Nádejné čínske elektro-SUV Byton je zdá sa zachránené. Tešiť sa môžu aj Európania

1

Byton, ktorý bol založený bývalými manažérmi BMW, Tesly a Nissanu a ktorý bol považovaný za jeden z najnádejnejších čínskych e-mobility startupov, je zdá sa zachránený. A to je dobrá správa aj pre mnohých Európanov, ktorí si rezervovali prvý elektromobil značky – Byton M-Byte.

Nádejný čínsky startup Byton spustil v apríli minulého roka predvýrobu svojho prvého elektromobilu Byton M-Byte. O toto SUV, ktoré svojimi rozmermi stojí niekde medzi Teslami Model Y a Model X, bol/je pritom veľký záujem aj v Európe, o čom svedčí okolo 25 000 rezervácií do apríla 2020.

Stanovená bola aj európska cena základného modelu, a to 45 000 € s DPH. Vstup na trhy v Európe a USA bol naplánovaný zhruba na polovicu minulého roka. Vplyvom pandémie nového koronavírusu však bola čínska elektromobilka v júli 2020 donútená pozastaviť svoje operácie.

Foxconn ako „spasiteľ“

Teraz však prichádza veľká nádej v podobe spolupráce s gigantom v oblasti výroby elektroniky – Foxconn, ktorý je napríklad dvorným dodávateľom Applu a ktorý nedávno oznámil ambiciózne plány v oblasti elektromobility. Byton totiž včera prostredníctvom tlačovej správy informoval, že s Foxconnom podpísal rámcovú dohodu o strategickej spolupráci, ktorej cieľom je urýchliť výrobu prvého modelu Byton M-Byte. Produkcia má pritom začať do 1. štvrťroku 2022.

„Podľa dohody poskytne Foxconn svoje odborné znalosti v oblasti pokrokových výrobných technológií, skúsenosti s prevádzkovým riadením a bude zdieľať priemyselné zdroje na podporu výroby (elektromobilu) Byton M-Byte“, píše čínsky startup.

Spoločnosti Byton má Foxconn pomôcť investíciou vo výške 200 mil. $, uvádza Bloomberg na základe zdroja, ktorý nechcel byť menovaný kvôli „neverejnej“ povahe tejto informácie.

Zdá sa teda, že elektrické SUV Byton M-Byte s „najväčším displejom na svete použitom v automobile “ je zachránené a v hre zrejme zostáva aj druhý plánovaný model – sedan Byton K-Byte. Informácie o týchto elektromobiloch nájdete v našich predchádzajúcich článkoch: #Byton

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza gigant Foxconn
Čínsky Byton spustil predvýrobu svojho unikátneho elektromobilu so 48″ displejom
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Už som o tom čítal na zahraničných portáloch a je to dobrá správa. Byton má potenciál a jeho modely M-Byte a K-Byte oslovia veľa Európanov. Zvlášť sedan K-Byte je vhodný do mesta aj na dlhé cesty. SUV je v meste nepraktické. SUV sa nakupuje, lebo je to in a tlačí ho marketing po celom svete. Mňa Byton oslovil a budem sa rozhodovať medzi Teslou Y a Bytonom . Ešte príde dovtedy k veľa inováciám. Myslím r 2022.

Pridajte komentár