Batéria s nabitím za cca 1,5 minúty má byť skutočnosťou, ale…

10

Nemecká spoločnosť Hofer powertrain s vyše 40-ročnou tradíciou prostredníctvom tlačovej správy oznámila, že vyvinula batériu BlueFire pre závodné elektromobily, ktorá sa z 5 na 85 % nabije za menej ako 90 sekúnd.

Mnohí vývojári sľubujú extrémne rýchlo nabíjateľné batérie, ktoré vymažú časový rozdiel medzi nabíjaním elektromobilov a tankovaním spaľovákov. Zdá sa pritom, že spoločnosť Hofer powertrain, ktorej väčšinovým vlastníkom je nemecký koncern ElringKlinger, sa snaží takúto batériu komercionalizovať.

Hofer powertrain uvádza, že to, čo v roku 2019 začalo ako výskumný a vývojový projekt, sa pretavilo do prelomovej inovácie v oblasti „FlashCharge“ nabíjania pre „šprintérske a vytrvalostné e-motoršporty“.

Batériové články BlueFire od Hofer powertrain majú byť mimoriadne bezpečné, vysoko výkonné a stabilita cyklu má byť extrémne vysoká. Čo sa týka chémie, ide o LTO (lítium-titán-oxid). Podľa výrobcu je táto chémia mimoriadne vhodná pre aplikácie, ktoré vyžadujú rýchle vybíjanie a nabíjanie s vysokými nabíjacími prúdmi.

Podpora MCS

V prípade batérií BlueFire hovorí Hofer powertrain o neuveriteľnom nabíjacom výkone 3,75 MW (3 750 kW), čo je 15-násobok toho, čo zvládnu súčasné vysokokapacitné batérie elektromobilov Tesla. Využíva sa pritom nový nabíjací štandard MCS (Megawatt Charging System), za ktorým stojí asociácia CharIN a ktorý bol navrhnutý najmä pre ťažkú nákladnú dopravu.

Hofer powertrain tiež uvádza, že v rámci pilotného projektu sa ukázalo, že ich batéria je ideálna pre 24-hod vytrvalostné preteky športových vozidiel, ktoré vyžadujú extrémne krátku dobu nabíjania. Technológia sa však má dať variabilne škálovať, aby vyhovovala rôznym aplikáciám.

Nemecká spoločnosť má podľa vlastných slov v tejto dobe viesť prvé diskusie so zainteresovanými stranami a investormi. Svoje batérie BlueFire pritom aj naďalej zdokonaľuje. Zameriava sa hlavne na zvýšenie energetickej hustoty, vrátane zníženia hmotnosti batériových článkov.

bateria bluefire

Zdroj: Hofer powertrain

Nuž, uvidíme. Otázok je mnoho. Napr. ohľadom životnosti, nákladov či škálovania. Každá masová technológia však nejako začínala, pričom viaceré technológie z motoršportu sa napokon dostali aj do „civilných“ vozidiel. Na druhej strane, história mnohokrát ukázala, že v prípade podobných sľubovaných „zázračných“ technológií treba pre istotu krotiť očakávania.

Zdroj: Hofer powertrain

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Revolučné 5-minútové“ batérie od StoreDot testuje 15 svetových automobiliek
Ultra-rýchle nabíjanie elektromobilov má priniesť batériový „vodný kúpeľ“
Švajčiari sľubujú batériu, ktorá sa nabije za 72 až 150 sekúnd vďaka ultrakondenzátorom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. „treba pre istotu krotiť očakávania“ – správny záver. Až to budú hodnotiť renomovaní novinári a potvrdia to, potom to bude to „pravé orechové“.
    Ináč si každý môže kamkoľvek napísať, čo chce.
    Naríklad – prečo sa baviť o „neuveriteľnom nabíjacom výkone 3,75 MW“, keď je možné si napísať trebárs o neuveriteľnom nabíjacom výkone 37,5 MW, prípadne 250 MW…

  2. Čo už vám úplne j… za 1,5 minúty sa nedá ani načerpať plná nádrž benzínu alebo nafty aj keď ano nech my povedia pani konštruktér koľko cyklov vydzy taka baleria lebo keď budu musieť kúpiť novu batériu ta stojí viac ako celom nové auto na fosílne palivo

  3. Neviem ako ostatní, ale ja počítam takto: 3750 kW : 60 min. x 1,5 min. => max. 93,75 kWh veľkosť batérie/ uloženej energie! Elektróny dokážu tiecť rýchlejšie ako benzín a nafta! Hlavný problém je to „ukladanie“ energie v batérie, aby sa nerozpadla alebo nezhorela !!! Ak sa športiaky budú nabíjať o 100 kW za 2 min. a civilné za 15 – 20 min., aj to by bol veľká pokrok! No nie?! Tak ich nechajme, nech sa predvedú! Ako hovoria odborníci, „keci končia keď sa odostelie“! 🙂

Pridajte komentár