Audi e-tron: Takto fungujú prvé virtuálne „späťáky“ a unikátny volič prevodovky

0

Potom ako Audi odhalilo v stredu interiér svojho prvého elektromobilu Audi e-tron, máme k dispozícii veľmi zaujímavé zábery. Tie sa týkajú fungovania prvých sériových virtuálnych zrkadiel, ktoré používajú namiesto skla kamery a taktiež inovatívneho voliča prevodov, ktorý je integrovaný do opierky ruky.

Elektromobil Audi e-tron bude prvým sériovým vozidlo na svete, ktoré bude využívať namiesto spätných zrkadiel špeciálny kamerový systém. Obraz z kamier sa bude prenášať na 7-palcové OLED displeje v tvare bežných spätných zrkadiel, ktoré sú integrované do výplní predných dverí. Je to zaujímavé „hi-tech“ riešenie, ale na čo je to dobré?

Na čo je to dobré?

Nemecká automobilka o svojich virtuálnych spätných zrkadlách z modelu Audi e-tron hovorí, že:

  • Obraz prispôsobujú jazdným situáciám – v rámci infotainmentu je možné zvoliť 3 režimy snímania, ktoré zohľadňujú bežnú jazdu, odbočovanie a parkovanie. Zobrazenie je možné taktiež „zoomovať“.
  • Zlepšujú aerodynamiku – aj vďaka tomuto riešeniu sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu SUV-éčka o 7 stotín (Cx = 0,28), a to na úroveň hatchbacku Nissan Leaf.
  • Zvyšujú dojazd – lepšia aerodynamika sa prejavuje na nižšej spotrebe, a tým pádom sa zvyšuje dojazd. Zníženie koeficientu odporu vzduchu o 1 stotinu, prináša 5 km na dojazde.
  • Vylepšujú akustický komfort – celý vonkajší systém je užší, vďaka čomu okolo neho obteká vzduch priamočiarejšie. Tým pádom sa znižuje aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach.
  • Znižujú celkové rozmery – vďaka kamerovému systému je celková šírka vozidla kratšia o 15 cm v porovnaní s bežným riešením.

Ako sa ovládajú?

Ako je možné vidieť na nasledujúcom videu, uhol zobrazenia sa nastavuje prostredníctvom dotykovej plochy ľavého displeja. Platí to samozrejme aj pre pravé virtuálne zrkadlo, kedy stačí prepnúť jeho ovládanie prostredníctvom tlačidla na displeji.

Takto pracujú v premávke

No ale prejdime už k tomu najpodstatnejšiemu, a to k fungovaniu virtuálnych spätných zrkadiel v praxi. Na ich adaptivitu sa pozrel redaktor Autogefuhl, ktorý absolvoval jazdu v Audi e-tron po uliciach Kodane.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi odhalilo interiér svojho prvého elektromobilu E-tron | GALÉRIA
Prvé elektrické Audi je možné rezervovať už aj v SR. Na koľko vyjde?
Audi e-tron Sportback: Všetko, čo vieme o ultimatívnom “kladive” na Teslu Model X

Unikátne riešenie „radiacej páky“ na záver

Automobilka Audi svoj prvý elektromobil taktiež vybavila unikátnym voličom prevodov, ktorý integrovala do opierky ruky. Toto riešenie sa zdá byť efektné aj praktické.

Zdroje: Audi, Autogefuhl/Youtube, Auditography/Youtube

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár