Čínsky Changan prinesie do EÚ 8 e-modelov. Možno aj na Slovensko

6

Máme tu ďalšie správy ohľadom vstupu jednej z najväčších čínskych automobiliek, Changan, na európsky trh, možno vrátane Slovenska. Odhalené boli plány na najbližšie roky, pričom sa máme dočkať 8 e-modelov.

Dnešná séria tlačových správ od spoločnosti Changan odhaľuje, že v Európe bude predávať vozidlá od svojich 3 značiek. A to Changan, Deepal a Avatr. Changan sa pritom prezentoval aj ako globálna spoločnosť zameraná na výskum a vývoj.

Svojich 16 výskumných a vývojových centier, 17 technologických dcérskych spoločností či 180 laboratórií má v 6 krajinách a 10 lokalitách, vrátane Európy. V nich pritom pracuje vyše 18 000 zamestnancov z 31 krajín a regiónov. A nová európska divízia spoločnosti Changan sídli v Holandsku. Predajnú centrálu zas nájdeme v Nemecku.

Prvými európskymi krajinami, kde začne Changan pôsobiť, sú Nórsko, Dánsko, Nemecko, Holandsko a Veľká Británia. A do roku 2028 má mať zastúpenie „na všetkých hlavných európskych trhoch“. Zaujímavé pritom je, že 1 z 8 jazykových mutácií tlačových správ pre európske krajiny je slovenská, čo by teoreticky mohol byť náznak, že sa Číňania neskôr chystajú aj na Slovensko. Tak ako napr. Xpeng a BYD.

Modely pre Európu

V dnešných tlačovkách Changan potvrdil, že prvým modelom pre európsky trh bude elektrické SUV strednej triedy Changan Deepal S07. Po ňom budú nasledovať kompaktné SUV Deepal S05 a crossover strednej triedy Changan E07.

A portál Electrive na základe informácií z piatkového podujatia pri príležitosti oficiálneho vstupu Changanu na európsky trh dopĺňa, že čínska spoločnosť v rámci svojej prvej fázy prinesie na starý kontinent 8 modelov do roku 2027.

K 3 spomínaným modelom by sa mohli pridať prémiové elektromobily Avatr 11 a Avatr 12, ktoré Changan vystavuje v Nemecku. Zvyšné modely sú otázne. Každopádne niektoré modely budú dostupné aj vo verziách EREV. Európsky predaj bude spustený v 2. kvartáli tohto roku a počas prvých rokov sa budú vozidlá dovážať z Číny. Neskôr sa však dočkáme aj lokálne vyrobených vozidiel, keďže európska produkcia má začať pred koncom tohto desaťročia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na európsky trh vstúpila ďalšia čínska automobilka a odhalila aj cenu prvého elektromobilu
SUV, ktoré sa dokáže premeniť na pickup, bolo uvedené na trh
Američania otestovali 3 čínske elektromobily. Sú obavy na mieste?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

        • …… aj ty ŠPALÍK?!

          Elon sa zbláznil, ale hádam to TESLA ustojí, inak ju akcionári Elonovi zoberú !!! 🙂

          TESLA nebude mať „donekonečna“ také výsadné postavenie, ako mala! Prichádzajú aj na ňu všedné dni, a v ních sa bude musieť stále viac a viac pre udržanie sa v konkurencii obracať ! Taký je život vážení ……

          • to by číňankovia museli spraviť toľko spoľahlivých nabíjacích staníc ako Tesla a museli by mať porovnateľný servis.
            Za EU ceny zatiaľ Tesla pri prepočte hodnoty za peniaze nemá konkurenciu … a tento fakt nezmení ani Elonove správanie

Pridajte komentár