Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“

9

Automobilka Audi už onedlho uvedie na trh tretiu verziu svojho elektromobilu e-tron, ktorá nesie označenie Audi e-tron S. Ide o najvýkonnejší „športový“ variant, ktorého pohon zabezpečujú až 3 elektromotory.

Audi e-tron S je podľa výrobcu prvým sériovým 3-motorovým elektromobilom na svete. A neostane jediným, keďže takéto vozidlá chystá napríklad aj Tesla. A Rimac či Porsche pracujú dokonca na 4-motorových elektromobiloch.

Nemecká automobilka uvádza, že v prípade novej pohonnej jednotky prehodila v rámci prednej a zadnej nápravy oba asynchrónne elektromotory s rozdielnou technológiou a výkonom používané v „strednej“ verzii 55. Výkonnejší motor bol totiž osadený na prednú nápravu a menej výkonný dozadu. Menší motor však dostal identické dvojča.

Predný motor je teraz nakonfigurovaný na výkon 124 kW (150 kW v režime Boost), zadné dvojičky produkujú spoločný výkon 196 kW (264 kW v režime Boost). Celkový výkon a krútiaci moment zostavy je v základe 320 kW a 808 Nm. V režime Boost, ktorý je možné využiť počas 8 sekúnd, to je 370 kW (496 k) a 973 Nm.

Vďaka tomu oba varianty elektromobilu Audi e-tron S zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,5 s. Maximálna rýchlosť bola  elektronicky obmedzená na 210 km/h.

Pri bežnej jazde sa na pohone vozidla podieľajú zadné motory. Predný sa pripája iba v prípade potreby vyššieho výkonu či lepšej trakcie. Pohonná jednotka tiež disponuje technológiou vektorovania krútiaceho momentu, čo podľa Audi prináša výhody konvenčného športového diferenciálu do elektrickej éry.

Značné zníženie dojazdu

95 kWh batéria (z toho využiteľných 86 kWh) zabezpečí vozidlu dojazd 360 km (štandardný variant), resp. 365 km (variant Sportback) v rámci cyklu WLTP. Najvýkonnejšia verzia je tak podstatne menej efektívna, keďže tá stredná („55″) s rovnakou batériou ponúka o 76, resp. 81 km väčší dojazd.

Novinka je celkovo širšia o 5 cm a jej svetlá výška môže byť vďaka vzduchovému odpruženiu regulovateľná v rozsahu 76 mm. Štandardom sú 20“ disky kolies, voliteľnou možnosťou sú „dvadsaťjednotky“, neskôr budú k dispozícii aj kolesá s priemerom 22″.

Modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback dorazia na európsky trh na jeseň. V Nemecku bude ich cena začínať na sume 93 800 €, resp. 96 050 €.

Zdroj: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu
Tesla zjednoduší vyvíjaný 3-motorový systém pre svoje extra-výkonné modely
https://www.teslamagazin.sk/porsche-elektromobil-4-elektromotory/

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. well done!!.. sice maji nejake prvenstvi, ale nestaci to zatim ani na starsi Tesly:)
    Nehlede na to, co to udela s dojezdem, se kterym i tak to neni zadna slava, prestoze etron ma dost velkou baterii.

    • Máte pravdu, Josef.
      Aj tak sa však určite nájde veľa zákazníkov verných značke Audi, ktorí si radi kúpia e-tron. Veď predsa on má už tretie Audi, jeho manželka má Audi, tri generácie dozadu jazdili alebo jazdia na Audi…
      Teda – pokiaľ náhodou „nepresedlá“ na Teslu!
      Alebo?

  2. Hahaha to by som chcel vediet aku zaplatim regustracnu dan -> za 124 kW alebo 150 kW alebo 196 kW alebo 264 kW alebo 320 kW ci nedajboze za 370 kW 😀 a to este znizene na polovicu -> tu uz by sa to pri takychto vykonnoch mohlo aj zrusit 😀

    • Hahaha, to myslíte ako registračnú daň za výkon spaľovacieho motora?
      Alebo som niečo zle pochopil? V tom prípade sa ospravedlňujem!
      Ja som si totiž kúpil hybrid a pre výpočet dane sa bral iba (!!!) výkon spaľovacieho motora, nie elektromotora!

      • Nerozumiem prečo všetci ospevuju parametre Tesly a nikto sa nepozastavuje nad mizernou kvalitou spracovania týchto,, skvelých,, áut, ktorým za jazdy odpadne volant, výstupná kontrola asi neexistuje keďže zákazníkovi príde nové auto s prasknutym A stlpikom a podobne…. Určite by som si teslu kúpil… Jedine keby som na hlavu…

  3. sudruhovia zase raz pobavili svet 🙂
    Audi e-tron S zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,5 s, Tesla S za 2,5 s
    95 kWh batéria (z toho využiteľných 86 kWh) zabezpečí vozidlu dojazd 360 km, Tesla S 610 km
    Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 210 km/h, Tesla S 261 km/h
    a stacia im na to 2 motory 🙂 a ked Tesla zacne dodavat 3 motorovu plaid verziu, zase budu trosku dalej …
    o softveri nemeckom radsej ani nehovorim…
    takze ktory pako si kupi ten nemecky srot za tie prachy?
    pre mna je volba jasna, jedine Cybertruck 😉

Pridajte komentár