Chery je ďalšou automobilkou, ktorá podľa vlastných slov chystá ultrarýchlo nabíjateľné batérie s „nabíjacím koeficientom“ až 6C. Tvrdí tiež, že solid-state technológia s vysokou energetickou hustotou umožní elektromobilom dojazd až 1 500 km (CLTC). A zaujímavá má byť aj životnosť.
Na základe nedávnych a aktuálnych oznámení sa môže zdať, že nás už pomerne onedlho čaká zaujímavá budúcnosť nielen z hľadiska rýchlosti nabíjania elektromobilov. Ako informuje napr. CarNewsChina na základe oficiálnych informácií z Číny, automobilka Chery, ktorá sa chystá vyrábať svoje elektromobily aj v Európe, predstavila v rámci nedávneho podujatia viacero sérií batérií. A min. 3 z nich spája možnosť ultrarýchleho nabíjania.
Spoločným menovateľom je schopnosť nabíjania koeficientom až 6C, čo má priniesť dojazd až 400 km (CLTC) počas 5 min nabíjania. Batérie s takýmto nabíjacím koeficientom sú už pritom na trhu vďaka automobilke Zeekr. Nedávno oznámil 6C batérie spoločný podnik SAIC-GM a už skôr napr. aj SVOLT. A podľa neoficiálnych informácií na nich pracujú aj giganti CATL a BYD.
Úvodné série
Chery najskôr uvedie na trh batérie s bežným elektrolytom. Tie prídu pod novou značkou Kunpeng a budú dostupné v rámci 3 sérií. Základom budú štvorcové LFP batérie s energetickou hustotou 120 až 160 Wh/kg, nabíjacím koeficientom 1 až 6C a pracovnou teplotou -30 až 65 °C určené pre elektromobily s dojazdom 200 až 600 km zrejme podľa „benevolentnejšieho“ cyklu CLTC.
Štvorcové ternárne batérie (zrejme NMC) s energetickou hustotou 140 až 200 Wh/kg, nabíjacím koeficientom 2 až 6C a pracovnou teplotou -40 až 65 °C sú zas určené pre elektromobily s dojazdom 600 až 800 km (CLTC). A špičkou v tomto rade budú veľké cylindrické batérie s nabíjacím koeficientom 2 až 6C, ktoré majú zabezpečiť dojazd 700 až 1 200 km (CLTC). Tieto úvodné batériové série majú tiež zvládnuť viac ako 3 000 nabíjacích cyklov, čím by mali s prehľadom prežiť samotné vozidlo.
Solid-state batéria
Automobilka Chery tiež oznámila, že pracuje na solid-state batérii, teda technológii s tuhým elektrolytom. V tomto roku má pritom v pláne dosiahnuť energetickú hustotu 400 Wh/kg a v budúcom roku 600 Wh/kg. To by bol cca 2-násobok toho, čo ponúkajú súčasné špičkové NMC batérie, ak sa bavíme o samotných batériových článkoch.
Chery pritom tvrdí, že ich solid-state batéria má byť schopná zabezpečiť dojazd až 1 500 km na jedno nabitie (zrejme podľa cyklu CLTC). V prvých elektromobiloch by sa mala táto batéria objaviť v roku 2026 a hromadná výroba by sa mala začať v roku 2027. Nuž, uvidíme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová „najrýchlejšie nabíjateľná batéria na svete“ sa chystá do elektromobilov
14 európskych subjektov vyvinulo solid-state batériu pod záštitou EÚ
Tesla vyvíja vlastné LFP batérie. Mali by zabezpečiť lacnejšie elektromobily
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Nuž plány sú to veľké! Držím palce, aby to čo naviac vyšlo, lebo to pomôže pomknúť elektomobilitu aj bez dotácií vpred!
Škoda len, že medzi „baterkármi“ nik z Európy ….
Vyzera to ako keby v Cine v kazdej druhej krcme vyvijali baterie spickovy vyskumnici, nechapem. Nechapem ze kde su chemicky inzinieri v Europe, predavaju hypoteky? Bateriove uloziska su doslova zlata bana buducnosti a tu v Europe zdochol pes!
Povedz to protestujucim ludom v Suranoch. Kazdemu pricetnemu je jasne, ze ak tu nebudeme vyrabat baterie, tak zo Slovenska bude coskoro dalsi Detroit.
Povedz to protestujucim ludom v Suranoch. …. trefa do cierneho.
Ono to nie je o tom že to vyvijaju v každej druhej krčme, ale o tom že chapu kam ma smerovať automobilovy sektor a energeticky priemysel.
A keď to ludia chapu, tak aj zakony, sa prijmaju lahšie, firmy si hľadaju lahšie ludi, ludia su ochotnejši sa vzdelavať v odbore. Je to cele odvetvie, ktore tu v europe sa pod tlakom časti ludi hanbi že existuje. Bateriovy priemysel a obsurnde informacie, ktore širy značna časť slovakov, madarov, nemcov (vo všeobecnosti europanov) zatlačaju bateriovy priemysel preč z europy. Ludia bojuju proti fabrike na baterie, tvrdia ze materialy pre baterie ťažia deti a veľa absurných informacii ktore spôsobuju že malo deti sa rozhodne študovať materialove inžinierstvo, každý chce byt manager, umelec, informatik, strojar, na vysokých školach ani nepočuť že s aotvoara odbor materialoveho inžinierstva.
Bez vzdelaných ludi v odbore (malo by to začínať už strednou školou a pokračovať na vysokej škole) sa žiadna bateria neda vyrobiť.
Zaklad je vzdelanie a osveta bez predsudkov a dezinformacii.
Cina ma mudre komunisticke vedenie s jasnou viziou a cielmi !
Kde sa podel zapadny kapitalizmus?
RASTÍK, a čo ty?! Nie si chemik?! Ak by predsa, daj vedieť, ja sa pridám, aj keď nie som chemik, len nadšenec! 🙂
Ono taká fabrika určite prináša záťaž! Počuj som tlačovú besedu, myslím že KDH, a zazneli tam viaceré rozumné územné, ekologické, technické, ekonomické, a aj politické argumenty proti výstavbe v Šuranoch. Aj keby sa našlo iné vhodnejšie miesto, argumenty proti budú podobné! Kto chce, vycíti aj možný vplyv baterkovej konkurencie!
Pane Bože, kto spravodlivý to rozsúdi?!
Sa smejem, ze zrovna KDH ide kritizovat , ti, co rozbili druzstva a polnohospodarstvo ako nikto doposial !
OMG…