Batéria od 24M pre dojazd až 1 600 km vraj môže byť dostupná na testovanie už onedlho

11

Spoločnosť 24M, ktorá vnikla ako spinout prestížnej americkej výskumnej univerzity MIT, už skôr zaujala vývojom monočlánkovej li-metal batérie, o ktorej tvrdí, že elektromobilom zabezpečí dojazd až 1 600 km. A aktuálne hovorí, že už pomerne onedlho by mohli byť jej batériové technológie k dispozícii pre automobilky na testovanie.

Spoločnosť 24M poskytla pred pár dňami rozhovor pre portál FastCompany, vďaka čomu sa dozvedáme novinky ohľadom batérie pre elektromobily, ktorá podľa vývojára spája viacero špeciálnych technológií, aby sa zabezpečili extra dojazd a bezpečnosť.

Technologický trojlístok

Ako sme už skôr informovali, trojlístok technológií, ktorý má podľa 24M priniesť elektromobilom dojazd až 1 600 km na jedno nabitie, skompletizovala v februári technológia Eternalyte. Ide pritom o elektrolyt, ktorý podľa vývojárov zvyšuje bezpečnosť, energetickú hustotu a zároveň aj životnosť li-metal batérie.

Technológia 24M ETOP významne prispieva k zvýšeniu energetickej hustoty. A to tým, že eliminuje množstvo malých článkov a modulov a zároveň integruje elektródy priamo v rámci batériového packu. A technológia Impervio je separátor, ktorý zvyšuje bezpečnosť tak, že predchádza a zamedzuje vzniku dendritov.

Známe špecifikácie

Vo februári tohto roku tiež malo platiť, že vyvíjaná batéria má gravimetrickú energetickú hustotu 391 Wh/kg a objemovú energetickú hustotu 887 Wh/l na úrovni článku a 350 Wh/kg, resp. 665 Wh/l na úrovni batériového packu.

A aktuálne spoločnosť 24M tvrdí, že jej batériový systém by mohol potenciálne zvládnuť nájazd 800 000 až 1 600 000 km. Vo febrúari pritom spoločnosť uviedla, že jej li-metal batéria s NMC katódou dosahovala v rámci vtedajších laboratórnych testov stabilitu počas 500+ nabíjacích/vybíjacích cyklov, pričom stratila 17 % zo svojej pôvodnej kapacity. Avšak „len“ pri nabíjaní koeficientom 1C.

li-metal bateria 24m

Zdroj: 24M

Už skôr bolo známe, že 24M používa semi-solid state (polotuhý) elektrolyt. Aktuálne sa dozvedáme, že tento polotuhý elektrolyt mieša s „mazľavým“ elektrolytom a ďalšími materiálmi batérie. Nádejne tiež vyznieva tvrdenie, že batéria je po konštrukčnej stránke jednoduchšia na výrobu a používa menej materiálov (napr. meď, hliník a plast) ako li-ion batérie, čo šetrí výrobné náklady.

Testovanie zrejme už budúci rok

Spoločnosť 24M tiež uvádza, že svoje batériové technológie zabezpečujúce dojazd až 1 600 km poskytne výrobcom elektromobilov prostredníctvom licencie. Technológie by pritom podľa nej mohli byť pre výrobcov k dispozícii na testovanie už budúci rok. A dodáva, že napr. separátor Impervio sa začne masovo vyrábať pravdepodobne do roku 2025 alebo 2026. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Extrémne rýchlo nabíjateľné batérie od CATL a BYD majú prísť už tento rok
Reálny dojazd cez 1 000 km dosiahlo Nio ET7 v ďalších troch testoch
Mercedes ide testovať „revolučné“ solid-state batérie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Na tejto pozitívnej správe mi vadí to, že 24M uvádza ako parameter kvality „dojazd až 1.600 km“ !!! 🙂 To je predsa nezmysel! Batéria nie je vozidlo. Ak povedia technickú hustotu energie na kg alebo liter objemu, a k tomu plánovanú kapacitu na vyrábaný pack od – do, tak si to každý z nás, bežných záujemca o BEV, jasne predstaví, akí sú to „machri“! 🙂

      • Ale toto, to správne, som nespochybnil! Nepatričný je len dojazd 1.600 km pre baterku! Dojazd má vozidlo, nie baterka, to som chcel vytknúť!

    • 390Wh/kg je nejaky progres, no takto sa chvalit tym dojazdom je uplny nezmysel, ked to hlavne zalezi od velkosti baterie a spotreby auta. A este im tie pocty aj tak vobec nevychadzaju. Chvalia sa ze testovali 500 cyklov? preco nedali spravu po 1000 cykloch? No dajmetomu ze tam po 500 nie je hacik a napr. este test stale prebieha a odhaduju celkovo 800-1600 cyklov, to by aj tak muselo auto na jedno nabitie dojst >1000km 🙂 teda pri 20kWh/100km spotrebe mat >200kWh baterku….. Proste marketingovy zvast.

      • No vidíš, aj ja chválim nárast kapacity, a od 500 Wh/kg to budú „bomba baterky“! Len ten parameter dojazd je pre baterku je nepatričný! 🙂

Pridajte komentár