Máme tu ďalšie správy ohľadom vstupu jednej z najväčších čínskych automobiliek, Changan, na európsky trh, možno vrátane Slovenska. Odhalené boli plány na najbližšie roky, pričom sa máme dočkať 8 e-modelov.
Dnešná séria tlačových správ od spoločnosti Changan odhaľuje, že v Európe bude predávať vozidlá od svojich 3 značiek. A to Changan, Deepal a Avatr. Changan sa pritom prezentoval aj ako globálna spoločnosť zameraná na výskum a vývoj.
Svojich 16 výskumných a vývojových centier, 17 technologických dcérskych spoločností či 180 laboratórií má v 6 krajinách a 10 lokalitách, vrátane Európy. V nich pritom pracuje vyše 18 000 zamestnancov z 31 krajín a regiónov. A nová európska divízia spoločnosti Changan sídli v Holandsku. Predajnú centrálu zas nájdeme v Nemecku.
Prvými európskymi krajinami, kde začne Changan pôsobiť, sú Nórsko, Dánsko, Nemecko, Holandsko a Veľká Británia. A do roku 2028 má mať zastúpenie „na všetkých hlavných európskych trhoch“. Zaujímavé pritom je, že 1 z 8 jazykových mutácií tlačových správ pre európske krajiny je slovenská, čo by teoreticky mohol byť náznak, že sa Číňania neskôr chystajú aj na Slovensko. Tak ako napr. Xpeng a BYD.
Modely pre Európu
V dnešných tlačovkách Changan potvrdil, že prvým modelom pre európsky trh bude elektrické SUV strednej triedy Changan Deepal S07. Po ňom budú nasledovať kompaktné SUV Deepal S05 a crossover strednej triedy Changan E07.
- Zdroj: Changan
- Zdroj: Deepal
- Zdroj: Changan via Cnevpost.com
A portál Electrive na základe informácií z piatkového podujatia pri príležitosti oficiálneho vstupu Changanu na európsky trh dopĺňa, že čínska spoločnosť v rámci svojej prvej fázy prinesie na starý kontinent 8 modelov do roku 2027.
K 3 spomínaným modelom by sa mohli pridať prémiové elektromobily Avatr 11 a Avatr 12, ktoré Changan vystavuje v Nemecku. Zvyšné modely sú otázne. Každopádne niektoré modely budú dostupné aj vo verziách EREV. Európsky predaj bude spustený v 2. kvartáli tohto roku a počas prvých rokov sa budú vozidlá dovážať z Číny. Neskôr sa však dočkáme aj lokálne vyrobených vozidiel, keďže európska produkcia má začať pred koncom tohto desaťročia.
- Zdroj: Avatr
- Zdroj: Avatr
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na európsky trh vstúpila ďalšia čínska automobilka a odhalila aj cenu prvého elektromobilu
SUV, ktoré sa dokáže premeniť na pickup, bolo uvedené na trh
Američania otestovali 3 čínske elektromobily. Sú obavy na mieste?
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Ak sa splnia všetky avizované príchody Číňanov do EU, tak tu bude vládnuť viac ako 800V napätie ! 🙂
Automobilky zo socialistickej EU skončili vo svetovej konkurencii rovnako, ako automobilky zo socialistickej RVHP…
a kapitaľisťicko-pravicová ťesla to ustojí? 🙂
…… aj ty ŠPALÍK?!
Elon sa zbláznil, ale hádam to TESLA ustojí, inak ju akcionári Elonovi zoberú !!! 🙂
TESLA nebude mať „donekonečna“ také výsadné postavenie, ako mala! Prichádzajú aj na ňu všedné dni, a v ních sa bude musieť stále viac a viac pre udržanie sa v konkurencii obracať ! Taký je život vážení ……
to by číňankovia museli spraviť toľko spoľahlivých nabíjacích staníc ako Tesla a museli by mať porovnateľný servis.
Za EU ceny zatiaľ Tesla pri prepočte hodnoty za peniaze nemá konkurenciu … a tento fakt nezmení ani Elonove správanie
IK, nemudruj, lebo ťa sprdnem! 🙂