Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku

3

Čínsky automobilový gigant BYD, ktorý je po Tesle druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete, má v Európe obrovské ambície. Chce totiž ovládnuť tunajší trh s elektrickými automobilmi. A k naplneniu tohto cieľa mu má poslúžiť aj aktuálne oznámená továreň v Maďarsku.

Spoločnosť BYD, ktorá aktuálne vyrába už len elektromobily a plug-in hybridy, dominuje predajom automobilov  na domácom čínskom trhu (bez ohľadu na druh pohonu), keď nie až tak dávno v tomto smere predbehla dlhoročných hegemónov – VW a Toyotu.

A zdá sa, že podobné plány má v dlhodobejšom horizonte aj v rámci zahraničných regiónov, vrátane Európy. V auguste spoločnosť BYD vyzvala ďalšie čínske automobilky, aby sa spojili s cieľom „zbúrať staré legendy a vybudovať nové značky svetovej triedy“. Zakladateľ a predseda spoločnosti BYD Wang Chuanfu pritom povedal, že podľa neho už nastal čas pre čínske značky.

Prvá továreň čínskej značky

Na európskom trhu už pôsobí množstvo čínskych značiek a ďalšie sa na starý kontinent chystajú. Žiadna z nich tu však zatiaľ nemá výrobný závod na osobné autá. To sa však bude meniť. Viaceré z nich totiž plánujú európske továrne. A prvou čínskou značkou, ktorá oficiálne potvrdila európsky výrobný závod a zverejnila pritom detaily, je BYD.

Web CarNewsChina informuje, že BYD továreň v Európe oficiálne oznámil prostredníctvom aktuálnej správy na sociálnej sieti WeChat. Dozvedeli sme sa pritom, že továreň vyrastie v Maďarsku, konkrétne v meste Szeged a bude vyrábať elektrické vozidlá.

Ročná produkčná kapacita bude 6-miestna, takže očakávať môžeme minimálne 100 000 vozidiel za rok. U našich južných susedov, kde BYD už vyrába autobusy, pritom vzniknú tisíce pracovných miest. Výstavba továrne má trvať 2 roky.

Veľké ambície v rámci európskeho trhu

Web CnEVpost na základe súvisiacej správy od Financial Times dopĺňa, že BYD postaví továreň v Európe, „aby naplnil svoju ambíciu dominovať európskemu priemyslu elektrických vozidiel do konca tohto desaťročia“. Šéf BYD pre Európu Michael Shu pritom už začiatkom tohto roka uviedol, že sa chcú stať najväčším predajcom elektromobilov na starom kontinente. Spomína pritom 10-% trhový podiel do roku 2030.

Či môže stačiť 10-% trhový podiel na prvé miesto do roku 2030 asi nikto nevie odhadnúť, každopádne európska továreň môže spoločnosti BYD pomôcť aj v kontexte možného zvyšovania ciel EÚ na vozidlá dovážené z Číny či dotačných obmedzení, aké napr. aktuálne zavádza Francúzsko (tamojšie dotácie sa nebudú vzťahovať na autá vyrábané v Číne – odôvodnením je vysoká emisná stopa).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky gigant BYD vstupuje na maďarsky trh s tromi „lacnejšími“ elektromobilmi
Tesla až „smiešne“ zaostáva za BYD v Číne, myslí si slávny investor. Iní oponujú
UBS rozobralo čínsky BYD Seal a porovnalo ho aj s Teslou Model 3
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Veľké plány BYD, ale kto vie, čo sa všetko do roku 2030 nielen v EU, ale v celom svete do 2030 „zomelie“! Pre teraz aspoň šťastné a vesele Vianoce tým, co si to zaslúžia! 🙂

Pridajte komentár