Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu

2

Ako už vieme, 2. najväčší výrobca áut do zásuvky na svete, čínsky koncern BYD, chystá expanziu do Európy. Prvým osobným elektromobilom, ktorý sa pritom dostane na starý kontinent, bude model BYD Tang EV so špeciálnou batériou Blade. Jeho predaj začne v Nórsku, kde bol už aj oficiálne predstavený.

Automobilový koncern BYD informoval, že to Európy spočiatku privezie SUVTang EV, dodávky, 7,5 a 19-tonové nákladiaky či terminálový traktor. Ide pritom o vozidlá s čisto elektrickým pohonom. Dočkáme sa tiež elektrického sedanu BYD Han EV, ktorý svojimi rozmermi spadá do rovnakého segmentu ako Tesla Model S.

No a pred pár dňami BYD v rámci nórskeho trhu oficiálne predstavil elektrické SUV strednej triedy – Tang EV. Pri tejto príležitosti uviedol, že dostupná bude „vyššia“ verzia s pohonom oboch náprav a najnovší modelový variant, ktorý sa začne vyrábať v novembri. Prvé dodávky do Nórska sa pritom očakávajú v januári budúceho roka.

BYD tiež oznámil partnera, ktorý bude v Nórsku zabezpečovať predaj, servis a náhradné diely, a to aj pre ich ďalšie elektrické modely. Je ním spoločnosť RSA s 80-ročnou tradíciou, ktorá v tejto krajine prevádzkuje sieť 20 automobilových dílerstiev.

Čínsky gigant pri predstavení vozidla upozornil aj na úplne novú „in-house“ batériu BYD Blade, ktorá má definovať novú úroveň bezpečnosti v priemysle. Okrem extrémnej odolnosti je tiež charakteristická lítium-železo-fosfátovými batériovými článkami (LFP / LiFePO4), ktoré sa vkladajú do batériového bloku v 1-článkových radoch. Tým sa podľa BYD zvýšila efektívnosť využitia priestoru o 50 %.

Možné špecifikácie

BYD žiaľ neprezentoval žiadne konkrétne špecifikácie „nórskeho“ modelu, a tak si musíme pomôcť údajmi, ktoré sa vzťahujú na model s pohonom oboch náprav (Tang EV600), ktorý sa predáva na domácom čínskom trhu. Ten disponuje rozmermi 4 870 × 1 950 × 1 725 mm (dĺžka × šírka × výška) a rázvorom 2 819 mm. Pre porovnanie, Tesla Model Y ponúka rozmery 4 751 × 1 921 × 1 624 mm a rázvor 2 890 mm.

Batéria operuje s kapacitou 82,8 kWh, ktorá má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd 520 km, a to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Takže v rámci „európskeho štandardu“ WLTP to bude určite menej. Z 30 na 80 % kapacity sa nabije za 30 min. Výkon dosahuje 360 kW, vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za cca 4,5 s.

Cena európskej verzie zatiaľ stanovená nebola. V Číne sa „štvorkolka“ predáva v prepočte za cca 37 500 až 46 500 € po tamojších dotáciách.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
Čínske elektromobily sú pre Európu hrozbou, varuje predseda Renaultu
BYD uvádza na trh batériu „Blade“, ktorá nie je horľavá ani explozívna

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár