Najlacnejšie elektromobily od BYD sú po aktualizácii ešte lacnejšie

10

Najväčšia čínska automobilka, ktorá pôsobí aj na európskom trhu, pokračuje v aktualizovaní a zlacňovaní svojich elektromobilov. A aktuálne sa to týka aj najlacnejších modelov BYD Seagull a BYD e2. Minimálne jeden z týchto modelov pritom zrejme smeruje aj do Európy.

„Cenová vojna“ spoločnosti BYD je zdá sa v plnom prúde a aktuálne zasiahla už tak cenovo dostupné elektromobily BYD Seagull a BYD e2, informovali weby CarNewsChina a CnEVpost. Tieto modely sú pritom ďalšími elektromobilmi z portfólia BYD, ktoré prešli aktualizáciou a znížením cien.

BYD e2

Kompaktný hatchback BYD e2, ktorý má zdá sa o niečo vyššiu svetlú výšku ako je bežné, vyrástol na dedikovanej platforme pre elektromobily e-Platform 3.0, ktorá zahŕňa aj vysoko integrovaný pohonný systém 8 v 1.

Ponúka rozmery 4 260 x 1 760 x 1 530 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 610 mm, výkon 70 kW, krútiaci moment 180 Nm, LFP batériu BYD Blade s kapacitou 43,2 kWh, dojazd 405 km (CLTC) a ak sa po aktualizácii nezmenili nasledujúce veci, tak aj zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 4,9 s, max. podporovaný nabíjací výkon 40 kW, nabitie z 30 na 80 % za 30 min či palubnú nabíjačku s výkonom 6,6 kW.

byd e2 interier

Zdroj: BYD

V štandarde pritom nájdeme napr. tepelné čerpadlo, klimatizáciu, „NFC kľúč“, displeje s uhlopriečkou 8,8 a 10,1 palca, hlasové ovládanie a zrejme aj funkciu obojsmerného nabíjania V2L s maximálnym výkon 3,3 kW. A tento model sa po novom na domácom čínskom trhu predáva za cenu od 89 800 RMB (cca 11 400 €), čo je o cca 13 % menej ako v prípade pôvodného modelu.

BYD Seagull

BYD má v ponuke ešte lacnejší elektromobil ako model e2, a to menší hatchback BYD Seagull, ktorý by mal smerovať aj na európsky trh. A to pod menom BYD Dolphin Mini. Aj jeho aktualizácia pritom priniesla zlacnenie, aj keď nie také významné ako v prípade modelu e2, informovali weby CarNewsChina a CnEVpost.

byd seagull

Zdroj: BYD

BYD Seagull, ktorého základ takisto tvorí dedikovaná e-platforma „e-Platform 3.0″ ponúka rozmery 3 780 x 1 715 x 1 540 x 2 500 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), výkon 55 kW, krútiaci moment 135 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 4,9 s, LFP batériu BYD Blade s kapacitou 30 a 39 kWh či dojazd 305 a 405 km (CLTC).

V štandarde nájdeme napr. 10,1“ centrálny dotykový displej, hlasové ovládanie, integrovaný Bluetooth a NFC „kľúč“, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, 4 airbagy, ESP či EPB. Cena tohto modelu sa po novom na domácom čínskom trhu pohybuje v rozmedzí 69 800 až 85 800 RMB (cca 8 900 až 10 900 €), čo je v prípade základnej verzie o 4 000 RMB (cca 500 €), resp. o vyše 5 % menej ako v prípade pôvodného modelu.

byd seagull interier

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD útočí lacnými e-sedanmi na spaľováky od VW či Toyoty
BYD Seagull s domácou cenou cca 10 000 € zrejme mieri aj do EÚ
BYD má zaútočiť na spaľováky aj novou lacnejšou e-platformou a „oslobodiť“ e-autá
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Čo na to povie taký nemecký Wolsvagen ,kde najlacnejšie auto je o – 20 tisíc eur drahšie . No čo ,zavolá svojim do EU -parlamentu a objavý sa clo a v reále bude cena vyššia ako nemecké autá. Tak sa presadzujú zásady volného trhu v EU. Pokial šli na odbyt nemecké autá v Číne ,tak to bolo v poriadku ale naopak ,to je ohrozenie europskeho trhu a zamestnanosti a atd….Dokedy bude platiť anglosaský pohlad na zásady volného trhu ?? Moja odpoveď – pokial sa anglosaský svetový diktát neskončí -nerozpadne , tak ako kedysi nekonečné velká Rímska ríša – ktorú mi silne pripomína súčasný Brusel -kde spodný plat europoslanca je 15-tisíc eur ! Preto tam v skutočnosti nepoznajú reálny pohľad na život bežného občana EU !A tam bude aj príčina rozpadu !

