Športovo ladený elektrický sedan Audi e-tron GT bol predstavený. Ponúkne vysoký výkon a dojazd vyšší ako v prípade modelu e-tron.
Audi e-tron GT je súrodenec koncernového modelu Porsche Taycan, ktorý sa zaradí k rozširujúcemu sa segmentu veľkých výkonných elektrických sedanov ako Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS, Lucid Air, Nio ET7 či BYD Han EV.
S rozmermi 4,99 x 1,96 x 1,41 m a rázvorom 2,90 m balansuje okolo hranice vyššej strednej triedy. Jeho zadný kufor poskytuje objem 405 l, resp. 366 l (verzia RS), predný „frunk“ ďalších 85 l. Model e-tron GT sa pritom môže pochváliť dobrou aerodynamikou vyjadrenou koeficientom odporu vzduch 0,24.
Novinka od Audi vznikla v spolupráci s koncernovou značkou Porsche, pričom modely e-tron GT a Taycan zdieľajú rovnakú platformu J1 s 800V elektrickou architektúrou. Vďaka tomu podporujú vysoký nabíjací výkon, a to až 270 kW.
Ohľadom rýchlosti nabíjania sme sa zatiaľ dozvedeli len to, že Audi e-tron GT je schopné počas 5 min nabíjania získať dojazd 100 km. Čo sa týka AC nabíjania, vozidlo v základe disponuje palubnou nabíjačkou 11 kW. Neskôr bude za príplatok dostupná 22-kW „palubka“.
Batéria elektrického sedanu má kapacitu 93 kWh, z čoho je využiteľných 85 kWh. Verzie s nižšou kapacitou batérie Audi zatiaľ nespomína. Aj na základe modelov Porsche Taycan či Audi e-tron sa však dá predpokladať, že sa neskôr dočkáme aj cenovo dostupnejších variantov s nižším dojazdom a výkonom.
Dojazd a výkon
Dojazd verzie Audi e-tron GT quattro je 487 km (WLTP). V prípade verzie RS údaj o dojazde zatiaľ nepoznáme. Poznáme však výkon oboch variantov, a to 350 kW (v režime boost krátkodobo 390 kW), resp. 440 kW (v režime boost krátkodobo 475 kW).
Vďaka tomu dosiahnu obe verzie maximálnu rýchlosť 245 km/h, resp. 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlia za 4,1 s, resp. 3,3 s. A to aj vďaka 2-stupňovej prevodovke.
Automobilka Audi tiež zverejnila prvé ceny svojej novinky, a to pre domáci nemecký trh. Audi e-tron GT quattro začína na sume 99 800 € a Audi RS e-tron GT na sume 138 200 €. Objednávky by mali byť spustené na jar a dodávky v lete tohto roku.
Zdroje: Audi, Electrive
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi predstavilo kompaktné e-SUV Q4 Sportback e-tron s dojazdom 500 km
Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu
4 komentáre
Takéto auto by potrebovalo batériu 200 až 250 kWh. Celá čierna maska a predný spoiler na tomto obrázku pôsobia dojmom, že je auto v servise s demontovanou maskou a vidíme priamo chladič! Autu tak chýba „tvár“ typická pre Audi. Mám z toho zmiešané pocity. Uvidíme či chytí zákazníkov za srdce a peňaženku!
mna nechytilo za nic, len mi preletelo okolo prdele… kto uz si bude kupovat haraburdu co je 5 rokov za Teslou 🙂 ale dementi sa asi najdu…
mna nechytilo za nic, len mi preletelo okolo prdele… kto uz si bude kupovat haraburdu co je 5 rokov za Teslou 🙂 ale dementi sa asi najdu…
mna nechytilo za nic, len mi preletelo okolo prdele… kto uz si bude kupovat haraburdu co je 5 rokov za Teslou ale dementi sa asi najdu…