Čínska automobilka BYD, ktorá je druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete a spolu s Teslou lídrom v oblasti elektromobility, predstavila na nemeckom veľtrhu elektrické SUV strednej triedy SUV BYD Seal U a tiež zverejnila európske ceny príbuzného sedanu Seal.
BYD Seal U
Spoločnosť BYD vystavovala na nemeckom veľtrhu IAA Mobility 2023 svoje elektromobily pre európsky trh. Medzi nimi aj novinku BYD Seal U, ktorá je niečo ako SUV variant už známeho sedanu Seal. Medzi týmito modelmi je pritom podobný vzťah ako v prípade Tesiel 3 a Y, ktoré patria do rovnakých segmentov.
BYD aktuálne odhalil, že „európsky“ model Seal U má rozmery 4 785 x 1 890 x 1 668 mm (dĺžka x šírka x výška) a na strednú triedu prekvapivo malý rázvor 2 765 mm. Spoznali sme aj objem batožinového priestoru, a to 552 l, resp. 1 440 l po sklopení zadného radu sedadiel.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Neprekvapí, že aj BYD Seal U používa LFP batériu „BYD Blade“. Tá má v prípade tohto modelu kapacitu 71,8 alebo 87 kWh. Čo sa týka dojazdu, BYD spomína 500 km, čo zrejme platí pri kapacitne väčšej batérií kombinovanej so 160-kW elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Pravdepodobne môžeme očakávať aj výkonnejšiu verziu s pohonom oboch náprav. Na ďalšie informacie ohľadom európskej verzie modelu si ale budeme musieť počkať, keďže tie budú podľa BYD zverejnené bližšie k termínu uvedenia vozidla na trh (budúci rok).
BYD Seal
Dostatok informácií je však už o „európskej“ verzii súrodeneckého sedanu strednej triedy BYD Seal, v prípade ktorého sme aktuálne spoznali aj európske ceny. BYD už skôr prezradil, že na starom kontinente budú dostupné verzie s pohonom zadných kolies (RWD) aj všetkých kolies (AWD).
Variant RWD ponúkne výkon 230 kW a verzia AWD až 390 kW. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s, resp. 3,8 s. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 180 km/h. A obe verzie budú vybavené batériou BYD Blade s chémiou LFP a kapacitou 82,5 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 570 km (WLTP), resp. 520 km (WLTP).
- BYD Seal. Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Čo sa týka nabíjania, maximálny podporovaný výkon je 150 kW a nabitie z 30 na 80 % trvá 26 min. 3-fázová palubná nabíjačka má max. výkon 11 kW. V štandarde tiež nájdeme tepelné čerpadlo a funkciu obojsmerného nabíjania V2L s max. výkonom 3 kW.
Známe sú samozrejme aj rozmery, a to 4 800 x 1 875 x 1 460 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 920 mm. Štandardný batožinový priestor má objem 402 l a v rámci predného „frunku“ nájdeme ďalších 53 l.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Ako sme už avizivali, BYD aktuálne prezradil ceny modelu Seal pre prvé európske trhy. Napr. v Belgicku tento model stojí od 46 990 € (RWD), resp. od 51 990 € (AWD). A to sú podobné ceny ako v prípade modernizovanej Tesly Model 3 na tamojšom trhu. Takže sa zdá, že to nebude mať tento model v Európe ľahké. Prvé dodávky sú naplánované na 4. kvartál tohto roku.
Zdroje: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický kompakt BYD Dolphin dostal európske cenovky
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €
ODBER NOVINIEK
11 komentárov
Rád si počkám, a to asi aj mnohí iní, na súboj s TESLOU! Mňa však oveľa viac zaujal menší BYD e2. Mám však obavu, s akou cenou by bol, resp. bude predávaný v Európe ….
Pekné auto.
V Číne za 25000EUR. Pri vyššom priemernom plate ako na Slovensku.
Čo dodať, EÚ má úplne inú výkonnosť ekonomiky.
Preto môžeme do dôchodku v 65-ke, odpredať banke nehnuteľnosť, ktorú som banke celý život splácal, a vodičák už tiež po 65-ke nebude preto potrebný.
A Číňania do dôchodku v 55-ke, autá za polovičné ceny, potraviny ani nehovorím.
Skrátka, dosiahnli sme vyspelý západ…
Pozor! My sme stále z „Východu Európy“! A po voľbách bude ešte horšie! Niet toho, čo by náš malý štát viedol k akej-takej prosperite! Politici myslia len na svoje „korytá a egá“ !
To nič nemení na tom, že sú autá i elektroautá v Európe predražené, a pre nás z „Východu Európy“ potom dvojnásobne!
P.S. Asi by sa nik z Európy kvôli tomu, čo uvádzaš ako výhody Číňanov, do Číny nepresťahoval! Nám ešte dlho lepšie nebude ….
Ale výkričníkov mame viac ako dosť !!!!!!!! Však?
Výkričníkov nikdy nie je dosť, tak nekrič! ……
Pozor !! Sleduj co sa na ukor ekonomiky, deje s klimou v chine. V Juli ich postihlo sucho,zaplavy,tornado aj zemetrasenie a opakuje sa to tam castejsie a nie len v chine.
Ekonomicky rast = ekologicky kolaps
Novy ekonomicky system tu:
„…youtu.be/A_bzn5b0tzs?si=laekg0oasGNK77Ch…“
Peace 🙂
POZOR !!!
Čína s tým robí veľa, od dôb ópiovej vojny sa hodne posunula.
Pozri napr. „GreatGreen Wall China“
Zato my sa bojíme povedať, že cisár je nahý…
Az budes mat 65 mozes sa s EU dochodkom tam prestahovat do lacneho Cinskeho domova dochodcov a budes sa mat ako kral. 🙂
V každom prípade by som sa radšej „priklonil“ k Tesle…
Aj ja, Číňania kopírujú Teslu, lepšie je kúpiť si originál.
JD, našťastie máš tú voľbu, ak máš prachy, trochu času a chuť na cestu do prístavu, tuším v Holandsku. 🙂 ….