky trh je veľmi dobrým indikátorom akceptácie nových značiek a produktov všeobecne na západe. Preto sa často využíva ako pilotný testovací trh. Výsledky ukazujú na arogantné a sebavedomé správanie západu, ktoré nie je podložené tvrdými výsledkami práce. Pýcha predchádza pád (rímske príslovie).

    • J.D. Power prichádza so závermi možno ,,po funuse“, ale to neznamená, že to dodnes nik z kompetentných netušil! A o to je to horšie! Tak čo teraz s tým?! Kto vymetie darebákov z koncernov?! …

Pridajte komentár