Máme tu prvé hmatateľné výsledky spolupráce automobilky Audi a veľkého čínskeho automobilového koncernu SAIC. Nemci pritom predstavili „novú značku“ pre Čínu – AUDI, ako aj koncepčný elektromobil AUDI E, z ktorého vzídu sériové vozidlá od budúceho roku.
Audi oznámilo uzatvorenie dohody o spolupráci s čínskym štátnym automobilovým gigantom SAIC v júli minulého roka. Táto dohoda sa pritom týkala spoločného vývoja softvérovo a digitálne orientovaných platforiem, na ktorých vyrastú budúce elektromobily.
Nová značka a nová platforma
Aktuálne Audi prostredníctvom tlačovej správy ohlásilo prvé výsledky spolupráce so SAIC. Konkrétne uvedenie „novej značky“ AUDI, pričom okrem zmeny veľkosti písmen pôvodného názvu značky sa zmenilo aj pôvodné logo. Typické 4 kruhy totiž nahradil nápis AUDI. Našťastie to nie je všetko a Audi predstavilo aj koncepčný model, vrátane špecifikácií.
Nová značka má podľa Nemcov spájať DNA Audi a čínske inovácie, resp. „silné stránky Audi a rýchlosť inovácií SAIC“. Audi malo v rámci spoločnej značky priniesť know-how v oblasti prémiových produktov a dizajnu, celkového vývoja vozidiel a inžinierstva. SAIC zas rýchle inovácie, dobre zavedený technologický ekosystém a hlboké znalosti o požiadavkách čínskeho trhu.
To pritom vyústilo do platformy „Advanced Digitized Platform“ s 800-V el. architektúrou. Na začiatok sú naplánované 3 elektromobily na jej báze. A to „strednej a veľkej veľkosti“, pričom prvý model sa v Číne začne predávať budúci rok.
AUDI E
Prvý model od „AUDI“ zrejme vzíde z aktuálne predstaveného konceptu AUDI E s rozmermi 4 870 x 1 990 x 1 460 mm a rázvorom 2 950 mm, ktorý Audi označuje ako „Sportback“. Vo všeobecnosti by sme pritom mohli tento model považovať za crossover .
AUDI E ponúka pohon oboch náprav, výkon 570 kW, krútiaci moment 800 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 s, 100-kWh batériu, dojazd 700 km podľa „benevolentnejšieho“ test. cyklu CLTC či získ dojazdu 370 km počas 10 min nabíjania. Vozidlo má byť tiež plné rôznych digitálnych technológií, na ktoré si Číňania potrpia.
Prvé modely AUDI vyvinuté na novej platforme majú byť vyhradené pre čínsky trh. Sme však zvedaví, či s tým niečo neurobí aktuálny pokles globálneho dopytu po vozidlách značky Audi. Šance na príchod do Európy ale zrejme významne znižujú nové dodatočné clá EÚ na elektromobily z Činy. Tie však nemusia trvať večne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi predstavilo konkurenta Tesly Model S s dojazdom až 756 km
Japonci rozobrali čínske elektromobily, aby pochopili nízke výrobné náklady
Nové elektro-SUV od MG veľkosti Škody Elroq zažilo svoj debut
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
To je, ako keď katolík konvertuje na islam !!! ………………………
sudruhom z NDR uz je aj cinan dobry 🙂 🙂 🙂 v audi rozobrali Teslu, zistili ze su 10 rokov za opicami a vlak uz sami nedobehnu, tak si myslia ze ich cinan spasi…
Audi pride o 4 kruzky a nahradi ich napis Najvacsia rana pre fanúšikov od cias downsizeingu motorov . Teraz uz aj audy zapadne do sedeho priemeru designu
Presne toto mi tiez udrelo do oci. Cinskym znackam je to jedno, cinania nemaju automobilovu historiu, ale v Europe je prave to, tie 4 kruzky ukazovali historiu.
Mali znacku, a teraz maju …. , no su tam, kde kazde cinske auto bez historie.
Robia čo môžu aby sa zachránili, nemožeme sa im čudovať, očividne im to vyšlo ako správne riešenie v súčasnej situacii
Ak im toto z niečoho vyšlo, tak kde zostal ich zdravý rozum pri pohľade na to, čo im vyšlo?!!! 🙂 🙂 🙂 ….
no, lebo to vyslo z otvoru kde sa moc slnka nedostane 😉
Smutne kam padla automobilova značka, ktora pohrdala inymi europskými značkami a o tie mimo europy ani nezakopli.
Taraz si daju vyrabať auto v cine bez hambi, ani vlastny design nedokazu spraviť. Tie uzke svetla su cinska uchilka. A namiesto loga Audi, hnusny text AUDI, bez loga a bez historie. Hodili historiu za hlavu a zakaznici by mali AUDI hodit za hlavu tiež.
Neda sa hrať na dve strany, budem aj historicky, ale bez značky.
Mal som Audi, ale tymto ma vobec nepresvedcili, A6 mala svoje problemy, ale bolo to Audi, ale kto si kupi toto tak bude mat rovnaky pocit ako keby sedel v Zeeker, sice parametre pekne, ale za polovicu mohol mat to iste z napisom ZEEKR :D. Dali text koli tomu aby sa lahsie menil ZEEKR za AUID. Kruzky tažko vtesnaš, tam kde bol napis Zeeker.
PS: Reklamu spravia s nazvom: Podstive nemecke auto 😀