Alfa Romeo predstavila svoj prvý elektromobil, ktorý ponúkne prekvapenie

8

Automobilka Alfa Romeo predstavila svoj prvý elektromobil, ktorým je subkompaktný crossover Alfa Romeo Milano Elettrica. Tento model je pritom zdá sa vyladený s ohľadom na potešenie jazdy. A v prípade pohonného systému prináša „koncernové“ prekvapenie.

Zameranie na jazdné vlastnosti

Alfa Romeo Milano príde na trh ako batériový elektromobil aj mild hybrid. A podľa výrobcu ponúkne „najlepšiu jazdnú dynamiku vo svojej triede“. Elektrická verzia má mať pritom najnižšiu hmotnosť v segmente a optimálne rozloženie váhy.

Jedným z cieľov vývojárov bolo, aby mal model Alfa Romeo Milano Elettrica najlepšiu priľnavosť na ceste v rámci svojej triedy. A riadenie má byť „najpriamejšie“ v segmente, resp. bolo nakalibrované tak, aby bolo mimoriadne presné. A výkonnejšia verzia Veloce ponúkne aj znížený podvozok (o 25 mm), športovejšie naladené predné a zadné stabilizátory, lepšie brzdy, diferenciál Torsen či športovejšie pneumatiky.

Známe špecifikácie

Alfa Romeo Milano sa vďaka rozmerom 4,17 x 1,78 x 1,50 m (dĺžka x šírka x výška) zaradí do segmentu B, teda medzi tzv. subkompakty. Podľa výrobcu má mať najväčší objem batožinového priestoru „spomedzi prémiových konkurentov“ – 400 l. A pod prednou kapotou nájdeme špeciálne miesto, kde je možné uložiť nabíjací kábel.

Elektromobil Alfa Romeo Milano Elettrica vyrástol na známej koncernovej nededikovanej platforme CMP/eCMP, ktorá je základom väčšiny elektromobilov od Stellantisu. Avšak po dlhšej dobe sme sa v prípade tejto platformy dočkali prekvapenia.

EDIT: Elektrické Milano totiž ponúkne aj pohon oboch náprav a nadštandardný výkon. „AWD“ Výkonnejšia verzia nesie označenie Alfa Romeo Milano Elettrica Veloce a je vybavená 2 elektromotormi elektromotorom s výkonom 177 kW. Základná „predokolka“ ponúkne už dobre známy elektromotor s výkonom 115 kW.

alfa romeo milano elettrica

Zdroj: Alfa Romeo

A dobre známa je aj batéria s kapacitou 54 kWh, ktorá v prípade základného elektrického modelu Milano zabezpečí dojazd 410 km (WLTP). Nič sa nemení ani ohľadom nabíjania, ktoré umožňuje max. nabíjací výkon 100 kW, pričom batéria vozidla sa z 10 na 80 % nabije do 30 min. Palubná nabíjačka by mala mať výkon 11 kW.

Vybrané funkcie

Alfa Romeo Milano Elettrica ponúkne napr. aj dva 10,25″ displeje v rámci digitálnej prístrojovej dosky a centrálneho infotainmentu, OTA aktualizácie pre mapy a palubný softvér, ovládanie vybraných funkcií vozidla cez mobilnú aplikáciu či virtuálneho asistenta s hlasovým ovládaním a funkciou ChatGPT.

Zdroj: Alfa Romeo

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Alfa Romeo avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom 800 km a troma motormi
Alfa Romeo: „Tesla nakopáva všetkým zadky, ale my sme iní“
Lancia ožíva. Predstavila svoj prvý elektromobil a prvý model po 13 rokoch
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Ak si niekto kúpi toto „malé žihadlo“, tak určite nie, aby sa so spotrebou 13kWh/100 km plazil okolo bielej plnej čiary! To sa potom všetci budú diviť, keď budú šantiť „od pumpy ku pumpe“ !!! 🙂

    • P.S. Teraz som si spomenul na tých, čo s leštenkou a kávičkou s cigaretou vegetujú na pumpách! Tak takým to asi padne vhod! Len tie nabíjačky zatiaľ nie sú tak atraktívne zariadené ako pumpy! 🙂

      • Chvalime sa, chvalime.. A je celkom ftipne, ze je niekto schopny (odvazny) prezentovat staru podpriemernu techniku pozitivne slovami „dobre znamy vykonny motor a dobre znama bateria“
        Ale len tak dalej stelantis, cestu do hrobu treba vydlazdit aspon peknymi slovami 😉

      • Samozrejme. Masovost vyroby ma za ciel znizovat ceny. Za 10 rokov padli ceny prvych mobilov z 20.000Sk na 7.000 a teraz stoji bezny mobil okolo 300€. A keby som porovnal parametre prveho a dnesnych, tak to by bolo ako porovnavat Edisonov valcekovy gramofon s FLAC-om.

Pridajte komentár