BMW i5 má slovenské ceny. V základe je podstatne lacnejšie ako Tesla Model S, ale…

11

BMW i5 bolo predstavené pred pár dňami a aktuálne ho už nájdeme aj v slovenskom konfigurátore. Ceny môžu na prvý pohľad vzbudzovať dojem, že bavorská novinka je podstatne lacnejšia ako klasika tohto segmentu – Tesla Model S. V skutočnosti však rozdiel nemusí byť veľký, ak porovnávame porovnateľné.

BMW rozšíri modelom i5 segment elektrických sedanov vyššej strednej triedy, ktorý založila Tesla svojím Modelom S. A keďže už poznáme základné špecifikácie, vrátane slovenských cien, môžeme urobiť krátke porovnanie týchto modelov.

Rozmerovo sa oba modely zásadnejšie nelíšia. BMW i5 disponuje rozmermi 5 060 x 1 900 x 1 515 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 995 mm, v prípade Tesly Model S je to 4 979 x 1 964 x 1 445 mm a 2 960 mm.

Základné verzie

Čo sa týka verzií, obaja výrobcovia ponúkajú základnú verziu s vyšším dojazdom a špičkovú verziu zameranú na výkon. Základná verzia BMW i5 nesie označenie eDrive40 a ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 430 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 s, maximálnu rýchlosť 193 km/h, batériu s kapacitou 81,2 kWh, dojazd „477 – 582 km“ (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za 30 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (22 kW za príplatok).

Tesla Model S („Dual Motor“) disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 500 kW (krútiaci moment nie je známy), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,2 s, maximálnou rýchlosťou 250 km/h, batériou s kapacitou cca 100 kWh, dojazdom 634 km / 723 km WLTP (homologovaný dojazd na príplatkových 21″ kolesách / odhadovaný dojazd na 19″ štandardných kolesách), maximálnym nabíjacím výkonom 250 kW, nabíjaním, ktoré má podľa Tesly za 15 min zabezpečiť dojazd 322 km a palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Top verzie

Top verzia BMW i5 nesie označenie i5 M60 xDrive a ponúka pohon oboch náprav, výkon 442 kW, max. krútiaci moment 820 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s, maximálnu rýchlosť 230 km/h, batériu s kapacitou 81,2 kWh, dojazd „455 – 516“ (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za 30 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (22 kW za príplatok).

bmw i5

Zdroj: BMW

Vrcholná Tesla Model S Plaid („Tri Motor“) disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 761 kW (krútiaci moment nie je známy), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 s, maximálnou rýchlosťou 282 / 322 km/h (s príplatkovým packetom), batériou s kapacitou cca 100 kWh, dojazdom 600 km / 695 km WLTP (homologovaný dojazd na príplatkových 21″ kolesách / odhadovaný dojazd na 19″ štandardných kolesách), maximálnym nabíjacím výkonom 250 kW, nabíjaním, ktoré má podľa Tesly za 15 min zabezpečiť dojazd 322 km a palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Ceny

Čo sa týka cien, BMW i5 eDrive40 začína na Slovensku na cene 71 360 €, verzia M60 xDrive vyjde od 100 310 €. V konfigurátore Tesly pre SR je cena modelov S a S Plaid 107 000 €, resp. 137 000 €, vrátane DPH a ďalších poplatkov.

Na prvý pohľad sa tak môže zdať, že BMW i5 je podstatne lacnejšie. Treba si však uvedomiť, že základná Tesla Model S je z hľadiska parametrov lepšia ako top verzia BMW i5. Ak máme teda porovnávať tieto 2 vozidlá, tak na základe verzií i5 M60 xDrive a Model S („Dual Motor“).

A samozrejme netreba zabúdať, že elektromobily Tesla disponujú takmer všetkou dostupnou výbavou v štandarde, kým v prípade BMW bude s najväčšou pravdepodobnosťou väčšina dostupnej výbavy za príplatok. Takže v tomto kontexte nebude cenový rozdiel zrejme ani zďaleka taký, ako sa môže zdať na prvý pohľad.

A na záver dodávame, že liftback Tesla Model S je podstatne praktickejším vozidlom z hľadiska batožinového priestoru, keďže disponuje celkovým objemom 793 l (vrátane predného „kufra“), kým v prípade klasického sedanu BMW i5, ktorý nie je dedikovaným elektromobilom, to je 490 l.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh
Tesla Model S Plaid je inovatívnym autom úplne novej generácie, ukazuje reverzné inžinierstvo Sandyho Munra

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Výkon nie je všetko, za rovnakú cenu radšej slabšiu i5ku s menším odjazdom ako nedorobeny Model S, ktorý kvalitou spracovania je to najhoršie od Tesly. Jazdné vlastnosti a prípadná budúca zostatková hodnota BMW i5 budú výrazne lepšie ako pri Tesla Model S, ktorá je na trhu už viac ako 10 rokov.

      • Myslíte? Realita je diametrálne odlišná 🙂

        „…youtube.com/watch?v=3daQ2HSg5pg…“

        A takýchto videí je plný internet.

        Americká produkcia Tesly je tragédia z hľadiska dielenského spracovania.

  2. Srandičky, srandičky, kolegovia, ale „národ“ sa na niečom voziť musí, a Tesla a BMW nie je auto do každej rodiny!

    P.S. BMW je „živočíšne“ viac auto ako Tesla! Nenahradia to ani prebytočné kW a elektronika Tesly! Kto na auto má tých 100 až 150 tis., môže sa slobodne rozhodnúť ! 🙂

  3. JUDr, MUDr, MVDr, PaeDr on

    Tu chce iba ukázať BMW ako si nepustí svojich milionárikov z košiara ku konkurencii len tak, aj keď to nebude mať parametre ako Tesla, vozenie bude na úplne inej úrovni, a starí menejžeri sa predsa nechcú voziť v niečom čo nie je Uber auto

Pridajte komentár