Byton, ktorý bol založený bývalými manažérmi BMW, Tesly a Nissanu a ktorý bol považovaný za jeden z najnádejnejších čínskych e-mobility startupov, je zdá sa zachránený. A to je dobrá správa aj pre mnohých Európanov, ktorí si rezervovali prvý elektromobil značky – Byton M-Byte.
Nádejný čínsky startup Byton spustil v apríli minulého roka predvýrobu svojho prvého elektromobilu Byton M-Byte. O toto SUV, ktoré svojimi rozmermi stojí niekde medzi Teslami Model Y a Model X, bol/je pritom veľký záujem aj v Európe, o čom svedčí okolo 25 000 rezervácií do apríla 2020.
Stanovená bola aj európska cena základného modelu, a to 45 000 € s DPH. Vstup na trhy v Európe a USA bol naplánovaný zhruba na polovicu minulého roka. Vplyvom pandémie nového koronavírusu však bola čínska elektromobilka v júli 2020 donútená pozastaviť svoje operácie.
Foxconn ako „spasiteľ“
Teraz však prichádza veľká nádej v podobe spolupráce s gigantom v oblasti výroby elektroniky – Foxconn, ktorý je napríklad dvorným dodávateľom Applu a ktorý nedávno oznámil ambiciózne plány v oblasti elektromobility. Byton totiž včera prostredníctvom tlačovej správy informoval, že s Foxconnom podpísal rámcovú dohodu o strategickej spolupráci, ktorej cieľom je urýchliť výrobu prvého modelu Byton M-Byte. Produkcia má pritom začať do 1. štvrťroku 2022.
- Zdroj fotografie: Byton
- Zdroj: Byton
- Zdroj fotografie: Alexander Migl (CC BY-SA 4.0)
„Podľa dohody poskytne Foxconn svoje odborné znalosti v oblasti pokrokových výrobných technológií, skúsenosti s prevádzkovým riadením a bude zdieľať priemyselné zdroje na podporu výroby (elektromobilu) Byton M-Byte“, píše čínsky startup.
Spoločnosti Byton má Foxconn pomôcť investíciou vo výške 200 mil. $, uvádza Bloomberg na základe zdroja, ktorý nechcel byť menovaný kvôli „neverejnej“ povahe tejto informácie.
Zdá sa teda, že elektrické SUV Byton M-Byte s „najväčším displejom na svete použitom v automobile “ je zachránené a v hre zrejme zostáva aj druhý plánovaný model – sedan Byton K-Byte. Informácie o týchto elektromobiloch nájdete v našich predchádzajúcich článkoch: #Byton
- Zdroj: Byton
- Zdroj: Byton
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza gigant Foxconn
Čínsky Byton spustil predvýrobu svojho unikátneho elektromobilu so 48″ displejom
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii
Jeden komentár
Už som o tom čítal na zahraničných portáloch a je to dobrá správa. Byton má potenciál a jeho modely M-Byte a K-Byte oslovia veľa Európanov. Zvlášť sedan K-Byte je vhodný do mesta aj na dlhé cesty. SUV je v meste nepraktické. SUV sa nakupuje, lebo je to in a tlačí ho marketing po celom svete. Mňa Byton oslovil a budem sa rozhodovať medzi Teslou Y a Bytonom . Ešte príde dovtedy k veľa inováciám. Myslím r 2022.