BYD predstavil svoje cenovo dostupné elektro-SUV Atto 2 pre Európu

3

Konečne je to oficiálne, BYD Atto 2 onedlho príde na európsky trh. Najväčšia čínska automobilka predstavila na autosalóne v Bruseli európsku verziu svojho najlacnejšieho elektrického SUV podobnej veľkosti ako Hyundai Kona či Kia EV3 a uviedla, že do predaja vstúpi budúci mesiac.

Po viacerých neoficiálnych správach dnes už vieme, že najväčší výrobca áut do zásuvky a druhý najväčší výrobca elektromobilov na svete uvedie svoj úspešný model Yuan Up na európsky trh. A to pod menom BYD Atto 2. Číňania pritom uvádzajú, že je to ich najlacnejšie SUV pre Európu. A dodávajú, že je pre zákazníkov požadujúcich svetlú výšku SUV-čka, mestskú využiteľnosť a cenovú dostupnosť.

BYD Atto 2 – špecifikácie

BYD Atto 2 sa rozmermi 4 310 x 1 830 x 1 675 x 2 620 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) radí do v Európe najžiadanejšieho segmentu, teda medzi SUV segmentu B (tzv. „subkompakty“). Má pritom podobnú veľkosť ako modely Hyundai Kona a Kia EV3.

Objem batožinového priestoru vozidla má na svoju triedu veľmi slušných 400 l. Pre zaujímavosť uvádzame, že je to o 70 l viac ako v prípade včera predstaveného liftbacku strednej triedy Mazda 6e. Na rozdiel do Mazdy však žiaľ nemá predný „frunk.“ Po sklopení zadného radu sedadiel vzrastie batožinový priestor na 1 340 l, pričom BYD spomína rovnú podlahu.

BYD Atto 2 vyrástol na už dobre známej dedikovanej platforme navrhnutej špeciálne pre elektromobily e-Platform 3.0. Číňania uvádzajú, že svoje LFP batérie Blade integrovali do vozidla spôsobom „Cell-to Body“, čo má byť svetový unikát v rámci tohto segmentu vozidiel. A to okrem iného prináša lepšiu využiteľnosť priestoru či vysokú tuhosť karosérie.

2 verzie

V Európe budú dostupné 2 verzie elektromobilu Atto 2. Na začiatok to bude verzia, ktorá sa v domácej Číne predáva ako vyššie postavená. Tá podľa aktuálnej tlačovej správy od BYD ponúkne pohon prednej nápravy, výkon 130 kW, batériu s kapacitou 45,1 kWh a dojazd 312 km (WLTP). A špecifikácie čínskej verzie naznačujú, že ďalej môžeme očakávať krútiaci moment 290 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 s či nabitie z 30 na 80 % za 30 min.

Druhá európska verzia bude mať rovnaký základ ako úvodná, avšak ponúkne kapacitne väčšiu batériu. A to je novinka, keďže čínska verzia je dostupná s 32 a 45-kWh batériou. Kapacitu väčšej batérie ani dojazd, ktorý zabezpečí, však BYD aktuálne neprezradil. Stať sa tak má v najbližších týždňoch.

A zatiaľ nepoznáme ani európske ceny. V Číne sa verzia, ktorá príde na európsky trh ako prvá, predáva po prepočte za cca 14 400 €. Na základe doterajších skúseností je jasné, že v Európe sa model výrazne predraží. Budeme dúfať, že menej ako dvojnásobne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky BYD má konkurenta aj pre elektromobily ako Škoda Enyaq a VW ID.4
„Najmenšie a najlacnejšie 7-miestne elektro-SUV“ už má prvé cenníky
Elektromobil Ford Puma Gen-E sa v SR zmestí pod 30 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár