Konkurenti Tesiel 3 a Y od čínskeho BYD sa chystajú do EÚ. Známe sú aj prvé ceny

11

Čínska automobilka BYD, ktorá je druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete a spolu s Teslou lídrom v oblasti elektromobility, predstavila na nemeckom veľtrhu elektrické SUV strednej triedy SUV BYD Seal U a tiež zverejnila európske ceny príbuzného sedanu Seal.

BYD Seal U

Spoločnosť BYD vystavovala na nemeckom veľtrhu IAA Mobility 2023 svoje elektromobily pre európsky trh. Medzi nimi aj novinku BYD Seal U, ktorá je niečo ako SUV variant už známeho sedanu Seal. Medzi týmito modelmi je pritom podobný vzťah ako v prípade Tesiel 3 a Y, ktoré patria do rovnakých segmentov.

BYD aktuálne odhalil, že „európsky“ model Seal U má rozmery 4 785 x 1 890 x 1 668 mm (dĺžka x šírka x výška) a na strednú triedu prekvapivo malý rázvor 2 765 mm. Spoznali sme aj objem batožinového priestoru, a to 552 l, resp. 1 440 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Neprekvapí, že aj BYD Seal U používa LFP batériu „BYD Blade“. Tá má v prípade tohto modelu kapacitu 71,8 alebo 87 kWh. Čo sa týka dojazdu, BYD spomína 500 km, čo zrejme platí pri kapacitne väčšej batérií kombinovanej so 160-kW elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu.

Pravdepodobne môžeme očakávať aj výkonnejšiu verziu s pohonom oboch náprav. Na ďalšie informacie ohľadom európskej verzie modelu si ale budeme musieť počkať, keďže tie budú podľa BYD zverejnené bližšie k termínu uvedenia vozidla na trh (budúci rok).

BYD Seal

Dostatok informácií je však už o „európskej“ verzii súrodeneckého sedanu strednej triedy BYD Seal, v prípade ktorého sme aktuálne spoznali aj európske ceny. BYD už skôr prezradil, že na starom kontinente budú dostupné verzie s pohonom zadných kolies (RWD) aj všetkých kolies (AWD).

Variant RWD ponúkne výkon 230 kW a verzia AWD až 390 kW. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s, resp. 3,8 s. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 180 km/h. A obe verzie budú vybavené batériou BYD Blade s chémiou LFP a kapacitou 82,5 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 570 km (WLTP), resp. 520 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania, maximálny podporovaný výkon je 150 kW a nabitie z 30 na 80 % trvá 26 min. 3-fázová palubná nabíjačka má max. výkon 11 kW. V štandarde tiež nájdeme tepelné čerpadlo a funkciu obojsmerného nabíjania V2L s max. výkonom 3 kW.

Známe sú samozrejme aj rozmery, a to 4 800 x 1 875 x 1 460 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 920 mm. Štandardný batožinový priestor má objem 402 l a v rámci predného „frunku“ nájdeme ďalších 53 l.

Ako sme už avizivali, BYD aktuálne prezradil ceny modelu Seal pre prvé európske trhy. Napr. v Belgicku tento model stojí od 46 990 € (RWD), resp. od 51 990 € (AWD). A to sú podobné ceny ako v prípade modernizovanej Tesly Model 3 na tamojšom trhu. Takže sa zdá, že to nebude mať tento model v Európe ľahké. Prvé dodávky sú naplánované na 4. kvartál tohto roku.

Zdroje: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický kompakt BYD Dolphin dostal európske cenovky
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Rád si počkám, a to asi aj mnohí iní, na súboj s TESLOU! Mňa však oveľa viac zaujal menší BYD e2. Mám však obavu, s akou cenou by bol, resp. bude predávaný v Európe ….

  2. Pekné auto.
    V Číne za 25000EUR. Pri vyššom priemernom plate ako na Slovensku.
    Čo dodať, EÚ má úplne inú výkonnosť ekonomiky.
    Preto môžeme do dôchodku v 65-ke, odpredať banke nehnuteľnosť, ktorú som banke celý život splácal, a vodičák už tiež po 65-ke nebude preto potrebný.
    A Číňania do dôchodku v 55-ke, autá za polovičné ceny, potraviny ani nehovorím.
    Skrátka, dosiahnli sme vyspelý západ…

    • Pozor! My sme stále z „Východu Európy“! A po voľbách bude ešte horšie! Niet toho, čo by náš malý štát viedol k akej-takej prosperite! Politici myslia len na svoje „korytá a egá“ !

      To nič nemení na tom, že sú autá i elektroautá v Európe predražené, a pre nás z „Východu Európy“ potom dvojnásobne!

      P.S. Asi by sa nik z Európy kvôli tomu, čo uvádzaš ako výhody Číňanov, do Číny nepresťahoval! Nám ešte dlho lepšie nebude ….

      • Pozor !! Sleduj co sa na ukor ekonomiky, deje s klimou v chine. V Juli ich postihlo sucho,zaplavy,tornado aj zemetrasenie a opakuje sa to tam castejsie a nie len v chine.

        Ekonomicky rast = ekologicky kolaps

        Novy ekonomicky system tu:

        „…youtu.be/A_bzn5b0tzs?si=laekg0oasGNK77Ch…“

        Peace 🙂

        • POZOR !!!
          Čína s tým robí veľa, od dôb ópiovej vojny sa hodne posunula.
          Pozri napr. „GreatGreen Wall China“
          Zato my sa bojíme povedať, že cisár je nahý…

Pridajte komentár