    • Zas nezabúdaj na to, že v Číne tiež moc zásady voľného trhu neplatia, keď sú elektromobily dotované vládou, príp. sú rovno rovno vyrábané v štátnom podniku (toto aspoň neplatí pre BYD). A ak chces porovnávať cenu VW s čínskymi elektromobilmi, tak porovnávaj cenu VW v Číne – tam nie je ten rozdiel 20 tisíc.

      Súhlasím, že Európske automobilky sú nenažrané a začali zo zlého konca s vidinou veľkého zisku (drahšie, väčšie modely, SUV), ale práve trh ich núti upravovať svoje „chúťky“ a sú nútení prísť aj s modelmi, ktoré budú určené pre ľudí, nie pre automobilky.

      A keď budú čínske automobilky vyrábať kvalitné autá, tak im nejaké sankcie, ktoré akurát vyrovnajú ceny štátnych dotácií, neublížia – aspoň budú mať automobilky podobné podmienky a ľudia rozhodnú, kto vyhrá. Keď číňania privezú do Európy lacné a kvalitné automobily, ktorým „staré“ automobilky nebudú vedieť konkurovať, tak budiž, samé si za to môžu.

      Ešte jednu poznámku by som mal – elektromobily určené pre čínsky trh a európsky sú rozdielne, aj keď sú to rovnaké modely. EU má prísnejšie normy. Mal by už konečne niekto spraviť štúdiu – rozobrať čínsky elektromobil v číne a v Európe a porovnať náklady, nech sa potvrdia alebo ukončia neustále špekulácie o cene.

      • Suhlasim s tym, ze dodatocne zdanenie asi nezabrani prieniku cinskych „low cost“ ev do europy. Podla dostupnych informacii to ma byt 10%. V sucastnosti sa cinske ev-cka a hybridy zdanuju 4% a spalovaky 10%. Europske automobilky nemaju cim konkurovat, resp. tento segment dlhodobo posuvaju niekam k roku 2030.

  2. BYD e2 ma zaujal už po jeho uvedení na trh. Je to auto veľkosti Golfa, klasický vzhľad za dobrú cenu, dostatočne veľké aj pre „skromnejšiu“ rodinu s deťmi. Seagull je už príliš malý na masovú elektromobilizáciu!

    P.S. Nesmieme zabudnúť, že sa 04.03.2024 zreálnil oficiálny ekologický pohľad EU na „zero emmision“ elektromobilov. Nesmieme predsa žiť v klamstve či ilúzii, že princezny „nekadia“! 🙂

    • Dovolím si oponovať, na masívnu elektrifikáciu sú vhodné práve malé autá, trojkolky a skútre, dokonca s výmenou batérií pre mestské použitie. V Ázii a Afrike sa to stáva defacto štandardom. V EU sú na to tiež vhodné podmienky, ale akosi nestíhame…

      • Dovolím si oponovať, tie“malé autá“, trojkolky a skútre možno v Afrike, Indii a Číne, ale nie v EU. V EU považujem ja za malé auto „univerzál“ práve veľkosť GOLF/BYD e2. Nechcem sa hádať „do krvi“, čas ukáže! 🙂

  3. U nás je auto statusom. V meste jazdí čoraz viac zázrakov ako SUV sport, predsa musím ukázať, že na to mám. Takže tieto miniautíčka sú len pre chudobných ako 2-3 auto. Lebo pani podnikateľová by sa hanbila na nich priviesť deti do školy.

    • Keď mohutne nastúpili veľké SUV, tiež som si uvedomil, že sa stali vecou prestíže pre bohatých a hrubokrkých! Až keď som sa po rokoch rozhodoval ako kombičkár vyššej postavy, aké auto si kúpim, rozhodol som sa pre rozumné SUV, ktoré je pre mňa teraz, tak ako pre inych, kombičko na mieru! Snažím sa pri tom jazdiť ekonomicky, a tým aj ako-tak ekologicky! Minimalizujem a triedim moje odpady, fandím elektomobilite, ktorá raz bude skutočne ekologickejšia, a dúfam, že sa ľudstvo polepší a prežije! 🙂

Pridajte komentár