Chery avizuje batérie pre dojazd až 1 500 km (CLTC) a ultrarýchle 6C nabíjanie

9

Chery je ďalšou automobilkou, ktorá podľa vlastných slov chystá ultrarýchlo nabíjateľné batérie s „nabíjacím koeficientom“ až 6C. Tvrdí tiež, že solid-state technológia s vysokou energetickou hustotou umožní elektromobilom dojazd až 1 500 km (CLTC). A zaujímavá má byť aj životnosť.

Na základe nedávnych a aktuálnych oznámení sa môže zdať, že nás už pomerne onedlho čaká zaujímavá budúcnosť nielen z hľadiska rýchlosti nabíjania elektromobilov. Ako informuje napr. CarNewsChina na základe oficiálnych informácií z Číny, automobilka Chery, ktorá sa chystá vyrábať svoje elektromobily aj v Európe, predstavila v rámci nedávneho podujatia viacero sérií batérií. A min. 3 z nich spája možnosť ultrarýchleho nabíjania.

Spoločným menovateľom je schopnosť nabíjania koeficientom až 6C, čo má priniesť dojazd až 400 km (CLTC) počas 5 min nabíjania. Batérie s takýmto nabíjacím koeficientom sú už pritom na trhu vďaka automobilke Zeekr. Nedávno oznámil 6C batérie spoločný podnik SAIC-GM a už skôr napr. aj SVOLT. A podľa neoficiálnych informácií na nich pracujú aj giganti CATL a BYD.

Úvodné série

Chery najskôr uvedie na trh batérie s bežným elektrolytom. Tie prídu pod novou značkou Kunpeng a budú dostupné v rámci 3 sérií. Základom budú štvorcové LFP batérie s energetickou hustotou 120 až 160 Wh/kg, nabíjacím koeficientom 1 až 6C a pracovnou teplotou -30 až 65 °C určené pre elektromobily s dojazdom 200 až 600 km zrejme podľa „benevolentnejšieho“ cyklu CLTC.

Štvorcové ternárne batérie (zrejme NMC) s energetickou hustotou 140 až 200 Wh/kg, nabíjacím koeficientom 2 až 6C a pracovnou teplotou -40 až 65 °C sú zas určené pre elektromobily s dojazdom 600 až 800 km (CLTC). A špičkou v tomto rade budú veľké cylindrické batérie s nabíjacím koeficientom 2 až 6C, ktoré majú zabezpečiť dojazd 700 až 1 200 km (CLTC). Tieto úvodné batériové série majú tiež zvládnuť viac ako 3 000 nabíjacích cyklov, čím by mali s prehľadom prežiť samotné vozidlo.

Solid-state batéria

Automobilka Chery tiež oznámila, že pracuje na solid-state batérii, teda technológii s tuhým elektrolytom. V tomto roku má pritom v pláne dosiahnuť energetickú hustotu 400 Wh/kg a v budúcom roku 600 Wh/kg. To by bol cca 2-násobok toho, čo ponúkajú súčasné špičkové NMC batérie, ak sa bavíme o samotných batériových článkoch.

Chery pritom tvrdí, že ich solid-state batéria má byť schopná zabezpečiť dojazd až 1 500 km na jedno nabitie (zrejme podľa cyklu CLTC). V prvých elektromobiloch by sa mala táto batéria objaviť v roku 2026 a hromadná výroba by sa mala začať v roku 2027. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová „najrýchlejšie nabíjateľná batéria na svete“ sa chystá do elektromobilov
14 európskych subjektov vyvinulo solid-state batériu pod záštitou EÚ
Tesla vyvíja vlastné LFP batérie. Mali by zabezpečiť lacnejšie elektromobily
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Nuž plány sú to veľké! Držím palce, aby to čo naviac vyšlo, lebo to pomôže pomknúť elektomobilitu aj bez dotácií vpred!

    Škoda len, že medzi „baterkármi“ nik z Európy ….

  2. Vyzera to ako keby v Cine v kazdej druhej krcme vyvijali baterie spickovy vyskumnici, nechapem. Nechapem ze kde su chemicky inzinieri v Europe, predavaju hypoteky? Bateriove uloziska su doslova zlata bana buducnosti a tu v Europe zdochol pes!

    • Povedz to protestujucim ludom v Suranoch. Kazdemu pricetnemu je jasne, ze ak tu nebudeme vyrabat baterie, tak zo Slovenska bude coskoro dalsi Detroit.

    • Ono to nie je o tom že to vyvijaju v každej druhej krčme, ale o tom že chapu kam ma smerovať automobilovy sektor a energeticky priemysel.
      A keď to ludia chapu, tak aj zakony, sa prijmaju lahšie, firmy si hľadaju lahšie ludi, ludia su ochotnejši sa vzdelavať v odbore. Je to cele odvetvie, ktore tu v europe sa pod tlakom časti ludi hanbi že existuje. Bateriovy priemysel a obsurnde informacie, ktore širy značna časť slovakov, madarov, nemcov (vo všeobecnosti europanov) zatlačaju bateriovy priemysel preč z europy. Ludia bojuju proti fabrike na baterie, tvrdia ze materialy pre baterie ťažia deti a veľa absurných informacii ktore spôsobuju že malo deti sa rozhodne študovať materialove inžinierstvo, každý chce byt manager, umelec, informatik, strojar, na vysokých školach ani nepočuť že s aotvoara odbor materialoveho inžinierstva.
      Bez vzdelaných ludi v odbore (malo by to začínať už strednou školou a pokračovať na vysokej škole) sa žiadna bateria neda vyrobiť.
      Zaklad je vzdelanie a osveta bez predsudkov a dezinformacii.

  3. Ono taká fabrika určite prináša záťaž! Počuj som tlačovú besedu, myslím že KDH, a zazneli tam viaceré rozumné územné, ekologické, technické, ekonomické, a aj politické argumenty proti výstavbe v Šuranoch. Aj keby sa našlo iné vhodnejšie miesto, argumenty proti budú podobné! Kto chce, vycíti aj možný vplyv baterkovej konkurencie!

    Pane Bože, kto spravodlivý to rozsúdi?!

Pridajte komentár